×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 24 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
رئیس بنیاد شهید: دولت سیزدهم تفکر «یا مبارزه یا سازش برای زندگی مردم» را اصلاح کرد

به گزارش تهران۲۴، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی ضمن گرامیداشت یاد و نام شهدا و امام خمینی (ره) گفت: شهدا در بین ما حضور دارند و اگر از خانواده شهدا، والدین و همسر شهدا سؤال کنید آنها می‌گویند که در طول ۳۰ یا ۴۰ سال که از شهادت این عزیزان گذشته است آنها در کنار خانواده زندگی می‌کنند و گره‌گشا هستند. شهدا زنده هستند و نزد خدا روزی می‌خورند، شهدای عزیز چلچراغ‌هایی هستند که کنار ما زندگی می‌کردند و در بین ما قدم می‌زدند و قدم می‌زنند، آن‌ها در بین ما حاضر هستند اما ما شناختی از آنها نداریم.

معاون رئیس جمهور افزود: رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند که «مقام شهادت اعطایی است» و حادثه‌ای نیست و شهدا نزد خدا مقامی ویژه دارند و خدا برای آنها جایگاهی ویژه تعریف کرده است. شهدا الگوهای واقعی زندگی ما هستند، کسانی که در مسیر اهل بیت (ع) هستند در حالی که مقام اهل بیت (ع) دست نیافتنی است. شهدا قله‌های عظیمی هستند اما خدا این فرصت را برای ما قرار داده است که به درجه‌ای برسیم که همانند شهدا همنشین اهل بیت (ع) باشیم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در توصیف مقام شهدا اضافه کرد: زندگی کردن و درک شهدا برای خانواده شهید و برای اطرافیان، دوستان و هم محله‌ای‌ها مهم است. امام رضا (ع) زمانی که به سرزمین ما هجرت فرمودند تعداد زیادی از خاندان ایشان نیز آمدند و در ایران امام‌زادگانی داریم که پراکنده هستند و این امام‌زاده‌ها جامعه را با فرهنگ اهل بیت (ع) آشنا کردند. شهدا هم این کار را در جامعه می‌کنند و در همه کشور حتی شهدای گمنام و تازه تفحص شده حضور دارند و از دیگران دستگیری مادی و معنوی می‌کنند و انسان‌ها را بالا می‌برند و ما حاجات مادی و معنوی خود را از آنها طلب می‌کنیم زیرا شهدا ابدیت را به دنیای امروز ترجیح دادند و امیدوارم ما پیروان خوبی برای شهدا باشیم.

قاضی‌زاده هاشمی با گرامیداشت هفته دولت و شهادت شهیدان رجایی و باهنر گفت: در هفته دولت که مزین به شهیدان رجایی و باهنر است. به دستور رئیس جمهور محترم قرار شد اعضای کابینه دولت هم به استان‌ها سفر کنند و در نماز جمعه حضور پیدا کنند و در تهران هم قرار شد که در مسجد یک محله حضور پیدا کنند و سلام رئیس جمهور محترم را به مردم ابلاغ کنیم زیرا این دولت خود را مردمی و در خدمت مردم و پاسخگو به مشکلات مردم می‌داند و وظیفه خودش می‌داند گزارش عملکرد خود را به مردم به ویژه در مساجد به عنوان کانون‌های ارزش‌گذار ارائه بدهد.

معاون رئیس جمهور با اشاره به حضور اعضای کابینه دولت در رسانه‌ها و پاسخگویی به سؤالات مردم در هفته دولت، گفت: مشکلات مردم در زمینه معیشت، اقتصاد، اشتغال؛ مسکن و ازدواج به ویژه در کلان شهرها جدی است و برنامه‌هایی را دولت برای کاهش این مشکلات دنبال کرده است که برخی برنامه‌ها وارد مرحله اجرا و برخی در حال اقدام است. دولت در ابتدای شروع به کار چند کار سنگین به ویژه هدفمندی یارانه‌ها را انجام داد.

وی افزود: یکی از مشکلات ما در توزیع یارانه‌ها مهاجرت از کشورهای همسایه به ایران به دلیل ناامنی بود و بیش از ۳ میلیون مهاجر در ایران زندگی می‌کنند که در بازار اشتغال رقابت می‌کنند و نظارت بر آنها دشوار است و از کالا‌های ارزان استفاده می‌کنند. بخشی از کالاهای ما به صورت قاچاق به کشورهای حاشیه خلیج فارس می‌رفت که این مدیریت را برای دولت سخت کرده بود برای همین دولت طرحی را تصویب کرد که به مردم کالابرگ به صورت هوشمند بدهد اما با توجه به بحران غذا در جهان به دلیل کرونا و جنگ اوکراین زیرساخت‌ها آماده نشده بود و امیدواریم در آینده زیرساخت الکترونیک آماده و کالای ارزان به دست مردم برسد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به مدیریت انرژی توسط دولت سیزدهم در کشور خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر در ماه‌های گرم سال شاهد خاموشی بودیم و به دلیل بارندگی کم متوسط ذخیره سدهای کشور کمتر از ۳۵ درصد بود و در کل سرزمین ما خشکسالی رخ داد ولی دولت تلاش کرد که قطعی برق را نداشته باشیم و شهرهای کمتری دچار کمبود و تنش آبی شوند.

قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه دولت سعی کرد که معیشت دهک‌های پایین جامعه ارتقا پیدا کند، ادامه داد: میزان یارانه افزایش یافت تا مردم قدرت خرید بیشتری برای تأمین معیشت پیدا کنند. دولت سیزدهم بزرگ‌ترین کاری که انجام داد اصلاح این تفکر بود که ما یا باید مبارزه کنیم و یا باید برای زندگی مردم سازش کنیم. این دولت نشان داد مذاکره‌ای مؤثر است که دست ما در آن مذاکره پُر باشد و موفق عمل کرد زیرا دشمنان ما متوجه شدند که نمی‌توانند جامعه ایران را شرطی کنند و کشورهایی که با ما قهر کرده بودند مثل ترکمنستان خودشان برای مراوده پیش‌قدم شدند. این نشان می‌دهد که ملتی که عزت خودش را حفظ کند خداوند صبر او را بدون پاداش نمی‌گذارد و دولت نخواست مشکلات را گردن دیگران بیندازد و خودش را در کنار مردم و پاسخگو به مردم دانست و تلاش دولت ارزنده بود.

معاون رئیس جمهور با اشاره به عملکرد بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران نهاد انقلابی و برخاسته از ارزش‌های انقلاب است. یکی از وظیفه‌های مهم بنیاد ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و دیگری حفظ منزلت خانواده شهدا و ایثارگران در حوزه معیشت و درمان آنها است. در گذشته مدیران بنیاد کار و تلاش بسیاری بر اساس بضاعتشان انجام دادند اما این در این دولت، مجلس حمایت جدی از ایثارگران انجام داد. رئیس جمهور محترم و مجلس در تصویب اعتبارات بنیاد تلاش زیادی در کمک‌معیشت، سرانه بهداشت و درمان و اشتغال ایثارگران انجام دادند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به برنامه‌های بنیاد در حوزه فرهنگی گفت: در حوزه فرهنگی حمایت‌های فراوانی از بنیاد شهید و امور ایثارگران انجام شد. در گذشته در عرصه هنر کار جدی انجام نشده بود اما در این دوره شاهد افزایش مشارکت برای تولید فیلم، سریال و برگزاری کنگره‌هایی با حمایت تشکل‌های مردمی از جمله کنگره شهید فخری‌زاده و شهید چمران را شاهد بودیم. کار اصلی این بود که بنیاد به نهادی مردمی و معاضدتی تبدیل شود زیرا همه مؤمنان نسبت به هم مسئول هستند و ما می‌خواهیم بنیاد به جایگاهی تبدیل شود که همه مسئولان را به هم پیوند بزند و از ظرفیت‌های همه نهادها برای خدمت به جامعه ایثارگری استفاده شود.

قاضی‌زاده هاشمی با تأکید بر نقش مساجد و جایگاه آن برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گفت: مسجد محل حضور شهدا، خانواده شهدا و ایثارگران است و باید خانواده شهدا را شناسایی کرد زیر این افراد سمبل منطقه هستند و نسل جوان باید از آنها الگو بردارد تا دیگران الگوی نادرستی برای فرهنگ ایرانی و اسلامی ما تعریف نکنند. اگر این محوریت‌ها در مساجد شکل بگیرد و بنیاد هم پشتیبانی کند گشایش‌های بسیاری برای حفظ فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه شکل می‌گیرد زیرا اگر فرهنگ ایثار بمیرد جامعه هم مرده است. فرهنگ ایثار به این معنی است که من به خودم تنها فکر نمی‌کنم و جان برادر مؤمن هم برای من مهم است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به رشادت‌ها و فداکاری‌های جوانان در سال‌های دفاع مقدس گفت: در سال‌های دفاع مقدس جوانان ما داوطلبانه به جنگ دشمن رفتند برای اینکه سرزمین و مکتب اسلام را حفظ کنند. اگر روزی جامعه‌ ما فاقد این جوان‌ها باشد همانند دوران اسکندر و مغول شاهد اشغال این سرزمین خواهیم بود زیرا در آن دوره هر کسی به فکر و جان خودش بوده است. این حرکت بسیج مردمی را می‌طلبد و ما زیر سایه انقلاب و مکتب اهل بیت (ع) پرچم‌دار امام حسین (ع) هستیم که جوانان در این فضا آماده و تربیت می‌شوند و نباید به جای این فرهنگ ابتذال را ترویج داد.

گفتنی است، در حاشیه این دیدار میز خدمت با حضور محمدحسن علی‌نقیان افجه‌ای مدیرکل مراجعات و پاسخگویی به ایثارگران، سردار حسن‌زاده مدیرکل اشتغال و کارآفرینی، اصحاب کریمی مدیرکل بنیاد تهران بزرگ و عباس زارع‌نژاد مشاور و مدیرکل حوزه ریاست و نمایندگان بخش‌های مختلف بنیاد شهید و امور ایثارگران برپا شد و به سؤالات و درخواست‌های ایثارگران پاسخ گفته شد.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.