×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
پاسخ رهبر مشهورترین اُپرای جهان به مجری بی‌بی‌سی فارسی+فیلم

به گزارش تهران۲۴، پس از اعلام رسمی خبر اختصاصی انتصاب علی رهبری به عنوان رهبر مشهورترین اُپرای جهان توسط خبرگزاری فارس، تمام رسانه‌ها به انعکاس خبر مذکور پرداختند و اما بی‌بی‌سی فارسی که در این بین می‌خواست از فرصت استفاده کرده و علیه ایران گفتگویی با این رهبر شناخته شده بگیرد، با جواب غیر منتظره استاد علی رهبری مواجه شد.

علی رهبری رهبر بین‌المللی ارکستر، ساکن وین اتریش، بزرگ‌ترین ارکسترهای جهان را هدایت کرده است. به تازگی از سوی «والی گرگیف» روس، یکی از بزرگ‌ترین رهبران ارکستر جهان برای اجرایی در اپراسی مارینسکی روسیه دعوت شد. پس از اجرا، گرگیف به شدت از سطح اجرا و رهبری استاد علی رهبری شگفت‌زده شد و او را به عنوان رهبر دائم مهمان ارکستر مجموعه مارینسکی که مشهورترین و بزرگ‌ترین در نوع خود در جهان محسوب می‌شود، منصوب کرد.

لازم به ذکر است که خود والری گرگیف روس پس از مناقشه روسیه و اوکراین از جانب غربی‌ها بخاطر انتصاب وی به حمایت از پوتین و سر باز زدن وی از محکوم کردن رئیس‌جمهور روسیه، تحریم شده است.

حالا بی‌بی‌سی فارسی در اصل با توجه به همین مواضع و با نگاه عمدتا مقابله‌ای با جریان موزیسین‌های برجسته جهان که خود را تحت سلطه هژمونی غربی نمی‌دانند، ترتیب گفتگویی با استاد علی رهبری را داد تا به ضن خود، وی را در شرایطی قرار بدهند و او را به‌طور ضمنی محکوم کنند که علی‌رغم مخالفت غرب با روسیه، دعوت برای هدایت ارکستر بزرگ این کشور را پذیرفته است.

خبرنگار بی‌بی سی فارسی در بخشی از سوالات خود از استاد رهبری پرسید: هنرمندان زیادی روسیه را تحریم کرده‌اند. شما چرا به آن‌ها نپیوستید و در این ارکستر شرکت کردید؟

که استاد رهبری در جواب گفت: اولا موزیسین‌ها هیچ کدام تحریم نشده‌اند. به فرض هم اگر تحریم می‌شدند من قبول نمی‌کردم. من از آن دسته هنرمندانی هستم که هیچ نوع تحریمی را قبول ندارم چون به نظر من، از نظر یک موزیسین و یک ارتیست، تحریم و شکنجه با هم فرقی ندارند. 

خبرنگار بی‌بی سی فارسی: شما حتما اسم شهر خملنیسکی در اوکراین را شنیده‌اید.
استاد رهبری: بله من آنجا کار کرده‌ام!

خبرنگار بی‌بی سی فارسی: وقتی در سنت پترز بورگ روی صحنه رفتید و اجرا کردید، آیا به آن‌ها فکر کردید؟ آن‌هایی که قبل از جنگ به شهرشان رفتید (و ارکسترشان را رهبری کردید.)
استاد رهبری: من موزیسین هستم و نه سیاستمدارم و نه ارتباطی با سیاستمداران داریم. ما کارمان را انجام می‌دهیم. نگاه نمی‌کنیم که به کدام کشور برویم و به کدام نرویم.

*اگر بحث تحریم بود باید اول انگلستان را تحریم می‌کردم

خبرنگار بی‌بی سی فارسی: حرف شما به مردم و شهردار خملنیسکی که توسط روسیه بمباران شده چیست؟
استاد رهبری: می‌گویم که من از هر جنگی و هر بمبی رنج می‌برم. اگر قرار بود در ۴۵ سال گذشته تحریم کنم، می‌بایست اغلب موزیسین‌ها و آرتیست‌های کشوری که شما در آن زندگی می‌کنید، انگلستان را تحریم کنم. وقتی که توی افغانستان بر سر مردم بمب می‌انداختند به فرض اینکه احتمالا بن لادن آنجاست! یا آقای جورج بوش و آقای تونی بلر وقتی که بغداد را بمب‌ باران کردند، آن‌گاه من می‌بایست همه را تحریم می‌کردم و حتی فیلم‌های هالیوود را. وقتی که بمب اتم روی هیروشیما انداختند…کسی نمی‌تواند من را مجبور کند در کشوری که شما زندگی می‌کنید و اتریش که من زندگی می‌کند ضدش بد بگوید!

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.