×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
نقش مرد نامرئی در انتخابات ۸ شهریور فدراسیون فوتبال/ راز برکناری «بهاروند» چه بود؟

به گزارش تهران۲۴، ثبت نام نامزدهای ریاست فدراسیون فوتبال روز گذشته به پایان رسید و مهدی تاج، میرشاد ماجدی و عزیز محمدی را می‌توان سه رقیب اصلی انتخابات ۸ شهریور نامید، هرچند برخی دیگر از نامزدها مثل محمد آخوندی، واعظ آشتیانی و علیرضا اسدی نیز خود را در قواره یک رئیس فدراسیون فوتبال می‌بینند. با این حال شاید بتوان گفت بمب خبری اصلی بعد از پایان ثبت نام نامزدهای ریاست فدراسیون فوتبال شب هنگام در میدان شیخ بهایی تهران منفجر شد آنجا که میرشاد ماجدی سرپرست کنونی فدراسیون فوتبال در نامه‌ای ۴ خطی حکم به برکناری حیدربهاروند رئیس سازمان لیگ فوتبال ایران داد.

برخی از اهالی فوتبال این تغییر ناگهانی رئیس سازمان لیگ فوتبال ایران را نه به شرایط فوتبال باشگاهی که به انتخابات پیش روی فدراسیون فوتبال نسبت دادند. حیدر بهاروند در بسیاری از انتخابات فدراسیون فوتبال نقشی تعیین کننده و تاثیرگذاری داشته اما او برخلاف بسیاری از مدیران فوتبالی همواره در سکوت خبری فعالیت و از حضور در رسانه‌ها دوری می‌کرده است. بهاروند به دلیل فعالیت‌ در بخش‌های مختلف از بازیکنی گرفته تا مدیرعاملی و رئیس هیات فوتبال، به تمامی چم و خم فوتبال و پروسه انتخاباتش آگاهی کامل داشته و دارد و به نظر می رسد که مخالفانش با برکناری‌ او تلاش کردند قدرت این مدیر در سایه فوتبال را در انتخابات از بین ببرند.

در واقع اگرچه نامه برکناری بهاروند را ماجدی امضا کرده اما امکان دارد این دستور با تصمیم یکی از نامزدهای تیم رقیب کارسازی شده باشد! همان فردی که می‌دانسته حضور حیدر بهاروند در سازمان لیگ یعنی بازنده شدنش، به همین دلیل هم تحمل حضور یک ماهه او در صندلی ریاست سازمان لیگ را نداشته و از این هراس داشته‌ که بازهم بهاروند سرنوشت انتخابات ۸ شهریور را مثل انتخابات ۲ سال پیش تغییر بدهد! و در حالیکه همه منتظر پیروزی بی چون چرای کیومرث هاشمی یا مصطفی آجورلو در انتخابات بودند ناگهان عزیزی خادم رئیس فوتبال شد. 

دوستان رئیس سابق سازمان لیگ مدعی هستند بهاروند به دلیل رسم و رسوم مدیریتش و اهمیت فراوانی که برای روسای هیات‌های فوتبال استان‌ها قائل است بدون داشتن سمت رسمی در فوتبال هم می‌تواند درصد قابل توجهی از آرای اعضای مجمع عمومی فدراسیون فوتبال را با خود همراه کند.در واقع برکناری بهاروند شروع رقابت انتخاباتی نامزدهای ریاست فدراسیون فوتبال قبل از اعلام تایید صلاحیت‌هاست.

اگرچه بهاروند در روز پایانی ثبت نام از مهدی تاج حمایت علنی کرد اما نباید فراموش کرد او خودش قصد ورود به کارزار انتخابات را داشت. نواب رئیس او هم میرشاد ماجدی و منصور قنبرزاده بودند. سایت فدراسیون فوتبال نیمه شب روز تعطیل خبر نواب رئیسی این دو نفر را تکذیب کرد و بهاروند هم از ثبت نام قطعی در انتخابات منصرف شد.

اکنون  قنبرزاده در رکاب مهدی تاج است و میرشاد ماجدی هم خودش داعیه ریاست فدراسیون فوتبال را دارد. نامزدی که البته تا بعد از ظهر سعی کرد ثبت‌نامش را تکذیب کند ولی در نهایت حرف‌های رک و صریح صادق درودگر شاید او را وادار به بازگشت به رقابت با مهدی تاج کرد.

به هر صورت نامزدهای ریاست فدراسیون فوتبال هر کدام تلاش می‌کنند تصویری موجه از خود به افکار عمومی ارایه کنند اما رفتار وگفتار متناقض برخی از نامزدها این مساله را بیش از گذشته عیان می‌کند که صراحت و صحت گفتار و کردار نامزدها می‌تواند برای اعضای مجمع مهم باشد و به همین دلیل است که بخش زیادی از مجمع عمومی فدراسیون فوتبال  همچنان چشم به دهان حیدر بهاروند رئیس سابق سازمان لیگ دارند. مدیری که شاید دوستش نداشته باشید اما نمی‌توانید در صحت کلامش شک کنید.

بخصوص اینکه او خود را قربانی چرخش ۱۸۰ درجه‌ای یک دوست سابق می‌داند! بنابراین شاید ۸ شهریور ۱۴۰۱ نقش مرد نامرئی که همان رئیس سابق سازمان لیگ فوتبال ایران است در انتخابات مهم‌تر از گذشته شود و ممکن است باردیگر از صندوق رای مجمع فدراسیون فوتبال نام نامزدی به عنوان رئیس آینده فوتبال بیرون بیاید که شاید کم شانس ترین نامزد بوده و باعث شگفتی شود.

شاید هم برکناری بهاروند چندان مورد اعتنا قرار نگیرد و اتفاقات دیگری در مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال رخ دهد.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.