×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
واکنش‌ها به وقاحت موسوی ادامه دارد/ می‌خواهد بگوید «من هم هستم»

به گزارشتهران۲۴ از اصفهان، روزهای گذشته انتشار بیانیه‌ای از سوی یکی از سران فتنه‌ ۸۸ که از همان سال‌ها علی‌رغم اقداماتی که داشت مورد رأفت نظام‌ جمهوری اسلامی قرار گرفت، واکنش‌های بسیاری را به دنبال داشت.

میرحسین موسوی، عنصر ناکام فتنه تغلب ۸۸، بار دیگر با اظهاراتی علیه مدافعان شریف حریم آل الله چهره واقعی خود را نمایان ساخت.

اقشار مختلف مردم هم که خوب خط قرمزهایشان را می‌شناسند و اجازه عبور از آن‌ها را به هیچ کسی نمی‌دهند، به سرعت واکنش نشان دادند و یادآوری کردند که عناصر شکست خورده سال ۸۸ را در همان نهم دی‌ماه به زباله‌دان تاریخ جمهوری اسلامی فرستادند و دیگر اجازه آشوب و نمایش را به این قماش نمی‌دهند.

مسؤولان جمهوری اسلامی ایران هم از اقشار مردم جدا نبودند و بلافاصله اعلام کردند که کسی حق توهین به شهدا و سربازان مدافع امنیت این مردم را ندارد و این‌گونه اظهارات ناشیانه از عقده‌های گذشته این افراد نسبت به دلاوران سرافرازی چون شهید حسین همدانی نشأت می‌گیرد.

در این بین افرادی هم بودند که سال‌ها در این نظام مسؤولیت داشته و دارند و تا توانستند استفاده بردند اما همچون همیشه مانند وبالی بر گردن جمهوری اسلامی در موقعیت‌های حساس، به بیراهه زدند و حتی با وجود مطالبه مردمی برای واکنش نشان دادن به این وقاحت راه سکوت را در پیش گرفتند.

در دومین گزارش از واکنش مسؤولان کنونی و سابق و چهره‌های مؤثر استان اصفهان نسبت به این بیانیه وقیحانه به سراغ چندتن دیگر از این افراد رفتیم تا آن‌ها نیز نظراتشان را ابراز کنند.

ابوترابی: از استانداران سابق اصفهان که واکنش نشان ندادند انتقاد دارم!

ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف‌آباد و تیران و کرون در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با بیان اینکه انتقادی از استانداران سابق دارم، اظهار داشت: موضوع بیانیه میرحسین موسوی ربطی به مباحث سیاسی ندارد، شهدای مدافع حرم ما رفتند برای آن که ما مسؤولان و آن استانداران در این مملکت سمت و پستی داشته باشیم و این سمت‌ها را مدیون آن‌ها هستیم.

وی ادامه داد: بنابراین این موضوع سیاسی نبوده که چند تن از استانداران سابق موضعی نگرفتند، این موضوع با امنیت و شرف و تمامیت ارضی ما در ارتباط بوده است.

ابوترابی عنوان کرد: میرحسین موسوی کسی است که در قبل از انقلاب و دهه شصت، شهید بصیرت آقای آیت، نجف‌آبادی و شهید دیالمه او را با کلمه فراماسونر شناسایی کرده بودند؛ امروز هم جای سوال است که چطور در زندان‌های ساواک بدون هیچ شکنجه‌ای بود و آزاد می‌شود، پس از آن به آمریکا می‌رود و دوباره برمی‌گردد و هرکسی که درباره او اظهار نظر کرده مرموزانه شهید شده است.

نماینده مردم نجف‌آباد و تیران و کرون افزود: شهید آیت هنگامی که می‌خواست نطق و اسناد و مدارکش را در مورد میرحسین موسوی برملا کند شهید می‌شود و اسناد و مدارک هم ناپدید می‌شود یا شهید دیالمه هنگامی که درخصوص میرحسین صحبت می‌کند سه روز بعد در حزب جمهوری اسلامی توسط منافقین شهید می‌شود.

وی بیان داشت: امروز ما شاهدیم قیچی که می‌خواهد جمهوری اسلامی ایران را به زعم خودشان تکه کند، یکی از اهرم‌هایش داعش و دیگری فتنه ۸۸ به ریاست میرحسین موسوی بود.

