×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
الحکیم: برگزاری انتخابات زودهنگام، مستلزم تشکیل دولت خدمتگزار ملی‌ است

به گزارش تهران۲۴، سید عمار الحکیم رهبر جریان حکمت ملی عراق شامگاه روز یکشنبه میزبان شاسوار عبد الواحد رئیس جنبش «الجیل الجدید» (نسل جدید) بود.

کانال تلگرامی الحکیم گزارش داد، تحولات سیاسی، راههای پایان بخشیدن به بحران کنونی، پایبندی به زمان‌بندیهای قانون اساسی و تشکیل کابینه از مهمترین مسائلی بوده که در این دیدار بررسی شده است.

وی گفت که برگزاری انتخابات زودهنگام، مستلزم تصویب قانون جدید انتخابات و تشکیل دولت خدمتگزار ملی‌ است تا بتواند خدمات‌رسانی کرده و فرصت شغلی فراهم کند.

رهبر جریان حکمت ملی تصریح کرد، همه باید برای پایان بخشیدن به بحران سیاسی کنونی تلاش کنند و اختلافات و تعدد آراء، یک مسئله طبیعی در نظام دموکرات است، ولی طبیعی نیست که راهکاری برای آن پیدا نشود.

الحکیم خاطر نشان کرد: بر اهمیت قانون اساسی و قانون به عنوان یک مرجع برای حل اختلاف تأکید کردیم و همچنین اهمیت ایفای نقش مجدد پارلمان در زندگی، مورد تأکید قرار گرفت.

وی در پایان گفت: در این دیدار، بر اهمیت تشکیل دولت خدمتگزار ملی تأکید و موضع مجدد خود را مبنی بر اصلاح و تغییر بر اساس روندهای قانونی که در نظام سیاسی عراق وجود دارد، اعلام کردیم.

«صالح محمد العراقی» شخصیت نزدیک به رهبر جریان صدر، عصر امروز (شنبه)، در بیانیه‌ای ابتکار جدیدی برای تشکیل دولت در عراق مطرح کرد.

العراقی اعلام کرد: «مسئله‌ای مهم‌تر از انحلال پارلمان و برگزاری انتخابات زودهنگام وجود دارد و آن: عدم مشارکت تمامی احزاب و شخصیت‌ها با تمام افرادشان -سران، وزیران، کارمندان، رتبه‌های ویژه وابسته به احزاب- از جمله جریان صدر [در ساختار سیاسی کشور] است که از زمان اشغال آمریکا در سال ۲۰۰۳ تا به امروز در فرایند سیاسی حضور داشته‌اند(جزئیات بیشتر).

عراق از اکتبر سال گذشته و پس از انتخابات پارلمانی ۲۰۲۱ وارد بحران سیاسی شده و گروه‌های مختلف بر سر انتخاب نخست‌وزیر و رئیس‌جمهور به تقابل با یکدیگر برخواسته‌اند. در این راستا جریان صدر در تاریخ ۲۲ خرداد از پارلمان استعفا داد و به یارکشی خیابانی روی آورد و آشوبگران حامی صدر در نهم مرداد به منطقه سبز و صحن پارلمان یورش بردند.

در یکم شهریور  حامیان صدر در اطراف ساختمان شورای عالی قضایی عراق به عنوان عالی‌ترین نهاد قضایی این کشور تجمع کردند؛ اقدامی که موجب تعطیلی این نهاد شد.

انتهای پیام/.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.