×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ذوالنوری: حضور آمریکا در منطقه چیزی جز فساد و فتنه ندارد/ مردم منطقه بیدار باشد

به گزارش تهران۲۴،حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین مجتبی ذوالنوری در خصوص سفر رئیس‌جمهور آمریکا به عربستان اظهار کرد: آمریکا منافع نامشروع خود را در دوشیدن حکام وابسته و متزلزل منطقه مانند حکام عربستان می‌بیند.

وی افزود: ترامپ چند سال قبل در سفر به عربستان معامله قرن را طراحی و اجرایی کرد که بخش عمده آن در تعامل و ارتباط با عربستان تعریف شده است، در دوران ریاست جمهوری بایدن به دلیل مطرح بودن بحث انتخابات کنگره در آمریکا و اینکه از انتخاب رئیس جمهور جدید مدتی گذشته بود، این موضوع چندان پیگیری نشد.

ذوالنوری تصریح کرد: در حال حاضر جریان ترامپ هجمه طولانی مدت و گسترده‌ای را بر روی بایدن گذاشته است و این موضوع باعث شده که سیاست خارجه دوران ریاست جمهوری فعلی ناموفق جلوه دهد، چون معتقد هستند ترامپ توانست یک معامله ۴۰۰ میلیون دلاری را با عربستان انجام دهد و موفق بود اما بایدن در زنده کردن آن ناموفق عمل کرده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در خصوص دلایل سفر بایدن به عربستان بیان کرد: عمده‌ترین دلیل سفر بایدن به عربستان زنده کردن منافع نامشروع حاصل از معامله ترامپ با عربستان است. دلیل دیگر برد داخلی این سفر است زیرا ترامپ به کشور‌های مختلف سفر داشت و بایدن با سفر به عربستان می‌خواهد در افکار عمومی جامانده تلقی نشود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: در مجموع بایدن با هر انگیزه‌ای که به عربستان سفر کند به ضرر منطقه است چون حضور آمریکا در منطقه به جز فساد و فتنه چیز دیگری برای مردم منطقه نخواهد داشت، در واقع اگر دولت‌های منطقه در خواب غفلت باشند ملت‌های آن‌ها باید بیدار و حواسشان جمع باشد.

وی تصریح کرد: آمریکا و اسرائیل بدانند هرچه خود را به حکام کشور‌های وابسته منطقه نزدیک کنند نفرت مردم منطقه را نسبت به خودشان افزایش خواهند داد، در کل این رفت و آمدها هزینه‌های بسیاری را برای مردم منطقه خواهد داشت ولی در مقابل تنفر آنها نسبت به آمریکا و اسرائیل و حکام خود بیشتر می‌شود.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.