×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
پوتین: اوکراین عامل حمله تروریستی به پل کریمه است

به گزارش تهران۲۴، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه روز شنبه در سخنانی انفجار پل کریمه را حمله تروریستی با هدف تخریب زیرساخت‌های حیاتی روسیه توصیف کرد.

وی که این سخنان را پس از دیدار با «الکساندر باستریکین» رئیس کمیته تحقیقات روسیه مطرح می‌کرد، افزود: «همانطور که شما گزارش دادید، تردیدی وجود ندارد که این اقدامی تروریستی با هدف تخریب زیرساخت‌های مهم غیرنظامی روسیه بوده است».

بعد از آن که بامداد شنبه بخشی از پل کریمه بر اثر انفجار یک کامیون تخریب شد، یک مقام ارشد اوکراینی گزارش‌های روسیه مبنی بر این که کی‌یف پشت این حمله بوده را تایید کرد و به شرط ناشناس ماندن به دلیل منع دولتی برای صحبت درباره این انفجار افزود سرویس اطلاعاتی اوکراین این انفجار را با استفاده از بمبی که روی کامیونی که از روی پل عبور می‌کرد قرار داده شده بود، سازماندهی کرد.

پیش‌تر، «میخائیل پودولیاک» مشاور ارشد ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین ضمن استقبال از انفجار پل کریمه اعلام کرد که این منطقه باید به اوکراین برگردانده شود. وی در پیام توییتری اعلام کرد آنچه «در پل (کریمه) رخ داد، تازه شروع ماجراست».

وی با تاکید بر لزوم بازگشت کریمه به اوکراین افزود: «همه (تجهیزات و سازه‌های) غیرقانونی باید نابود شود و همه آنچه سرقت شده باید به اوکراین بازگردانده شود».

پودولیاک مردادماه هم گفته بود که اوکراین قصد دارد پل کریمه را تخریب کند. وی در مصاحبه با روزنامه انگلیسی «گاردین» گفت که این پل، «غیرقانونی» است و باید نابود شود.

پل کریمه، این شبه‌جزیره را به سرزمین اصلی روسیه متصل می‌کند. کریمه بعد از همه‌پرسی سال ۲۰۱۴ از اوکراین جدا و به روسیه ملحق شد.

انتهای پیام/.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.