×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 18 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
دولت سیزدهم در یک‌سال گذشته/ از بهبود وضعیت تجارت خارجی تا افزایش فروش نفت

به گزارش تهران۲۴، با توجه به فرا رسیدن ایام شهادتِ شهیدان رجایی و باهنر و به مناسبت هفته دولت به بررسی مهمترین اقدامات صورت گرفته توسط دولت سیزدهم و بررسی آنها پرداخته‌ایم، این در شرایطی است که کشور بدترین شرایطش را در حوزه‌های اقتصادی، سلامت و … تجربه می‌کرد و راه بسیار سختی پیش روی دولت سیزدهم قرار گرفته بود.

حوزه نفت یکی از نقاطی است که به شدت تحت تحریم آمریکا و کشورهای غربی قرار گرفته است؛ تاجایی که ظرفیت تولید کشور در شرایط تحریمی به کمتر از ۳ میلیون بشکه در روز رسیده بود، با روی کار آمدن دولت سیزدهم افزایش ظرفیت تولید نفت به میزان قبل از تحریم ها، در دستور کار وزارت نفت قرار گرفت. برای رسیدن به این هدف اقداماتی از جمله تکمیل چاه‌های جدید، اجرای طرح‌های بازسازی و نوسازی تاسیسات و … صورت گرفت که در نهایت منجر به افزایش تولید نفت به ۳٫۸ میلیون بشکه در روز شد.

مرگ و میرهای سه رقمیِ ناشی از بیماری کرونا یکی دیگر از مشکلاتی باقی مانده از دولت قبل بود، که باتوجه به اهمیت موضوع در دستور کار دولت سیزدهم قرار گرفت و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی توانست به وسیله واکسیناسیون گسترده و سریع شرایط کشور را تا حد زیادی به حالت مطلوب نزدیک کند تا جایی که میزان واکسن‌های تامین شده در دولت فعلی ۷۷۵ برابر دولت قبلی است!  

به علاوه، عدالت در دسترسی به اینترنت از جمله مواردی بود که مورد توجه وزارت و فن آوری اطلاعات قرار گرفت؛ برهمین اساس برای سرپرست‌های خانوارهای سه دهک پایین درآمدی، بسته اینترنت ۵۰ گیگی به مدت یکسال در نظر گرفته شد که یک میلیون نفر سرپرست خانوار در سامانه مربوطه ثبت‌نام کردند که این بسته از اول مرداد فعال شده‌ است.

مولفه بعدی، تجارت خارجی است که در بهبود وضع اقتصادی کشور تاثیر بسزایی دارد؛ در همین راستا و براساس اقدامات صورت گرفته توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت حجم تجارت خارجی در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۱ به ۲۵٫۵ میلیارد دلار رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۹٫۵ درصدی داشته است.

اقدامات انجام شده توسط دولت سیزدهم در یک سال اول عمر خود را در ادامه مشاهده کنید:

    

  انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.