×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
حجت الاسلام طائب: «انقلاب اسلامی» پایه‌های قدرت آمریکا را سست کرد/ هویت «ایران مستقل» مورد تهاجم دشمن قرار گرفته است

به گزارش تهران۲۴ از قزوین،همایش «فرهنگیان، پایه ریز تمدن نوین اسلامی» با حضور حجت الاسلام والمسلمین حسین طائب مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جمعی از مسئولان استانی در سالن اجتماعات دانشگاه فرهنگیان قزوین برگزار شد.

حجت الاسلام طائب در این مراسم با اشاره به تحلیلی از فتنه پنجم بیان کرد: هر فتنه ای یک چرایی و چگونگی دارد و باید دید فرایند این فتنه چگونه است؟ اگر بخواهیم به چرایی این حادثه بپردازیم، اول باید روند تقابل انقلاب اسلامی با استکبار را مرور کنیم.

وی افزود: مقام معظم رهبری در ۱۴ خرداد امسال فرمودند؛ مهم‌ترین امید دشمنان، امید بستن به اعتراضات مردمی است؛ این محاسبه دشمن مثل بسیاری از محاسباتش غلط است. ایشان در پایان می فرمایند نگذارید ضد انقلاب و دشمن از انقلاب شما هویت زدایی کند.

مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عنوان کرد: در دهه پنجم انقلاب اسلامی شاهد روند صعودی انقلاب در جامعه جهانی هستیم. انقلاب اسلامی زمانی اتفاق افتاد که بلوک شرق و غرب، جهان را در اختیار داشتند. بلوک شرق با مکتب کمونیستی و اتحاد نظامی ورشو با بلوک غرب که قدرت آمریکا بود تقابل می کردند تا سهم خود را در سلطه گری جهان بیشتر کنند.

حجت الاسلام طائب اضافه کرد: انقلاب اسلامی ضلع سوم را ایجاد کرد که نه سلطه گر بود و نه سلطه پذیر. در این تقابل سه گانه شوروی با فروپاشی مواجه و تقابل آمریکا با انقلاب اسلامی ایجاد شد و این روند تقابل با آمریکا در دهه پنجم به جایی رسیده که ما در حال قدرت گیری هستیم و این انقلاب تضعیف کننده قدرت آمریکایی ها است چرا که در منطقه «قدرت مقاومت»، تاثیرپذیری قدرت ما و انسجام حاکمیتی داخلی بیشتر شده و موجب افزایش قدرت انقلاب اسلامی می شود.

وی اظهار کرد: در اسناد امنیت ملی آمریکا سند مربوط به قرن ۲۱ پس از پنجاه سال مورد تجدید نظر قرار گرفت و قانون جدیدی در سال ۲۰۰۰ ارائه شد که در این قانون جغرافیای جهان مورد توجه قرار گرفت. در این سند گفته می شود که خاورمیانه قلب جهان است و باید مورد تصرف آمریکا قرار گیرد که این موضوع بدون تصرف ایران غیر ممکن است و این چشم انداز سال ۲۰۲۵ است. در این سند گفته می شود که ۲۰۳۰ سال سرنوشت ساز آمریکاست.

حجت الاسلام طائب ادامه داد: آمریکا چند نقطه حساس دارد که شامل سال های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۴ است، انتخابات اسراییل، انتخابات آمریکا و زمستان اروپا. انتخابات اسراییل هفته گذشته به پایان رسید و نتانیاهو روی کار آمد. انتخابات آمریکا دیروز به پایان رسید و موضوع انقلاب اسلامی برای دولت بایدن تبدیل به چالش شده است. زمانی بحث اول جهان، بین آمریکا و چین و روسیه بود اما امروز به گونه ای شده که ایران توانسته در کنار چین و روسیه جبهه مقابله با آمریکا را ایجاد کند.

این مسوول در ادامه تصریح کرد: ما توانستیم در رقابت بر سر امنیت و منافع ملی با قدرت دیگر تعاملی کنیم و در مقابله با آمریکا به یک وحدت برسیم و لذا آمریکا بیان می کند ایران در سه چالش ما نقش دارد که به اذعان خودشان موجب شده رقبا احترام آنها را نگه ندارند، دوستانشان به آنها اعتماد نداشته باشند و انقلاب اسلامی در منطقه گسترش یابد.

مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یادآور شد: در موضوع زمستان اروپا، دولت آمریکا معتقد است حجم تجارت باید به حدی برسد که هم بدهکاری خودمان را بدهیم هم مرجع جامعه اروپا شویم. آمریکایی ها هفت تریلیارد در افغانستان و عراق هزینه کردند و کشته دادند تا با فشار و امتیاز، به هدف خود برسند. برجام را بر ایران تحمیل کردند اما از برجام هم نتیجه نگرفتند و این اتفاق در چند دولت آمریکا ایجاد شد اما همچنان به نتیجه نرسیدند. برای مذاکره مستقیم تلاش کردند اما مذاکره غیر مستقیم انجام شد.

حجت الاسلام طائب با اشاره به راهبرد آمریکا عنوان‌کرد: جنگ نتیجه فرایند قدرت و تهدید است. قدرت، پیش از این شامل قدرت نرم و سخت بود که بعدها جنگ نیمه سخت نیز به آن اضافه شد. جنگ ترکیبی عبارت است از یک راهبرد آمیخته به خبررسانی جعلی، دیپلماسی، جنگ دادگاهی، بافت جمعیتی، مهاجر پذیری و یورش فرهنگی که در نشست مونیخ عنوان شد.

وی اضافه کرد: فرایند مهار در جنگ ترکیبی شامل ۹ فعالیت فرایند سازی است. امام راحل پنج هویت را پایه گذاری کرد که شامل هویت انقلاب اسلامی، هویت دفاع مقدس، هویت خدمت، هویت مقاومت و هویت پیشرفت. ایران امروز در هویت پیشرفت از مصرف کننده به تولید کننده تبدیل شد و علم را تبدیل به ثروت کرد و این هویت پیشرفت از جانب دشمن مورد هجوم است.

مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه با اشاره به هویت بی اعتمادسازی در جامعه عنوان کرد: در این هویت دشمن از طریق فرایند رسانه ای خود تلاش می کند که با بزرگنمایی و دروغ، بی اعتمادسازی کند. مثلا اگر پزشک قانونی اعلام کرد که چیزی که از سوی رسانه معاند عنوان شده دروغ است، از سوی جامعه پذیرش نشود و این ترفند موجب تردید در صداقت، تردید در اعتماد، تردید در موفقیت، تردید در امید و مشروعیت می شود.

حجت الاسلام طائب یادآور شد: دشمن با ایجاد بی تفاوتی در مردم و ترس در خواص به دنبال این هدف بود که مردم ما بی تفاوت به امور داخلی و خارجی باشند. همچنین در کنار تمام اهداف خود به دنبال ایجاد بی تفاوتی در گسست نسلی بود. در گسست نسلی اگر اعضای خانواده با هم هستند با یکدیگر جنگ می کنند و آرمان های بزرگان خانواده دستخوش بی تفاوتی کوچکتر ها و یا بالعکس می شود. دشمن به دنبال این است این گسست نسلی موجب گسست اجتماعی شود و سپس تبدیل به کینه و نفرت و پس از آن تبدیل به نافرمانی شود.

مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: در فرایند هویت زدایی دشمن به دنبال تبلیغ لذت گرایی و سبک زندگی، شبکه سازی (مدارس آنلاین، مهدهای آنلاین دانشگاه های آنلاین، شبکه بهنود و اراذل و اوباش) تولید هیجان از طریق روش های مختلف از جمله بازی های کامپیوتری، تبدیل هیجانات روانی به اعمال خشونت، تخلیه هیجانات و خشونت علیه حاکمیت، معرفی لیدرهای داخلی است.

حجت الاسلام طائب اظهار کرد: راهبرد ایران در تقابل با این امر، این است که در حوزه های فرهنگی به ویژه آموزش و پرورش باید فرایندها تغییر یابد. ابتدا شبهات خودمان را برطرف کنیم. باید دوره رفع فساد و فقر و تبعیض اتفاق بیفتد. در جنگ نرم، تک تیرانداز نویسنده و صاحب قلم است. رسانه توپخانه و شبکه های مجازی و ماهواره بمباران هوایی است و آمریکایی ها می گویند این بمباران هوایی باید تحت اختیار آنها باشد.

وی در پایان گفت: در جنگ نرم هم همینگونه است که آمریکا می خواهد تمام محتوای مجازی تحت نظر و فرمان آن باشد. باید این فضا را تغییر دهیم و اگر می بینیم یک هماهنگی الهی در جامعه ایجاد شده باید جامعه یکپارچه شود. چرا که جامعه ای که یکپارچه نیست، مطلوب آمریکاست. لذا فرهنگ باید حاکم باشد و اقتصاد باید درست شود و اگر آموزش و پرورش متحول شد، شتاب جامعه بیشتر می شود.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.