×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
پای درس آقا| امام موسی صدر هویت‌بخش به شیعیان لبنان است

به گزارش تهران۲۴، ۹ شهریورماه، سالروز ربوده شدن مجاهد و عالم تراز اول شیعه در تاریخ معاصر یعنی امام سیدموسی صدر است. در این راستا یکی از شخصیت‌هایی که از همان دوران تا به الآن پیگیر وضعیت امام موسی صدر بوده، رهبر انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای است. در این باره سخنان رهبری معظم را در باره امام موسی صدر می‌خوانیم. 

فرزند خلف اسلام

در این‌جا لازم است من اشاره بکنم به عزیز گمشده مسلمانان جنوب لبنان یعنی امام موسی صدر که به وسیله ایادی دشمن بزرگ و امپریالیست‌ها و عمال و مزدورانشان ربوده شده است. من در این روز جمعه، روز جمعه آخر ماه رمضان با این دهان روزه و این اجتماع عظیمی که شما دارید و در این جوّ تقدس و صفا و قدس و معنویت دعا می‌کنم: پروردگارا! به حرمت محمد و آل محمد، این فرزند خلف اسلام و این مرد رزمنده مسلمان را به سلامت به اهلش برگردان.(۱۳۵۹/۵/۱۷)

هویت‌بخشی به شیعیان لبنان؛ از جمله خدمات امام موسی صدر

وحدت و هویت بخشیدن به شیعه‌ لبنان و ایجاد هم زیستی و احترام متقابل میان پیروان ادیان و طوائف سیاسی در آن کشور [توسط امام موسی صدر] از سویی و صراحت در معرفی رژیم غاصب صهیونیست به عنوان «شرمطلق» و اعلام حرمت همکاری با آن از سوی دیگر و بالاخره ابراز ارادت و صمیمت نسبت به رهبر انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، چه در عرصه‌ فرهنگی و نوشتاری و چه با همکاری با عناصر مبارز ایرانی در مدتی طولانی، از این عالم بزرگوار که فرزند حوزه‌ علمیه‌ قم و بازمانده‌ یکی از خاندان‌ها بزرگ علمی در جهان تشیع است. شخصیّتی همه جانبه پدید آورده بود، و چنین بود که امام راحل بزرگوار ما دلبستگی و تکریم خود به این شخصیت معزّز را از اوائل پیروزی انقلاب با بیانات گوناگون ابراز داشتند. (۱۳۷۸/۰۳/۰۸)

خاطره رهبری از امام موسی صدر و حوزه نجف

«آقای آقا موسی صدر ـ حفظه‌اللّه یا رحمة‌اللّه؛ نمی‌دانم ـ تازه رفته بود نجف، یکی دو سالی بود که نجف بود؛ ما [هم] مشرّف بودیم؛ آنجا با ایشان ملاقات کردیم، پرسیدیم که وضع و نسبت اساتید اینجا با قم چه جوری است؛ چون ایشان شاگرد آقای داماد بود؛ ایشان گفت: نه، هیچ رجحانی اینجا من نمی‌بینم؛ یعنی واقعاً آن وقت با اینکه بزرگانی در نجف بودند، قضاوت آقای آقا موسی این بود؛ گفت نه، من [رجحانی نمی‌بینم]. همین طور که ایشان اشاره کردند [به بحث] حق‌الطّاعه، این جزو حرف‌های آقای داماد است؛ حالا ممکن است که مثلاً فرض کنید دو ذهن با همدیگر در این زمینه تلاقی کنند، لکن با توجّه به رفتن آقای آقا موسی به نجف و ارتباطش با مرحوم آقای شهید صدر، خیلی به نظر قریب و نزدیک می‌آید که از [نظرات] ایشان هم اینجا استفاده کرده باشند.»

انتهای پیام/ 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.