ابوترابی گفت: درست است که محورهای این قیچی به ظاهر خلاف یک‌دیگر حرکت می‌کند اما هدف یکسان و قیچی کردن جمهوری اسلامی بود که به کمک خداوند و خون پاک شهدایی چون شهید همدانی و درایت رهبر انقلاب تیرشان به سنگ خورد.

نماینده مردم نجف‌آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی افزود: توهین اخیر میرحسین موسوی چیزی جز خیانت نیست و اگر در گذشته می‌گفتیم میرحسین موسوی مورد غفلت واقع شده الان باید بپذیریم با صحبت‌های شهید آیت و دیالمه و فتنه ۸۸ که شباهت عجیبی به انقلاب‌های مخملی سراسر دنیا داشت؛ جز خیانت از سراسر زندگی ابهام‌آلود میرحسین موسوی دیده نمی‌شود.

وی ادامه داد: فقط امسال ده‌ها داعشی را در داخل کشور دستگیر کرده‌اند و این شوخی نیست؛ در عاشورا و تاسوعا ۶۰ داعشی دستگیر شدند که می‌خواستند در کشور خون به پا کنند و ته‌مانده داعشی‌ها بودند و اگر شهید همدانی‌ها نمی‌رفتند، این تکفیری‌ها مثل علف هرز در کل ایران پخش می‌شدند.

فیروزی‌پور: این اظهارات موردتایید هیچ انسان منصفی نیست

رحمت‌اله فیروزی‌پور نماینده مردم نطنز و قمصر نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان ضمن اعلام مخالفت با بیانیه اخیر میرحسین موسوی اظهار داشت: این کار محکوم است چون صحبت علیه شهید همدانی با آن همه سوابق و خدماتی که در جمهوری اسلامی در دفاع از مرزها و حرم داشته است، صحبت‌های بی‌ریشه و بی‌مایه‌ای است و نمی‌دانم در چه حالتی بوده که این موضع‌گیری را داشته است و این موضع موردتایید هیچ آدم منصفی نیست.

وی ادامه داد: همه علاقمندان به نظام جمهوری اسلامی و شهدای مدافع حرم باید واکنش نشان بدهند و حساسیت خود را اعلام کنند تا افراد به خودشان اجازه ندهند تا براساس توهمات خود مطالبی بگویند که باعث خوشحالی صهیونیست‌ها و دشمنان شود.

بانکی‌پور: اگر شخصی مقابل شهدا بایستد آبروی خود را در دنیا و آخرت برده است

امیرحسین بانکی‌پور، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفته بود: شهید مانند خورشید است و هر شخصی سعی کند به‌ صورت خورشید خاک بپاشد، آن خاک به صورت خودش باز می‌گردد و با این کار خورشید لکه‌دار نمی‌شود.

وی ادامه می‌دهد: بارها تجربه کردیم که هرچند مردم نسبت به برخی مسائل اعتراض به حقی دارند اما زمانی که جوسازی‌ عده‌ای به بخش شهدا می‌رسد، به‌دلیل درخششی که شهدا دارند، این جوسازی‌ها به خود افراد باز می‌گردد؛ به چنین افرادی توصیه می‌کنم اگر می‌بینند جوسازی‌هایشان بر امثال ما اثر دارد، فکر نکنند برای شهدا هم همین گونه است و بدانند اگر شخصی در برابر شهدا بایستد، آبروی خود را در دنیا و آخرت برده است.

آزاد: هرگونه توهین به مدافعان حرم جز رسوایی عاملان آن نتیجه‌ای ندارد

الهام آزاد نماینده مردم نایین در مجلس شورای اسلامی نیز در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: هر ایرانی منصف، مومن و وطن‌دوست با هر نگاه سیاسی به این درک و بینش رسیده است که عزیزان مدافعان حرم هم از حریم مطهر و پاک خاندان عصمت و طهارت دفاع کردند و هم پاسدار امنیت و ناموس کشور عزیزمان بودند و هستند.

وی ادامه داد: شهید همدانی که عمر خود را صرف خدمت به مردم کرده است شهید عزیز ما است و توهین به مدافعان حرم و شهدای مدافع حرم خدشه‌ای به نورانیت و محبت مردم ما به این عزیزان وارد نخواهد کرد و هرگونه تعرض و توهین جز رسوایی عاملان آن نتیجه‌ای ندارد و آن را محکوم می‌کنیم.

