×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
شایعات هفته از شایعه تکراری گرانی بنزین تا جریمه ریالی بی‌حجابی

تهران۲۴-از شایعه تا واقعیت: هفته گذشته فضای رسانه‌ای و  مجازی کشورمان شایعات زیادی را به خود دید از شایعه جریمه ریالی بدحجابی گرفته تا شایعه تکراری گرانی بنزین ؛ در ادامه نگاهی به مهمترین شایعات هفته گذشته می‌اندازیم. –

* شایعه پرت کردن یک خانم از ون گشت ارشاد

یکی از پرحاشیه ترین فیلم های منتشر شده در هفته گذشته مربوط به ادعای پرتاب شدن یک خانم از ون گشت ارشاد بود.

این شایعه درحالی بود که اصلا ماشین ادعایی، ون گشت ارشاد نبود و موضوع پرونده مربوط به اخاذی بوده است.

همچنین با بررسی مستندات و تصاویر دوربین‌های محل حادثه مشخص شد که این شهروند خانم پس از حرکت خودرو پلیس، از پنجره خودرو در حال حرکت آویزان شده بود. جانشین فرمانده انتظامی استان گیلان هم ادعای پرتاب کردن خانم، از خودرو گشت امنیت اخلاقی را تکذیب کرد.

* شایعه جریمه ریالی بدحجابی 

شایعه دیگر در این خصوص، شایعه جریمه ریالی بدحجابی بود که یکی از مسئولان ارشد فراجا به خبرنگار فارس گفت این مسئله صحت نداشته و شایعه‌ای بیش نیست.

در هفته گذشته در فضای مجازی اخباری مبنی بر جریمه ریالی بدحجابی منتشر شده که بر این اساس جریمه افتادن شال و روسری ۳۰۰هزار تومان، کوتاه بودن مانتو ۱۵۰هزار تومان، پوشیدن مانتو جلوباز ۱۰۰هزار تومان، نداشتن مانتو ۵۰۰هزار تومان و آرایش غلیظ ۸۵هزار تومان خواهد بود که هم اکنون اعلام شد که شایعه بوده است.

* شایعه خودکشی زندانی زن در ارومیه

همچنین بی‌بی‌سی فارسی و برخی رسانه‌های ضد انقلاب، در ادامه خبرسازی های جعلی خود در هفته گذشته، مدعی شدند یک زندانی زن در زندان ارومیه اقدام به خودکشی کرده است. 

این درحالی است که ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی، ادعاهای مطرح شده درخصوص این زندانی زن را تکذیب کرد و گفت:  قرار بازداشت وی به وثیقه تبدیل شده است و در صورت معرفی وثیقه امکان آزادی وی فراهم خواهد بود.

* فروش ۳۵ هزاتومانی هر بطری آب معدنی؟

موضوع بی آبی همدان هم علاوه بر اینکه مشکلات حادی را برای مردم این نقاط به وجود آورده، شایعاتی را هم با خودش به همراه داشته است. یکی از این ادعاها پخش خبر فروش «هر بطری آب‌ معدنی، ۳۵ هزار تومان» بوداما خبرنگار فارس این ادعا را با حضور در بازار همدان بررسی و در انتها تکذیب کرد.

* شایعه تکراری گران کردن بنزین

یکی از شایعاتی که هر چند هفته یک ماه در فضای مجازی منتشر می شودف شایعه گرانی بنزین توسط دولت است. این موضوع آن قدر تکراری شده که دیگر بهادری جهرمی عنوان کرده: به همه خبرنگاران رسانه‌های شرکت‌کننده در نشست‌های خبری وکالت دادم که در هر زمانی و هر لحظه‌ای از شبانه‌روز که شایعه افزایش قیمت بنزین را شنیدند یک خبر اختصاصی از زبان بنده بزنند و بگویند که سخنگوی دولت تکذیب کرد.

* تکذیب خبر پلمب ۳۰۰۰ نانوایی

درحالی برخی رسانه ها خبر از پلمب ۳۰۰۰ نانوایی داده بود که رئیس سازمان تعزیرات حکومتی با رد خبر پلمب ۳۰۰۰ نانوایی تصریح کرد: گشت تعزیرات در هفته‌ی گذشته از ۳۰۰۰ نانوایی بازدید کردند.

* شایعه استعفای دسته جمعی در موسسه لغتنامه دهخدا 

یکی از شایعات حوزه فرهنگ در هفته گذشته شایعه استعفای دسته‌جمعی در موسسه لغتنامه دهخدا بود که رئیس موسسه لغتنامه دهخدا گفت: برخلاف تبلیغات گسترده‌ای که صورت می‌گیرد، هیچ استعفای دسته‌جمعی و حتی فردی در این موسسه صورت نگرفته و اساتید پیشکسوت در کنار محققان، پژوهشگران و فارغ‌التحصیلان ادبیات مشغول پیشبرد کار لغتنامه هستند.

* شایعه علیه وزیر امورخارجه

پس از انتشار فیلم استقبال وزیر تانزانیایی  از امیرعبدالهیان، رسانه‌های معاند از جمله منوتو شایعه کردند وزیرامورهارجه کشورمان هرچند به او دست نداده ولی با دست به پشت او زده است.

این درحالی است که فیلم منتشر شده از زاویه دیگری این ادعا را رد می کند.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.