×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
دولت سیزدهم انقلابی و از جنس دولت رجایی است

به گزارش تهران۲۴ شهرستان ساری، آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی در خطبه‌های نماز جمعه ساری، اظهار کرد: معنا و اساس نظام حقوقی حق خداوند بر انسان است که تمام حقوق دیگر روی این حق برنامه‌ریزی شود.

وی با قدردانی از خدمات دولت‌ها طی بیش از ۴ دهه گذشته انقلاب اسلامی، افزود: روح مطهر شهیدان رجایی و باهنر از بعضی از دولت‌مردان دولت‌ها راضی نباشد؛ چرا که آنگونه که باید به توصیه‌های ولایت و دغدغه‌های مردم توجه نکردند و آن همت را نداشتند. 

نماینده ولی فقیه در مازندران اضافه کرد: باید دولت‌مردانی از جنس رجایی و باهنر داشته باشیم که دولت سیزدهم انقلابی و از جنس همان دولت رجایی است که آرزوی توفیقات فراوان داریم.

محمدی‌لائینی با اشاره به جریان کودتای ۲۸ مرداد، تصریح کرد: کودتای آمریکایی انگلیسی که دولت مصدق را سرنگون و نوکر و مزدور خودشان را روی کار آوردند به این کودتا دو نگاه می‌توان کرد.

وی ادامه داد: آمریکا با کودتای نظامی مجددا شاه را بر ایران تحمیل کرد پس نگاه اول این است که این کودتا یک دولت مردمی را سرنگون و یک دولت آمریکایی را به جایش برقرار کردند. 

نماینده ولی فقیه در مازندران بیان کرد: انقلاب اسلامی آمده مهندسی معکوس کرده دولت دست‌نشانده نوکر و مزدور آمریکا و انگلیس را سرنگون و دولت انقلابی را مستقر و برقرار کرده است. 

محمدی‌لائینی ادامه داد: از نگاه مقام معظم رهبری طی ۶۰ سال گذشته از کودتای ۲۸ مرداد تاکنون هرجا که به آمریکا اعتماد کردند ضربه خوردند و ماجرای کودتای ۲۸ مرداد تکرار خواهد شد. 

وی افزود: مقام معظم رهبری از این زاویه نگاه کردند دلیل ضربه خوردن اعتماد به آمریکا بود در غیر این صورت این کلاه سر مصدق و دولتش نمی‌رفت. 

نماینده ولی فقیه در مازندران تصریح کرد: می‌بینیم برخی از مسؤولان طی سال‌های گذشته به آمریکا اعتماد داشتند و دعوت‌شان در کنار آمریکا بودن و نظم جهانی سیاسی پذیرش آمریکا و در کنار آمریکا رشد کردن را در سر داشتند.

محمدی‌لائینی اضافه کرد: باید بدانیم اعتماد به آمریکا درست نیست و باید دوستان و دشمنان واقعی خودمان را بشناسیم و به دشمنان اعتماد نکنیم. 

محمدی‌لائینی اظهار کرد: همان ‌گونه که سندهای بالادستی داریم که برای ما مرجع است ما خانه‌های بالادستی داریم که آن مسجد است و هم متعلق به خداوند و هم مردم است. 

وی تصریح کرد: توصیه دینی ما این است که باید دور و بر مسجد باشیم و مسجد باید قلب شهر باشد و برای همه الگو باشد و نباید مساجد غریب بماند.

محمدی‌لائینی با بیان اینکه بزرگی را باید از خدا بخواهیم نه از پست و مقام و تملق این و آن، اضافه کرد: اگر باتقوا باشیم، بزرگ می‌شویم. 

وی بیان کرد: شهدا زنده هستند اما غیر از زنده بودن یک ویژگی دیگر دارند و آن اینکه حاضر هستند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تاکید بر ضرورت داشتن تقوا، افزود: تقوا به انسان بزرگی و کرامت می‌بخشد، انسان بی‌مقدار خاکی را افلاکی و عرشی می‌کند. 

محمدی‌لائینی یادآور شد: رمز رسیدن به مقام و منزلت شهدا تقوا است که همه شما را به تقوا سفارش و توصیه می‌کنم. 

وی در پایان گفت: رسیدن به مقامات و فیوضات با آرزوی تنها محقق نمی‌شود و مستلزم راهکار عملی است که راهکارش تقوا است. 

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.