×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
برگزاری «مسلمیه» در کربلای ایران پس از دوسال تعطیلی/ نسیم محرم در قبله تهران وزیدن گرفت + فیلم

به گزارش تهران۲۴ از ری، نخستین شب از مراسم عزاداری آیین سنتی «مسلمیه» که مصادف با شب شهادت حضرت امام محمد باقر(ع) است، شامگاه چهارشنبه با حضور جمع کثیری از عزاداران در قالب دسته‌های عزاداری و هیئت‌های مذهبی در بارگاه ملکوتی حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد.

بنا به آیین سنتی یک‌صد ساله، جمعی از هیئت‌های عزاداری از سراسر تهران امشب همزمان با اولین شب از لیالی مسلمیه، در قالب دسته‌های سوگواری به حرم مطهر سیدالکریم مشرف شده و با برگزاری مراسم عزاداری به مرثیه‌سرایی و روضه‌خوانی پرداختند. 

دسته‌های سینه‌زنی همچنین در صحن‌های حرم مطهر و نیز مسجد جامع و مصلای بزرگ ری، تجمع کرده و مراسم باشکوهی را به یاد نخستین شهید واقعه کربلای حسینی برپا کردند.

روضه خوانان و پیرغلامان با برگزاری چهارپایه خوانی و روضه خوانی به ساحت مقدس سیدالکریم و حضرت مسلم بن عقیل عرض ارادت کرده همچنین تعداد زیادی از جوانان، با سوگواری در این مراسم برای غریبی سفیر امام حسین(ع) اشک ماتم ریخته و با اولین شهید قافله دشت نینوا، شهدای کربلا و سالار شهیدان تجدید بیعت کرده و دل‌های خود را برای ورود به ماه محرم‌الحرام شست‌وشو دادند.

حجت الاسلام سیدعلی قاضی عسکر تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع)، حمید زمانی معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری و سایر مسؤولان همپای مردم مومن و ولایی قبله تهران با حضور در مراسم نخستین شب از لیالی مسلمیه در حریم ملک پاسبان ری عزاداری و سوگواری کردند.

این مراسم پس از دو سال تعطیلی به دلیل کرونا، به مدت سه شب در شب‌های پانزدهم، شانزدهم و هفدهم تیرماه مصادف با ششم، هفتم و هشتم ذی‌الحجه بعد از نماز مغرب و عشاء در شهرری برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.