×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
دلیل نِق‌ زدن‌ها و اشکال‌تراشی‌ها در مقابل اقدامات دولت چیست؟

به گزارش تهران۲۴، در روزهای اخیر و پس از حضور جمعی از مسئولان دولت سیزدهم در محل حادثه سیل امام‌زاده داوود (ع)، هجمه‌های فراوانی از جانب عده‌ای نسبت به این اقدام وارد شد؛ این افراد معتقد هستند که حضور میدانی مسئولان در مواجهه با مشکلات و بحران‌ها، امری عوام‌فریبانه است و برای بهبود شرایط و تسریع روند رسیدگی به مسائل، کارساز نیست.

در همین رابطه گفت‌وگویی با حجت الاسلام جواد مجتهد شبستری، عضو مجلس خبرگان رهبری داشتیم که در زیر می‌خوانید: 

فارس: در روزهای اخیر هجمه زیادی از جانب عده ای نسبت به حضور مسئولان در حادثه سیل امام زاده داوود (ع) وارد شده است. به نظر شما دلیل این هجمه ها چیست و آیا راهکار بهتری از حضور میدانی در مواجهه با بحران‌ها و مشکلات وجود دارد؟

مجتهد شبستری: یکی از ویژگی‌های دولت اسلامی، حضور و ارتباط نزدیک با مردم است؛ این امر می تواند به اشکال مختلف نمود پیدا کند که یکی از آن ها حضور میدانی در هنگام حوادث است. اینکه عده ای بگویند این دست اقدامات به نیت عوام فریبی انجام می شود، چندان صحیح به نظر نمی رسد زیرا لازمه دولت اسلامی و مردمی، در کنار مردم بودن به هنگام گرفتاری‌ها و بحران‌هاست؛ البته این نفی نمی کند که باید مدیریت و تدبیر مناسب در اداره کشور انجام شود بلکه تمامی این موارد مکمل یکدیگر هستند.

زمانی که یک مسئول در سطح وزیر کشور، معاون اول رئیس جمهور و حتی شخص آقای رئیس جمهور از تهران به محل حوادث می روند و از نزدیک حرف مردم را می شوند، علاوه بر اینکه مدیریت بهتری در آن مورد صورت می گیرد، می تواند التیام بخش آلام مصیبت دیدگان و داغ دیدگان آن حادثه باشد؛ مردم وقتی می بینند که مسئولان کشور در هنگام بحران ها درکنارشان هستند، احساس می کنند که آن ها جدا از مردم نیستند و در غم و شادی درکنار و به فکرشان هستند؛ این یک ویژگی اساسی دولت اسلامی است که در سختی ها و مصیبت ها، همراه و همیار مردم باشد.

با این وجود متاسفانه در روزهای اخیر عده‌ای تلقی‌شان از حضور میدانی مسئولان در بحران‌ها، عوام فریبانه بودن این اقدامات است؛ طبیعتا عده‌ای به دنبال آن هستند به هرکاری که یک دولت مردمی انجام دهد، انگ و برچسب غلطی بزنند. آیت الله رئیسی، در ایام انتخابات و قبل از اینکه رئیس جمهور شوند اعلام کرده بودند که دولت شان، دولت مردمی خواهد بود و طبیعتا همین توقع و انتظار از مسئولان دولت فعلی وجود دارد که ارتباط نزدیکی با مردم داشته باشند.

فارس: به نظر شما شیوه مدیریت دولت سیزدهم برمبنای حضور میدانی در حوادث و بحران ها کارآمد بوده یا شیوه دولت سابق و عدم حضور میدانی آن ها، نتایج بهتری دربر داشته است؟

مجتهد شبستری: طبیعتا این انتقاد به دولت قبل وارد بود که چرا مدیریت میدانی انجام نمی دهند و با فاصله و از پشت میز کشور را اداره می کنند. در هر حال عده ای به دنبال این هستند که با تمامی اقدامات دولت آقای رئیسی مخالفت کنند و به آن انگی بزنند و اشکال تراشی کنند؛ در حال حاضر عده ای صرفاً کارشان همین است و از این طریق خودشان را مطرح می کنند و متاسفانه کار عده‌ای همین است که همیشه نق بزنند.

البته این موارد مسئولیت دولت را کم نمی کند بلکه باید در کنار تمامی مسئولیت ها، مدیریت میدانی را ادامه دهند؛ زمانی که مسئولان رده بالای کشور از نزدیک حوادث و مشکلات را بررسی می کنند، قطعا تصمیم گیری بهتری خواهند داشت تا اینکه در مرکز بنشینند و براساس گزارش ها دستور دهند. امیدواریم که مسئولان محترم با توان، تلاش و شتاب بیشتری به این خدمت ادامه بدهند.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.