آزاد تصریح کرد: ما امنیت خود و منطقه را مدیون شهدای مظلوم مدافع حرم می‌دانیم که خود را فدای مردم ایران و حفظ حریم ایران کردند و به آن‌ها افتخار می‌کنیم.

نورصالحی: موسوی از رأفت نظام‌ اسلامی سواستفاده کرد

محمد نورصالحی رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: موسوی از رأفت نظام‌ اسلامی استفاده کرد، به نظر من از سال ۸۸ که وارد محاربه با نظام شد، خیلی در موردش کوتاهی و اغماض شد و از این رأفت سواستفاده کرد.

وی تصریح کرد: این بیانیه هم کاملا به ضرر خودش بود و قطعا عموم مردم این صحبت‌ها را به خصوص درمورد شهدا و کسانی که از رفاه و جان‌شان گذشتند، بی‌انصافی و ظالمانه می‌دانند.

سالک: یک موی سردار همدانی به صدتا از امثال میرحسین موسوی می‌ارزد!

حجت‌الاسلام احمد سالک، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی نیز اظهار کرده بود: یک موی سردار همدانی به صدتا از امثال میرحسین موسوی و دیگران می‌ارزد، این شهید بزرگوار در عرصه‌های مختلف انقلابی و مبارزاتی و بعد هم در صف مدافعان حرم خدمات مهمی را انجام داد و سرافرازانه به شهادت رسید و این صحبت‌ها ذره‌ای از رشادت‌های این شهید و ارادت مردم به ایشان کم نمی‌کند.

مطیع: موسوی با انتشار این بیانیه می‌خواهد بگوید: «من هم هستم!»

حسین مطیع، استاد دانشگاه و فعال سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: میرحسین موسوی یک شخصیت سیاسی فراموش‌شده است و کسی به او توجهی ندارد، او کلا از صحنۀ معادلات سیاسی ایران حذف شده‌است، این شخص برای اینکه خود را مطرح‌ کند و به اصطلاح بگوید «من هم هستم»، این بیانیه را منتشر کرده‌است، پس به این جهت از نظر من، کار موسوی تنها یک خودنمایی و سروصدا به پا کردن بود.

وی همچنین خاطرنشان کرد: شاید این‌گونه افراد، «عقدۀ خود کم‌بینی» داشته‌باشند و تصور کنند کمبود توجه مردم نسبت به خودشان را می‌توانند با انجام این‌گونه کارها جبران کنند، موسوی می‌خواست اعلام کند که بله، من هم هستم و از فضای رسانه‌ای و سیاسی ایران، هنوز بهره‌ای دارم.

مطیع ضمن بیان اینکه اظهارات موسوی در این بیانیه سخنان بسیار سخیفی است، بیان کرد: او باطن خود را به وسیلۀ این کار، بروز داد، توهین او به مدافعان حرم به خصوص شهید سردار همدانی، به جز تحقیر خود او و ایجاد تنفر بیش‌تر نسبت به او در بین مردم، هیچ آورده‌ای برایش نداشت.

این استاد دانشگاه و فعال سیاسی با بیان اینکه مهم این است افرادی که ادعای «اصلاح‌طلب» بودن دارند، به این بیانیه واکنش نشان دهند، تأکید کرد: مهم است که به ملت ایران بگویند آیا در جهبۀ مدافعان حرم هستند یا همراه موسوی، در جبهۀ ضد مدافعان حرم قرار دارند.

وی توضیح داد: حرف‌هایی که در روزهای اخیر از موسوی شنیده‌ شد، حرف‌هایی است که می‌توان از داعشی‌ها و وهابیون افراطی شنید، در دنیای امروز، پیروان رژیم غاصب صهیونیستی و «عرب اینترنشنال» این‌گونه ادعاها را مطرح می‌کنند.

مطیع در پایان مطرح کرد: امروز هر کس که علم «اصلاح‌طلبی» به دست دارد، نباید ساکت بشیند و ضرورت‌دارد، در خصوص این بیانیه، موضع خود را مشخص‌کند؛ از خبرنگاران و اصحاب رسانه تقاضا دارم با این افراد صحبت کنند و مواضعشان را به گوش ملت ایران برسانند.

نادرالاصلی: موسوی در نظام سیاسی کشور جایگاهی ندارد

همچنین مجید نادرالاصلی عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: موسوی عملا در نظام سیاسی کشور جایگاهی ندارد که ما و امثال ما که کوچک‌ترهای این نظام هستیم، بخواهیم در قبال این بیانیه اظهار نظر کنیم، چه برسد به مقام‌های ارشد و مجموعۀ حاکمیتی.

