×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
راهیان نور غرب کشور اوج گرفت/ قلع و قمع منافقین در تنگه مرصاد را از نزدیک ببینید

به گزارش تهران۲۴، هر ساله با فرا رسیدن تابستان اردوی راهیان نور غرب کشور  جانی دوباره می‌گیرد. امسال نیز پس از ۲ سال وقفه به خاطر شرایط کرونا، بار دیگر زائران راهیان نور راهی یادمان‌های دفاع مقدس در استان‌های آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه و ایلام می‌شوند. البته اوج اعزام این کاروان‌های راهیان نور در هفته اول مردادماه امسال، همزمان با سالروز عملیات مرصاد در استان کرمانشاه است.


یادمان‌های راهیان نور غرب کشور در یک نگاه

برای این دوره از اعزام‌ها،‌ بسته سفر زیارتی یک تا سه روزه اعلام شده است که مدیر کاروان‌ها بر حسب شرایط می‌توانند انتخاب کنند. زائران راهیان نور غرب در یادمان‌هایی نظیر یادمان مرصاد، ارتفاعات قراویز، یادمان شهید شیرودی، یادمان بازی‌دراز، پادگان ابوذر، تنگه حاجیان، یادمان مطلع الفجر و غیره دیدن می‌کنند.

در ادامه نگاهی گذرا به یادمان‌های دفاع مقدس در چهار استان غربی کشور می‌اندازیم:

درباره یادمان مرصاد بیش‌تر بدانید

تنگه چهارزبر در ۳۵ کیلومتری غرب کرمانشاه و در جاده اصلی کرمانشاه ـ اسلام آباد معروف به راه کربلا قرار دارد، این تنگه، دروازه‌ اصلی ورود به شهر کرمانشاه از سمت غرب است که جاده ترانزیتی کرمانشاه ـ خسروی، از این تنگه می‌گذرد. در سوم مرداد‌ماه سال ۱۳۶۷ نیروهای سازمان مجاهدین (منافقین) با پشتیبانی ارتش بعث عراق، پس از عبور از مرزهای کشور در محور قصرشیرین ـ سرپل ذهاب، بدون درگیری جدی تا اسلام آباد پیشروی کردند و سپس به طرف کرمانشاه ادامه حرکت دادند.

در شرق تنگه چهارزبر رزمندگان اسلام راه را بر آنان مسدود کردند. به این ترتیب عملیات مرصاد در تاریخ پنجم مردادماه سال ۱۳۶۷ آغاز شد. با حملات نیروهای خودی، نیروهای منافقین که به آن نقطه دست یافته بودند به هلاکت رسیده یا تار و مار شدند. در تنگه چهارزبر بنایی به یادبود عملیات مرصاد احداث شده است، نمای بیرونی یادمان حالتی گنبدی شکل مانند مسجد و داخل آن به صورت یک موزه ساخته شده است که مزار پنج شهید گمنام در این یادمان زیارتگاه عاشقان است.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.