×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
پکن: چین و روسیه بیشترین سطح همکاری را دارند

به گزارش تهران۲۴، مقام ارشد سفارت چین در روسیه در جریان یک نشست در مسکو، روابط این دو کشور را بهترین نمونه روابط بین قدرت‌های بزرگ توصیف کرد.

منابع رسانه‌ای از مسکو خبر دادند که «سون وی دونگ» کاردار چین در روسیه به تعریف و تمجید از روابط خوب پکن و مسکو پرداخته و خواستار تقویت پیوندهای دو کشور شده است.

به گزارش خبرگزاری روسی تاس، این مقام ارشد سفارت چین در روسیه در کنفرانس بین‌المللی «نقش دیپلماسی مردم در استقرار، احیا و توسعه روابط روسیه-چین» حضور یافت و سخنرانی کرد.

به گفته این دیپلمات ارشد پکن، روابط چین و روسیه بهترین نمونه در زمینه داشتن روابط خوب میان قدرت‌های بزرگ در جهان است.

او گفت: «رئیس‌جمهور شی (جین پینگ) به طور مکرر تاکید کرده است که مهم‌ترین چیز در روابط کشورها، وجود احساس همدردی میان مردمانشان است. روابط چین و روسیه، در زمره مهم‌ترین روابط دوجانبه در جهان قرار دارد».


«سون وی دونگ» کاردار چین در روسیه

کاردار چین در روسیه ادامه داد: «(روابط چین و روسیه) همچنین بهترین نمونه از روابط بین قدرت‌های بزرگ است که در آن (دو کشور) بالاترین میزان اعتماد دوجانبه و بیشترین سطح همکاری را دارند. این روابط، بالاترین ارزش راهبردی را دارد».

سون وی دونگ افزود، در مسیر بزرگ توسعه روابط چین و روسیه، دیپلماسی مردمی همیشه به عنوان انگیزه‌ای برای تقویت روابط بین دو کشور نقش داشته است.

تاکید این دیپلمات ارشد پکن بر اهمیت راهبردی روابط با مسکو در شرایطی مطرح شده که دو طرف در حال گرامیداشت شصت و پنجمین سالگرد تاسیس «گروه دوستی روسیه-چین» هستند.

«شی جین پینگ» رئیس جمهور چین روز یکشنبه (دیروز) طی پیامی به همین مناسبت اعلام کرد که روابط دو کشور وارد مرحله جدیدی شده و دوستی میان ملت‌های دو کشور به طور مداوم تقویت می‌شود.

این پیام یک هفته بعد از تبریک ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه به شی جین پینگ همتای چینی خود به مناسبت تمدید پنج ساله ریاست جمهوری او در چین صادر شده است.

ولادیمیر پوتین اول آبان در گفت‌و‌گو با شی جین پینگ همچنین اعلام کرد که او آماده تقویت «مشارکت جامع» بین دو کشور روسیه و چین است (جزئیات بیشتر).

پایان پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.