وی دربارۀ بیانیۀ اخیر موسوی افزود: به عنوان احدی از آحاد ملت ایران می‌گویم که هر زمان نظام، در آستانۀ یک پیروزی است، بعضی از این افرادی که به ‌کار بردن تعبیر خس‌ و خاشاک برایشان دور از ذهن نیست، لجن‌پراکنی می‌کنند یا بعضا با صدور بیانیه و اجرای سخنرانی، نظام را درگیر این مسائل سخیف می‌کنند.

نادرالاصلی با بیان اینکه بروز چنین رفتارهایی از این افراد بعید نیست، عنوان کرد: انقلاب اسلامی در طول چهل و چند سالی که از پیروزی آن می‌گذرد، این نوع سخنان را بسیار شنیده‌است؛ کسی که خود را به این آب و خاک متعهد می‌داند، چنین مطالبی را منتشر نمی‌کند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه جایگاه شهدای مدافع حرم ما، بالاتر از این است که با این بیانیه‌ها زیر سؤال برود، اذعان کرد: مطالبی که میرحسین موسوی منتشر کردند، مایۀ شادی دشمنان است، بعید نیست که صادرشدن چنین بیانیه‌هایی خود، بخشی از نقشۀ دشمن باشد و این حرف‌ها، در جهت تأمین اهداف دشمنان جمهوری اسلامی زده‌شده باشند.

وی پیرامون اهیمت برخورد با اینگونه موضع‌گیری‌ها یادآور شد: مردم ایران برای این نوع موضع‌گیری‌ها و اراجیف، اهیمت قائل نیستند، نظام اسلامی باید برای این‌گونه افراد تدبیری بیندیشد تا مردمی که در راه این انقلاب شهید دادند، به این نحو آزرده‌خاطر نشوند.

محمود نباتی‌نژاد: موسوی ظاهراً مشاعر خود را از دست داده است!

محمود نباتی‌نژاد، فعال سیاسی و از پیشگامان انقلاب اسلامی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: میرحسین موسوی ظاهراً مشاعر خود را از دست داده‌ است، حرف‌هایی که به قلم ایشان نوشته شده‌است، بسیار نامناسب و بد هستند، به نظر می‌رسد اینکه بعضی احتمال می‌دهند که او از عیادی ضد انقلاب، خط می‌گیرد و با آن‌ها ارتباط دارد، سخن درستی باشد.

وی ضمن گفتن اینکه بعید است که او با حرف‌هایی که زده‌است و مواضعی که اتخاذ کرده‌است، به نتیجه‌ای برسد، اضافه کرد: دوستان خود آقای موسوی، او را محکوم می‌کنند، همان‌گونه که می‌بینیم آن دسته از اصطلاح‌طلبانی که قبلا از او حمایت می‌کردند، اکنون حاضر نیستند از او پشتیبانی کنند و حرف او را تأیید کنند.

مسؤولان ارشد شهرستان شاهین‌شهر و میمه، حجت‌الاسلام قاسم هاشمی امام جمعه شاهین‌شهر، حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی و سیدمحمدرضا کاظمی طباء فرماندار شهرستان شاهین‌شهر و میمه نیز در محکومیت اهانت یکی از سران فتنه به شهدای مدافع حرم بیانیه‌ای صادر کردند.

در ابتدای این بیانیه آمده است: بار دیگر در ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و همزمان با سالروز شهادت شهید مدافع حرم محسن حججی و گرامیداشت شهدای مدافع حرم اهل بیت عصمت و طهارت شاهد هتاکی یکی از سران فتنه هستیم که هنوز ننگ کف و سوت زدن طرفدارانش در عاشورای حسینی سال ۱۳۸۸ و توهین بی‌شرمانه به ساحت مقدس حضرت اباعبدالله الحسین(ع) از پیشانی او پاک نشده و خاطرات تلخ و محنت‌ بار و خسارات غیر قابل جبران آن دوره هیچ‌گاه از حافظه تاریخی ملت بیدار و مسلمان ایران اسلامی فراموش نخواهد شد.

