×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
مجازات اغتشاشگران مطالبه مشترک نمایندگان مجلس از دستگاه قضا/ زمینه‌های فرهنگی آشوب‌ها بررسی شود

به گزارش تهران۲۴ از اصفهان، ۴۳ سال است زخم عمیقی که انقلاب اسلامی بر پیکره بیگانگان وارد کرده، روز به روز عمیق‌تر می‌شود و به همین دلیل می‌خواهند از کاه‌، کوه‌ها بسازند تا به خیال خام خود خراشی کوچک بر تن وطن وارد کنند اما گویی نمی‌دانند که این مردم همان مردم روزهای سرد ۵۷، همان خط‌شکنان دفاع مقدس، همان پای کاران ۹ دی ۸۸ و همان همیشه حاضران ۲۲ بهمن‌ها و روز قدس‌ها هستند. 

از روزهای آخر شهریور بود که ضدانقلاب با همه توان به بهانه فوت شخصی، تلاش کرد تا کشتی وحدت مردم را به طوفان بکشند و هرچه در توان داشت در این عرصه به کار بست.

شناسایی عوامل پشت پرده و مجازات اغتشاشگران مطالبه مشترک نمایندگان مردم در مجلس از دستگاه قضا است تا درس عبرتی باشد برای کسانی که خیال خام براندازی در ذهن می‌پرورانند.

اغتشاشات اخیر، نتیجه دو دهه غفلت از مباحث فرهنگی بود

امیرحسین بانکی‌پور، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خصوص اغتشاشات اخیر کشور اظهار داشت: نتیجه حدود ۲ دهه غفلت از مباحث فرهنگی در اغتشاشات اخیر مشخص شد.

وی افزود: فارغ از ابعاد امنیتی، نیاز است زمنیه اصلی اغتشاشات که به موضوع فرهنگی باز می‌گردد، اصلاح و برطرف شود که این موضوع نیازمند توجه رسانه‌ها است.

بانکی‌پور با بیان اینکه در این سال‌ها که درگیر جنگ اقتصادی بودیم، نباید از جنگ اصلی یعنی فرهنگی غافل می‌شدیم، گفت: بزرگ‌ترین درس اتفاقات اخیر این بود که باید در نهادهای مختلف فرهنگی اقدامی گسترده آغاز شود فرهنگ را پا به پای اقتصاد مورد توجه قرار دهیم.

قوه قضائیه برخورد بدون مسامحه‌ای با اغتشاشگران داشته باشد

حجت‌الاسلام حسین میرزایی، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی نیز در این باره اظهار کرد: اتفاقاتی که در این مدت به بهانه فوت شخصی رقم خورد، اتفاقات ناگواری بود که در ابتدا تصور می‌شد اعتراض گروه اندکی از مردم باشد اما به مرور زمان مشخص شد این افراد نه مردم بلکه دشمن مردم و نه معترض بلکه اغتشاشگر هستند.

وی با تأکید بر اینکه مردم ما نسبت به قرآن کریم، امام حسین(ع)، پرچم کشور، کلیت جمهوری اسلامی معتقد و علاقه‌مند هستند و شخصی که به قرآن، پرچم امام حسین(ع) و پرچم کشور جسارت می‌کند دشمن ما است، عنوان کرد:  مسؤولان قضایی باید با اغتشاشاگران برخورد محکم داشته باشند و در برابر ناامنی ایجاد شده بایستند.

میرزایی عنوان کرد: اغتشاشگران به اموال عمومی، خصوصی و امنیت کشور تعدی کردند و حکم چنین افرادی در قانون مشخص است و لازم است قوه قضائیه با اقتدار و بدون مسامحه با آن‌ها برخورد کند.

اغتشاشگران خود را برای محاکمه آماده کنند

عباس مقتدایی، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی نیز در گفت‌وگو با فارس با بیان اینکه نیروهای نظامی، امنیتی و انتظامی اقتدار، هوشیاری، سعه صدر و خویشتنداری لازم را دارند، گفت: نیروهای امنیتی بین معترضان و اغتشاشگران و آشوبگران تفکیک قائل هستند؛ اعتراض و یا شنیدن سخنان مخالف به عنوان یک اصل پذیرفته شده در این نظام موجه و دارای جایگاه است اما اغتشاش پذیرفتنی نیست و کسانی که ساختارشکنی می‌کنند خودشان را برای محاکمه آماده کنند.

