×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
منطقه کرمانشاه در تاریخ ایران اثرگذار بوده است

به‌گزارش تهران۲۴، علی همتی امروز چهارشنبه ۲۲ تیرماه، در آیین رونمایی از تمبر یادبود بزرگداشت شانزدهمین سالروز ثبت جهانی کتیبه بیستون که در هتل کاروانسرای لاله بیستون برگزار شد، ضمن خوشامدگویی به شرکت‌کنندگان در این مراسم عنوان کرد: «این مناسبت که ما را گرد هم آورده، یک ویژگی بومی و منطقه‌ای دارد، منطقه‌ای که در آن قرار داریم و کتیبه بیستون، بیانگر یک تاریخ بسیار بلند و خوش‌آوازه و پر فراز و نشیب است، این منطقه به دلیل دیرینه ارزشمندش، بیانگر بسیاری از آن چیزی است که بر سرزمین ما گذشته‌ است.»

مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری ایران ادامه داد: «از طاق بستان گرفته تا بیستون و فرهادتراش و معبد آناهیتا، همه نشان‌دهنده این است که این منطقه در طول تاریخ اثرگذار بوده است. این قدمت و خدمتی که منطقه کرمانشاه به ایران داشته، محدود به تاریخ چندهزار ساله گذشته نیست و همواره کرمانشاه به قول مقام معظم رهبری سینه ستبر و چهره زیبای ایران بوده است. کرمانشاه منطقه‌ای شهیدپرور و پهلوان‌پرور است و تعداد شهدا و پهلوانانش به قدری زیاد است که حتی نمی‌توان نام برد.»
همتی اظهار کرد: «مسئولیت خطیر حفظ و معرفی و برنامه‌ریزی برای بهره‌برداری از این اماکن بر گردن ماست و نباید غافل از آن شد.»
مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری ایران در ادامه گفت: «خوشبختانه این اهتمام به وجود آمده که تغییر بزرگی در استان اتفاق بیفتد و از ظرفیت‌های کرمانشاه بهره‌برداری شود. موضوع گردشگری می‌تواند کلید این تحول باشد. راهی سریع‌تر و زودبازده‌تر از گردشگری و صنایع‌دستی برای تحول و توسعه در کرمانشاه وجود ندارد.»
همتی ابراز امیدواری کرد: «روزهای بهتری برای کرمانشاه رقم خواهد خورد. شرکت توسعه به دلیل وظیفه خود در این حوزه، زمینه اهتمام کافی را خواهد داشت.»
او در انتها اضافه کرد: «ما همه‌روزه از تمام ظرفیت‌ها و داشته‌های کرمانشاه استفاده می‌بریم. لباس، زبان، صنایع‌دستی و فرهنگ این خطه را در زندگی روزمره استفاده می‌کنیم. آثار ناملموس در اورامانات که اخیرا به ثبت جهانی رسیده است، نیازمند آن است که تمام جزئیاتش کامل شود تا بتوانیم حافظ این فرهنگ غنی باشیم.»

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.