در ادامه عنوان شده است: این ورشکسته منفور سیاسی وقاحت را از حد گذرانده و با اقتدا به شیطان و ایادی غربی، عبری و عربی‌اش با اصرار بر مواضع انحرافی، بی‌بنیان و فتنه‌انگیزانه‌اش، حقد و کینه عمیقی را که سال‌ها نسبت به سربازان بی سر این مرز و بوم و مدافعان وطن و حرم که نقشه‌های شوم او و همدستانش در فتنه ۸۸ را نقش بر آب کردند در دل پرورانیده بود، با صدور بیانیه‌ای مضحک و پر از تناقض که حاکی از بلاهت سیاسی و البته ناشی از روحیه دیکتاتوری و خصمانه او نسبت به فدائیان راستین ملت انقلابی ایران است، به نمایش گذاشت.

در این بیانیه تصریح شده است: از کوردلی که رذیلانه تشییع باشکوه و بین‌المللی شهدای مدافع حرم را نادیده می گیرد و اینگونه به فداییان ملت ایران و مدافعان حرم حسادت می‌ورزد و تاب محبوبیت آن‌ها را ندارد، جز این انتظار نیست که دهان به یاوه سرایی بگشاید و آنچه لایق وجود بی‌ارزش و دون مایه خویش است به شهدای مدافع حرم، این پیشگامان رهایی و آزادی و آزادگی و منادیان عدالت و کرامت انسانی در سرتاسر جهان، نسبت دهند.

در ادامه بیان شده است: یزیدیانی که در عاشورای سال ۶۱ هجری قمری حسین بن علی علیه السلام و اهلبیت و یاران شهیدش را خارجی نامیدند و در عاشورای ۸۸ سوت و کف و هلهله و هورا به راه انداختند؛ در عاشورای امسال حسین همدانی را سردار بی افتخار می نامند و البته این افتخار اصحاب آخرالزمانی سید و سالار شهیدان است که منفور ظالمان و دنیاطلبان و سیاست بازان مستبد و خودکامه و دیکتاتورهای ظاهر الصلاح باشند.

در این بیانیه تصریح شده است: جناب فتنه‌گر دیکتاتوری که سودای ملک ری را در سر می پروراند و البته تاب مردم سالاری دینی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ را نداشت و با نه بزرگ ملت ایران مواجه شد و به گندم ری هم نرسید، با عدم تمکین در برابر رای و اراده مردم، کشور را به آشوب کشید و دشمنان را جری ساخته و به طمع انداخت تا فشارهای فلج کننده اقتصادی را علیه ملت ایران به نهایت درجه برسانند و اینگونه از ملت ایران انتقام خود را گرفت، اکنون منافقانه خود را در لوای خمینی کبیر(ره)، پنهان ساخته تا با تهمت و دروغ به مصاف نایب برحقش امام خامنه‌ای بیاید و دم از مخالفت موهوم و خیالی با دیکتاتوری و شاهنشاهی و حکومت موروثی بزند؛ زهی خیال باطل، قبله کج نیست، نمازی که نخواندید کج است.

در پایان آمده است: اینجانبان با تمسک به فرهنگ عاشورا و به تأسی از حضرت ابوالفضل العباس(ع)، با تجدید عهد با امامین انقلاب اسلامی وتقدیم هزاران درود بر شهدای جبهه مقاومت به ویژه سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی و سردارحاج حسین همدانی این اقدام بی‌شرمانه و غیرنجیبانه را محکوم کرده وخواستار برخورد جدی دستگاه قضایی با این قبیل فتنه‌گری‌ها و فتنه‌گران هستیم.

عبداللهی‌نژاد: با مسوولین فعلی اصولگرا هم مصاحبه کنید!

حجت‌الاسلام احمد عبداللهی‌نژاد، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان با اشاره به خاطراتی از دوران نخست‌وزیری میرحسین موسوی، با یادآوری اینکه از ابتدا با رأفت نظام با موسوی برخورد شد، توضیح می‌دهد: این افراد که نسبت به نظام و کشور عرق ندارند، چنین عاقبتی خواهند داشت؛ چنین افرادی نه تنها حق امام و رهبر جامعه بلکه حق تمام مردم را از بین بردند و نیاز است برخوردی در شأن اقدامات آن‌ها انجام شود.

وی یادآور می‌شود: البته حسن این ماجرا این بود که افرادی که از او حمایت می‌کردند متوجه ماجرا شدند اما چنین رفتارهایی نیاز به برخورد قهری دارد و از دستگاه قضایی درخواست رسیدگی داریم.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.