وی با بیان اینکه رسانه‌های غربی در روزهای اخیر با شگردهای پیچیده روانی و رسانه‌ای تلاش کردند تا جامعه را هیجانی کنند اما واقعیت آن است که اکثریت جامعه ایران منطقی به موضوع توجه کرده و اسیر هیجانات نشدند، مطرح کرد: اکنون در رسانه‌های غربی که انواع دروغ‌پردازی‌ها را در این روزها داشتند، به این فکر هستند که چگونه می‌توانند آبروی از دست رفته خود را مجدداً برای کارکردهای بعدی به دست آورند.

مقتدایی گفت: چیزی که افکار عمومی نسبت به آن واقف شده است این است که غربی‌ها هم در سطح دیپلماتیک و هم در سطح رسانه‌ای روند دروغ پردازی و عناد خودشان را کاملاً آشکار کرده‌اند و اکنون با وجود هزینه‌های زیادی که پرداخت کرده‌اند، دستاوردی نداشتند.

​نیروهای امنیتی دست‌های پشت‌پرده اغتشاشات را شناسایی کنند

حسینعلی حاجی دلیگانی، نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه هم بیان کرد: از قوه قضائیه انتظار می‌رود با افرادی که به مقدسات توهین کردند با اشد مجازات برخورد کند همچنین از نیروهای امنیتی انتظار می‌رود دست‌های پشت پرده این اتفاقات را شناسایی کنند.

وی افزود: همچنین لازم است افرادی که به‌طور ناآگاهانه وارد این عرصه شدند، ضمن توجیه شامل حال رأفت اسلامی شوند.

فتنه‌گران افرادی آموزش دیده بودند

ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف‌آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی نیز پیش از این در گفت‌وگو با فارس عنوان کرد: فتنه‌گران در این دوره افرادی آموزش‌دیده بودند تا از طریق آشوب و شورش و تخریب اموال عمومی فضای جامعه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برهم بزنند و عده‌ای جوان و نوجوان هیجان‌زده در روزهای اول، آن‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ همراهی می‌کردند.

وی افزود: افراد هیجان‌زده‌ای که در روزهای اول فتنه‌گران را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ همراهی می‌کردند هیچ اطلاعی از پشت صحنه آن نداشتند و حتی نمی‌دانستند مریم رجوی کیست و نه سلطنت‌طلب‌ها چه کسانی هستند.

لازم است افرادی که به اموال عمومی تعرض کرده‌اند، غرامت پرداخت کنند

سید مسعود خاتمی نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: در اغتشاشات اخیر با تبلیغات و هدایت خارج از کشور، عده‌ای تحت تأثیر قرار گرفتند؛ در این راستا برخی به طور عمدی به میدان آمدند و به جان و مال مردم تعرض و به مقدسات توهین کردند.

وی ادامه داد: در مدت اخیر مشخص شد برخی از آشوبگران افراد مزدور هستند و لازم است قوه قضاییه با این افراد به طور قاطع برخورد کند و افرادی که فریب خوردند و آسیب‌هایی وارد کردند غرامت پرداخت کنند.

با افراد هنجار شکن برخورد شود

رحمت‌الله فیروزی نماینده مردم نطنز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در عرصه اغتشاشات برخی از افراد جاهل تحت تاثیر احساسات و مشکلات خود حاضر می‌شوند و برخی دیگر افراد شرور هستند، عنوان کرد: دستگاه‌های امنیتی-اطلاعاتی ضمن پذیرش صدای مردم، باید میان افراد حاضر تفکیک قائل شوند و با افرادی دست به تخریب اموال و شعارهای هنجارشکنانه می‌زنند، برخورد شود.

وی با تأکید بر اینکه در این جریان دست بیگانگان، گروه‌های ضد انقلاب، منافقان، تجزیه‌طلبان و سلطنت‌طلبان پشت پرده قرار دارد، بیان کرد:  صف مردم از اغتشاشگران باید جدا شود و با افرادی که به قرآن، پرچم کشور و اعتقادات مردم اهانت می‌کنند، متناسب با جرم‌شان برخورد شود.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.