×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
واکنش عجیب رسانه‌های اصلاح‌طلب به تکمیل پروژه آبرسانی غدیر/ چه کسانی از لبخند مردم خوزستان خوشحال نشدند؟

به گزارش تهران۲۴، روزنامه ایران نوشت: برای مردمی که سال‌هاست طعم بی مدیریتی در حوزه آب را بویژه در سال‌های اخیر چشیده‌اند، این جمله رئیس جمهور سابق که گفته بود «باید تحریم‌ها برداشته شود تا مشکل آب خوردن مردم حل شود» نیز بشدت آشناست. خوزستانی‌ها که مشکل آب یکی از مهم‌ترین مشکلات آنها در کنار بسیاری دیگر از معضلات‌شان بوده است این وعده‌ها را بیش از هر استانی درک کرده‌اند. مردم خوزستان که از دوران دفاع مقدس تاکنون در خط مقدم مبارزه با دشمنان ایران حضور داشته‌اند همواره در برابر این دست مسائل از خود صبوری نشان داده‌اند. هرچند گاهی این صبوری در مقابل مسئولانی که کمتر صدای آنها را می‌شنیدند و به مدیریت کارتابلی در پشت میزهای کاخ سعدآباد عادت داشتند آنها را به ستوه آورده و باعث شده اعتراض بحق خود را بروز دهند. دشمنان هم تلاش می‌کردند از این خواسته بحق سوء استفاده کنند و مسیر اعتراضات را به سمت رادیکالیزه کردن سوق دهند. اما این مسأله هیچ گاه باعث نشد درد مردم خوزستان برای نیروهای انقلابی به حاشیه برود.

خوزستان، مقصد اول رئیسی

دولت مردمی سیزدهم با انتخاب شدن توسط مردم اولین اولویت خود را این استان محروم قرار داد. آیت‌الله رئیسی دو روز بعد از رأی اعتماد مجلس شورای اسلامی به وزیران به همراه وزرای کشور، جهاد کشاورزی، نیرو و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وارد این استان شد تا رسماً کلید زدودن چهره محرومیت از این استان حاصلخیز و راهبردی زده شود. در زمان انجام این سفر ۷۰۲ روستای خوزستان با مشکل آبرسانی روبه‌رو بودند و بهبود شبکه فاصلاب فرسوده اهواز یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های مردم شده بود. این معضل در حالی بود که با دستور رهبر معظم انقلاب در سال ۹۸ مبلغ ۵۰ میلیون یورو از محل صندوق توسعه ملی برای حل این مشکل اختصاص داده شده بود. همین پیگیری‌های میدانی و مصوبات  ۱۱۹ گانه مرتبط با خوزستان در اولین سفر استانی رئیس جمهور جدید باعث شد تعویض شبکه فاضلاب اهواز با سرعت پیگیری شود و خطوط ۲۸۰ کیلومتری این شبکه تاکنون با ۸۵ درصد پیشرفت کار جلو رفته و خوزستانی‌ها بزودی شاهد پایان این عملیات بزرگ باشند. این مسأله به گونه‌ای دیگر خود را در پروژه بزرگ آبرسانی به این استان نشان داد.

ابرپروژه‌ای که یکساله تمام شد

ابرپروژه آبرسانی غدیر به عنوان بزرگترین طرح آبرسانی غرب آسیا طی یک‌سال با تزریق بودجه ویژه و حرکت انقلابی و جهادی توانست تکمیل شود. دولت سیزدهم سه چشم‌انداز کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت در ارتباط با این موضوع مهم را در برنامه قرار داد  و در راستای اجرای طرح میان مدت با دستور رئیس جمهور و وزیر نیرو قرار شد آبرسانی به غرب و جنوب استان با سریع ترین زمان ممکن انجام شود. در جهت تحقق وعده رئیس جمهور ابتدا بازه سه ساله برای به ثمر رسیدن این موضوع مطرح شد که با تلاش‌های صورت گرفته در کمتر از ۱۰ ماه به نتیجه رسید. اکنون با افتتاح این طرح سطح کیفی و کمی آب در خوزستان افزایش چشمگیری پیدا کرده است و مردم غرب استان بعد از سال‌ها به آب آشامیدنی با کیفیت دست پیدا کردند.

