×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
پناهیان: نفوذ ادبیات غرب عامل ایجاد دو دستگی میان مردم است/ مقوله حجاب ارزشی و غیرارزشی وجود ندارد

به گزارش تهران۲۴ از شیراز، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان با حضور در مراسم یادبود شهدای حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) در دانشکده پزشکی شیراز، اظهار داشت: امروزه علما و اساتید دانشگاه معتقدند بیشتر ابداعات معنوی از دانشگاه شکل گرفته و معتقدیم دانشگاه‌های کشور مرکز ابدعات امور معنوی هستند که مهمترین آن اجرای برنامه اعتکاف بود که نخستین بار از دانشگاه پایه گذاری شد.

وی تاکید کرد: امروزه اکثر مشکلاتی که در جامعه جاری است به دلیل این است که ادبیات جامعه‌ غرب بین ما نفوذ کرده و همین موضوع باعث شده دو دستگی بین افراد ایجاد شود و به همین منظور افراد را ارزشی می دانند، این در حالی است در علم و در موضوعات اعتقادی اندیشمندان جهان معتقدند اصول اعتقادی برگرفته از تجربه و علم است و ما موضوعی به نام نیرو‌های ارزشی و اعتقادی نداریم و این به نادرستی در جامعه شکل گرفته است.

به عقیده وی علم دینی و غیردینی نداریم و در حیطه مخلوقات خداوند هر علمی را ارزشمند و هر اعتقادی را مهم می دانیم.

حجت الاسلام پناهیان گفت: انسان به هرقدر که با سواد می‌شود دیندار‌تر می‌شود و علماء معتقدند با ظهور امام عصر (عج) دیگر عمامه به سر‌ها از دین دفاع نمی‌کنند بلکه دانشمندان هستند که دفاع می‌کنند.

وی با بیان اینکه ما در دانشگاه‌ها باید اینگونه فرهنگ سازی کنیم که مقوله‌ای به نام حجاب ارزشی و غیرارزشی وجود ندارد و نباید مطرح شود، گفت: دانش تجربه‌ای مقابل دین نیست بلکه یک علم است و افراد دانشگاهی می‌توانند از این موضوع به درستی در جامعه روشنگری کنند.


او افزود: افرادی که می خواهند به موضوع حجاب توجه بیشتری کنند باید به زندگی غرب نگاه کنند تا بتوانند نسبت به این موضوع به درستی تصمیم گیری کنند، زیرا اکثر خانواده‌های غربی به دلیل برخی از بی‌بند و باری‌ها با مشکلات متعددی رو به رو شده اند و همین موضوع بیان گویای توجه به حجاب است.

پناهیان با اشاره به تلاش‌های آل سعود برای گسستگی ایران، گفت: عقل می‌گوید کشوری که بخواهد با راه‌اندازی یک شبکه برای یک کشور تصمیم بگیرد نباید توجه کنیم، زیرا همین افراد تا چندی پیش به زنانشان اجازه رانندگی نمی‌دادند و هیچ اهمیتی هم نمی‌دادند، ولی امروزه می‌خواهند برای کشور ایران تصمیم بگیرند.

استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: دین راهنمای تجربه و عقل است برای زندگی بهتر؛ اکثر مشکلات زندگی جامعه امروز این است که ادبیات ناصحیح و غیرعلمی از این موضوع در جامعه رواج پیدا کرده و به همین منظور در برخی از موضوعات با مشکل مواجه است.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.