×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
رئیس‌جمهور بلاروس: سیاست غرب، جهان را به سمت جنگی بزرگ سوق می‌دهد

به گزارش تهران۲۴، «الکساندر لوکاشنکو» رئیس‌جمهور بلاروس در مراسم تجلیل از فارغ‌التحصیلان مدارس نظامی و افسران عالی‌رتبه از سیاست غرب انتقاد کرد و درباره پیامد آن هشدار داد. 

به گزارش «بلتا» خبرگزاری رسمی بلاروس، رئیس دولت این کشور امروز سه‌شنبه گفت: بر اساس برآوردهای عینی، جهان دیگر هرگز مثل سابق نخواهد بود. تحولات جاری نشان‌دهنده گام‌های تعیین‌کننده به سوی نظم جهانی چند قطبی و توقف هژمونی آمریکا است که با تقویت نظامی، ایدئولوژی نئونازی و رژیم‌های آشکارا فاشیستی حول کشورهای مورددار تقویت شده است.

الکساندر لوکاشنکو سپس تاکید کرد: متأسفانه این سیاست غرب، جهان را به ورطه جنگی بزرگ نزدیک می‌کند که در آن هیچ برنده‌ای وجود نخواهد داشت.

خبرگزاری رسمی بلاروس پیش‌تر سه‌شنبه (۱۱ ژوئیه) از رایزنی تلفنی رئیس‌جمهور این کشور با ولادیمیر پوتین درباره «عملیات نظامی ویژه روسیه» در اوکراین و برخی دیگر از موضوعات خبر داد. طبق گزارش بلتا، در این گفت‌و‌گوی تلفنی الکساندر لوکاشنکو و ولادیمیر پوتین در مورد عبور و مرور به کالینینگراد، پیشرفت عملیات روسیه در اوکراین، وضعیت در فضای پس از شوروی، انتقال منابع انرژی روسیه به اروپا، ساخت یک بندر بلاروسی و مسائل مربوط به دفاع از بلاروس و روسیه گفت‌و‌گو کردند».

لوکاشنکو اوایل تیتر ماه اعلام کرده بود که تداوم محاصره کالینینگراد توسط لیتوانی در حکم «اعلام جنگ غیررسمی» است. وی همچنین بارها در مورد پروازهای هواپیماهای ایالات متحده و ناتو که در حال حمل کلاهک اتمی هستند، ابراز نگرانی کرده است. پیش‌تر در برخی خبرها آمد که رئیس‌جمهور بلاروس از مسکو خواسته سلاح اتمی در بلاروس مستقر کند.

پوتین در واکنش به تغییر سیاست‌های ناتو در سند راهبردی این ائتلاف نظامی غربی تاکید کرد، فشار سیاسی غرب، مسکو را به تسریع در همگرایی با بلاروس سوق می‌دهد.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.