×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
از حرم تا حرم/ سنگ تمام مشهدی ها در پذیرایی از شهدای شاهچراغ(ع)

به گزارش تهران۲۴ از مشهد، برای تشییع پیکر شهدا راه می‌افتم. قرار است پیکر شهدای حادثه تروریستی شاهچراغ بر روی دستان مردم شهید پرور مشهد تشییع شود. با اینکه هنوز تا لحظه موعود زمان زیادی باقی مانده اما پیر و جوان و زن و مرد، همه و همه ساعاتی قبل از آغاز مراسم مانند همیشه برای حضور پرشور آمده اند به طوری که مسیر‌های منتهی به میدان بسیج با ازدحام جمعیت مواجه شده است.

برخی از مردم نیز با در دست داشتن شاخه گل، تمثال امام راحل و تصاویری از رهبر معظم انقلاب و شهدا به خیل عظیم جمعیت پیوسته‌اند تا پیکر پاک شهدای شاهچراغ را به سمت حرم مطهر رضوی بدرقه کنند.

ساعت ۳ بعد از ظهر است. همه در میدان بسیج مشهد گرد هم آمده اند و چشم انتظار پیکرهای پاک شهدا هستند، هر لحظه به سیل جمعیت افزوده می شود. در حالیکه جمعیت انبوهی در میدان بسیج مشهد منتظر ورود پیکر شهدای حمله تروریستی حرم شاهچراغ هستند، مراسم عزادای و مرثیه خوانی با مداحی حاج حسین طاهری برگزار می شود و تشییع‌کنندگان با ذکر “علم از دست علمدار نیفتد هرگز/پرچم مالک و عمار نیفتد هرگز” بر تداوم راه شهدا و حمایت از آرمان‌های انقلاب تاکید کردند.

در میان انبوه جمعیت دیدن کودکانی که عکس آرتین کودک زخم خورده حادثه تروریستی شاهچراغ را در دست دارند اشک از چشمان هر انسانی جاری می کند و دل را به کربلا و کودکان واقعه عاشورا می برد. هر کجا چشم می‌اندازی همه یکصدا و متحد موج ابراز همدردی خود را با این کودک شیرازی که در حمله تروریستی پدر، مادر و برادر خود را از دست داد؛ نشان می دهند.

ذکر «یا حسین» فضا را عطر آگین می کند، ناخود آگاه اشک از چشمانم جاری می شود، در تلاش برای کنترل احساسات خود هستم که خودروهای حامل شهدا با صدای صلوات حاضرین به میدان بسیج می رسند و سیل عظیم جمعیت به سمت آنها حرکت می کنند . در کمتر از چند ثانیه مردم همانند پروانه بر گرد شهداجمع می شوند.


ستاره باران شهدای شاه چراغ در مشهد

با نزدیک شدن به اذان مغرب لحظه به لحظه بر شور جمعیت افزوده می شود و جمعیتی حدود  ده‌ها هزار نفری پیکرهای شهدا را تشییع می‌کنند و خیابان‌های مسیر تشییع از میدان بسیج به سمت حرم مطهر مملو از جمعیت است.

با تاریک شدن هوا مردم با در دست داشتن گوشی های همراهشان، صحنه هایی بی نظیر را خلق کردند که وصف‌ناشدنی است. تصاویر هوایی تلالوی نور گوشی ها به دست مردمی که خودروی حامل پیکر شهدای شاهچراغ را در بر گرفته‌اند، مانند آسمان پر ستاره ای است که ماه را در آغوش گرفته است. صدای اذان مغرب از گلدسته‌های حرم مطهر علی بن موسی الرضا(ع) بلند می شود.


از حرم تا حرم

مردم مشهد در حالی که شهدای حادثه تروریستی حرم شاهچراغ را بدرقه می‌کنند به حرم مطهر رضوی نزدیک می شوند و در حالیکه دست عاشقی برسینه گذاشته و بر مولایشان سلام می‌دهند از ورودی‌های باب الرضا(ع) و باب الجواد (ع) وارد صحن وسرای حرم مطهر رضوی می‌شوند و در صحن پیامبر اعظم(ص) خود را برای اقامه نماز و مراسم وداع با شهدا آمده می‌کنند.

بعد از نماز، مراسم وداع با شهدای حرم شاهچراغ(ع) نوای حیدر حیدر در حرم مطهر امام مهربانی‌ها طنین انداز می‌شود.

حضور امروز مشهدی ها یاد آور وداع با پیکر شهید سردار سلیمانی بود. مردم شهید پرور مشهد بار دیگر در تشییع پیکر شهدا سنگ تمام گذاشتند و امروز نشان دادند تا جان دارند پای انقلاب و این نظام هستند.

مردم مشهد هماهنگ و کوبنده با سردادن شعارهایی همچون « ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند» و «زن زندگی شهادت،رهبرم تسلیت تسلیت» این پیام را به تمامی تروریست‌های داعشی و هم پیمانانشان رساندند که مردم ایران زیر بیرق اهل بیت علیم السلام و شهیدان تا آخرین قطره خونشان در میدان مبارزه هستند.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.