دو روز قبل رئیس جمهور در مراسم بهره‌برداری رسمی از این طرح، گفت: «خرسندم که امروز طرحی را افتتاح می‌کنیم که پیش‌بینی می‌شد حداقل ۳ الی ۴ سال طول بکشد اما به دست توانای مهندسان و کارگران و مدیران جهادی در مدت ۱۰ ماه به نتیجه رسیده است.» علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت نیز روز گذشته در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: «طرح غدیر با کار جهادی به‌جای ۳۶ ماه، حدوداً ۹ ماهه به بهره‌برداری رسید. با این اقدام، آب شرب باکیفیت حدود ۵ میلیون نفر از مردم خوزستان در ۲۶ شهر و بیش از هزار روستا تأمین خواهد شد.»

بایکوت لبخند مردم

این اقدام آنقدر بزرگ و دارای اهمیت بود که مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان می‌‌گوید هزینه‌بر بودن اجرای طرح انتقال آب به غرب استان همواره یک رؤیا برای کارکنان سازمان آب و برق خوزستان محسوب می‌‌شده ولی با دستور و حمایت‌های دولت و شخص رئیس جمهور این مسأله محقق شد. نکته جالب آنکه منتقدان دولت در برابر این اقدام جهادی سکوت اختیار کردند. بسیاری از روزنامه‌های اصلاح‌طلب در صفحه اول خود به این مسأله نپرداختند و حتی در حد انتقال خبر به عنوان وظیفه ذاتی رسانه خود لبخند خوزستانی‌ها را انعکاس ندادند. رسانه‌های فارسی زبان بیگانه اما تلاش کردند این سکوت را با خط خبری تخریبی جهت دهی کنند. «صدای امریکا» در مطلبی با تیتر «طرح آبرسانی غدیر در خوزستان؛ ممد حیات یا مخرب محیط زیست» با حمله به دولت سیزدهم آبرسانی  به هزاران شهر و روستا را به عنوان «طرح پر سر و صدا و پروپاگاندایی» معرفی کرد.

چرا بایکوت؟

این بایکوت رسانه‌ای و حتی حمله به اقدام انقلابی دولت البته بی‌دلیل نیست. جریانی که سال‌ها تلاش داشت تا مشکل آب خوردن خوزستانی‌ها را به برجام گره بزند اکنون نظاره‌گر است که دولت سیزدهم بدون برجام و FATF به حل مسائل مهم کشور می‌پردازد و برای بی عملی خود بهانه‌تراشی نمی‌کند. این مسأله به صورت عملیاتی در کنار بسیاری از موفقیت‌های دیگر در یک سال اخیر شکست عملی گفتمان غرب‌گرا را رقم زده است. نمونه‌ مهم‌تر آن، مسأله «واکسن» و اجرای «واکسیناسیون سراسری» بود که حسن روحانی در واکنش به درخواست مردم برای واردات گفته بود: «واکسن، سوهان قم نیست که فراوان باشد.» حال وقتی کشور از پیک اخیر کرونا نیز با موفقیت نسبی خوبی عبور کرد، باز هم این رسانه‌های اصلاح‌طلب بودند که با پاک کردن آرشیو و حافظه تاریخی خود از مواضع دولتمردانی که ۸ سال کشور را گرفتار بلای سوء مدیریت خود کردند، همچنان در جرم ناراضی کردن مردم شریک باشند. نمونه‌ دیگر، مذاکرات رفع تحریم‌هاست؛ رسانه‌های مخالف دولت آنچه از تیم مذاکره دولت سیزدهم خواستند، تنها یک «ماشین امضا» بود! و مدام بر این خط خبری پمپاژ می‌کردند که دولت سیزدهم باید هرچه سریع‌تر هرچه پیشنهاد داده شده است را امضا کند‍ و در این مسیر همچنان که به بزک هشت سال سوء مدیریت دولت تدبیر و امید مشغولند، به بزک امریکا و طرف منفعل غربی نیز می‌پردازند.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.