×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 18 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آیت الله علم الهدی: هیچ کس نمی گوید با زور و تحمیل باید افراد با حجاب شوند

به گزارش تهران۲۴ از مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی و امام جمعه مشهد در خطبه های نماز جمعه مشهد در جوار حرم مطهر رضوی، گفت: بحث حجاب بحث دیگری است؛ هیچکس نمی گوید با زور و تحمیل باید افراد با حجاب شوند اما افراد حجاب را باید بفهمند و به‌عنوان واجب شرعی خودشان عمل کنند، بحث ما در بی‌حجابی است.

وی ادامه داد: این حرف پیغمبر (ص) است: «إنّ المَعصیَةَ إذا عَمِلَ بها العَبدُ سِرّا لم تَضُرَّ إلاّ عامِلَها و إذا عَمِلَ بها عَلانِیَةً و لم یُغَیَّرْ علَیهِ أضَرَّت بالعامَّةِ »،«گناه وقتی مخفیانه انجام می‌گیرد فقط به عامل گناه ضرر می‌زند اما وقتی آشکار انجام بگیرد، کسی جلویش را نگیرد و منع هم نکند، اجتماع آسیب می‌بیند و مردم ضرر می‌بینند».

امام جمعه مشهد افزود: رهبری در روز ولادت صدیقه اطهر در سال ۹۶ در دیدار با مداحان فرمودند: «ما که نگفتیم اگر کسی در خانه خودش در مقابل نامحرم روسری‌اش را برداشت او، را تعقیب می‌کنیم، خیر، او کار شخصی می‌کند، آن کاری که در ملاء و خیابان انجام می‌گیرد، کار اجتماعی و عمومی است، یک تعلیم عمومی است، این خطا برای حکومتی که به نام اسلام سر کار آمده است، تکلیف ایجاد می‌کند؛ حرام، کوچک و بزرگ ندارد، آنچه حرام شرعی است نباید به صورت آشکار در کشور انجام بگیرد، حالا یک نفر یک غلطی برای خودش می‌کند، آن بین خودش و خدا است اما آنچه در مقابل چشم مردم است، در محیط جامعه است، حکومت اسلامی مثل حکومت امیرالمؤمنین و پیغمبر وظیفه دارد در مقابل آن بایستد»

 آیت الله علم الهدی تصریح کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی فرمودند «آن دختر بی‌حجاب مثل دختر خودم هست»، معنای این جمله چیست؟ آیا معنای این جمله این است که بی‌حجابی آن دختر را می‌پسندم؟ معنای آن جمله این است که دغدغه و اضطرابی که نسبت به این دختر بی‌حجاب دارم، مثل دغدغه و اضطراب نسبت به دختر خودم هست. این دختر بی‌حجاب به‌عنوان ناموس مردم مورد تیر نگاه‌ها قرار گرفته و مثل بچه من است، او مثل دختر خودم است که نسبت به او دغدغه و نگرانی دارم، این حرف خود ما و رهبری هم هست، واقعأ دغدغه داریم نسبت به این افراد، این بیان دغدغه است نه در مقام تأیید بی‌حجابی

انتهای پیام/  

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.