×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
معاون رئیس جمهور:‌ اقتصاد دانش‌بنیان توسط فرهنگ ساخته می‌شود/ لزوم جلوگیری از خام‌فروشی معادن یزد

به گزارش تهران۲۴ در یزد،‌ سورنا ستاری، معاون رئیس جمهور در مراسم افتتاح کارخانه نوآورانه درخشان یزد با اشاره به این که این مجموعه پس از ۹۰ سال دوباره در حال تبدیل شدن به یک مرکز نوآوری است اظهارکرد: اقتصاد دانش بنیان توسط فرهنگ ساخته می‌شود و اگر این فرهنگ جا بیفتد بسیاری از مسائل حل خواهد شد و سیمای کلی دانش بنیان شکل می‌گیرد.

وی  با بیان این‌که در دانشگاه‌های مراکز کشور، بادگیر، قنات و استخراج آب‌های زیرزمینی که هنر مردمان پرتلاش یزدی به شمار می‌آید، همچنان در حال تدریس است افزود: این خلاقیت باید به سمت کارآفرینی و ارزش افزوده تولید هدایت شود.

معاون رئیس جمهور تاکید کرد: باید از خام فروشی معادن استان جلوگیری شود و فرهنگ کارآفرینی و ایجاد ارزش افزوده در استان جا بیفتد.

ستاری با اشاره به این‌ که کارخانه نوآوری برای پیدا کردن و کارآفرینی جوانان یزدی خواهد بود، که باید این فرهنگ را از این کارخانه به سطح جامعه تزریق کرد گفت: مطمئن باشید اگر این فرهنگ توسعه پیدا کند دانشگاه‌های یزد پیشرفت می‌کند و جوانان یزدی در همین شهر مشغول به فعالیت خواهند شد.

وی تصریح کرد: مردم خطه کویری یزد افرادی کارآفرین و نوآور هستند و بسیاری از کارآفرینان ایران با کار در زیرزمین کارآفرین شده اند که این ویژگی در یزد بسیار زیاد است.

ستاری با اشاره به نقش این کارخانه در اکوسیستم جامعه ایران خاطرنشان کرد: از تمام مسئولانی که همت کردند و این ریسک را پذیرفتند باید تشکر کرد اما این افتتاح ابتدای یک مسیر پرپیچ و خم است که همه باید ادامه دهیم و امروز کل این کارخانه طبق تفاهم بازسازی خواهد شد و امیدواریم در چند سال آینده این مجموعه مرکز رفت و آمد جوانانی باشد که قصد تغییر محیط و رشد و بالندگی جامعه خود را دارند.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.