×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
پای درس آقا| بعد از انقلاب دیکتاتوری‌ها به مردم‌سالاری تبدیل شد و مردم نقش‌آفرین شدند

به گزارش تهران۲۴، حمله رسانه‌ای به جمهوری اسلامی با پُر کردن گوش‌های مردم مبنی بر ارتجاع سیاسی در ایران و خودکامگی فراگیر چیزی است که متأسفانه  موجب سرگردان شدن بخشی از مردم کشورمان شده است. ایرانِ انقلابی، برای اولین‌بار مشارکت سیاسی را برای مردم به ارمغان آورد و آنان را در موضوعات سیاسی مختلف سهیم کرد. اما با این‌حال عده‌ای زبانشان همیشه به طعن‌گویی دراز است که «جمهوری اسلامی به شکل دیکتاتوری» عمل می‌کند. سخنان رهبر انقلاب را درباره این شبهه می‌خوانیم.

جمهوری اسلامی یک سبک جدید برای استقلال است

آن‌ها می‌خواستند جمهوری اسلامی را براندازی کنند، می‌خواستند سرنوشت ایران را تغییر بدهند؛ هدف این بود. می‌خواستند سرنوشتی را که به وسیله‌ انقلاب ترسیم می‌شد، تغییر بدهند و سرنوشت ایران را عوض کنند؛ هدف این بود. می‌خواستند صدای ملّت ایران را در گلو خفه کنند. ملّت ایران یک پیام جدیدی داشت، یک حرف نویی به دنیا عرضه کرد. «جمهوری اسلامی» یک حرف نو است. «مردم‌سالاری دینی» یک حرف جدید است، یک ترتیب تازه برای زندگی است، یک سبْک جدید برای زندگی ملّت‌ها است؛ خواستند این پیام که پیامِ مقاومت است، پیامِ ایستادگی است، پیامِ عدم تسلیم در مقابل زورگویی است، پیامِ مقابله‌ با ظلم است، پیامِ مقابله‌ با تبعیضِ بین‌المللی است نرسد؛ خواستند این پیام را خفه کنند؛ هدف این بود.

خب حالا پاسخ ملّت ایران چه بود؟ ملّت ایران همه‌ این هدف‌ها را خنثی کرد و خودش را بالا کشید، و درست نقطه‌ مقابل آن کاری که آن‌ها می‌خواستند اتّفاق بیفتد، اتّفاق افتاد. اینکه گفتم این یک فصل بسیار شورانگیز است و فصل هیجان‌آوری، از این جهت است. ملّت درست عکس آنچه آن‌ها دنبالش بودند و آرزویش را داشتند و برایش این همه خرج کردند، و نقطه‌ مقابل آن را به تحقّق رساند. (۱۴۰۱/۰۶/۳۰)

ایجاد یأس، هدف اصلی دشمن کشور است

هدف دشمن این است که آن احساس افتخاری را که ملّت ایران دارد، از او بگیرند؛ با شایعه‌، با دروغ، با درشت کردن ضعف‌ها، با کوچک کردن موفّقیّت‌ها و پیروزی‌ها این احساس را بگیرند. ملّت ایران امروز یک احساس افتخاری دارد؛ احساس می‌کند مستقل است، ایستاده است، معتبر است، آبرومندِ در دنیا است، صاحب نفوذ در منطقه است، ‌کارهای مهمّی را انجام داده و انجام می‌دهد و انجام خواهد داد؛ ملّت احساس افتخار می‌کنند، این احساس افتخار را می‌خواهند از ملّت بگیرند، سلب کنند، پیروزی‌ها را شکست جلوه بدهند. ملّت و مسئولین ما به‌ برکت انقلاب و به ‌برکت خودباوری ناشی از انقلاب حقیقتاً نبوغ نشان داده‌اند از خودشان.

در طول این سال‌های متمادی کارهای مهمّی انجام گرفته؛ این‌همه ما گرفتاری داشتیم‌، جنگ داشتیم، تحریم داشتیم؛ این‌همه گرفتاری وجود داشته، درعین‌حال شما ببینید در زمینه‌ کشاورزی، در زمینه‌ علم، در زمینه‌ فنّاوری، در زمینه‌ بهداشت و درمان، در ارتقاء سطح آگاهی‌های عمومی، در زمینه‌ عزّت بین‌المللی، در مورد مردم‌سالاری واقعی و صحیح و مورد اطمینان، در مورد خدمات گسترده‌ عمومی در سراسر کشور، چقدر کار در این کشور شده؛ حقیقتاً آنچه انجام گرفته است، به‌معنای حقیقی کلمه بسیار مهم و قابل اعتنا است.(۱۳۹۷/۰۳/۰۲)

مردم در جمهوری اسلامی نقش خود را پیدا کردند

اوّلین بار در طول تاریخ ما تاریخ چندین­ قرنی، تاریخ از دوران باستان به این طرف ملّت ایران بعد از انقلاب، نقش پیدا کردند، از حاشیه وارد متن شدند و تعیین می‌کنند. همچنان­که معلوم است، از بالاترین مسئول کشور، از رهبری، ریاست جمهوری، مسئولین گوناگون دیگر، با انتخاب ملّت مسئولیّت پیدا می‌کنند و سرِ کار می‌آیند و به ملّت باید جواب بدهند؛ باید به ملّت جواب بدهند. این یک قلم از مهم­ترین حوادثی بود، تغییراتی بود، تحوّلاتی بود که انقلاب ایجاد کرد. بنابراین، بعد از انقلاب، منافع ملّی تغییر پیدا کرد؛ یعنی معیارها برای منافع ملّی طبعاً تغییر پیدا کرد. بعد از آنکه انقلاب شد، همین‌طور که عرض کردیم، دیکتاتوری‌ها به مردم‌سالاری تبدیل شد، وابستگی‌ها به استقلال سیاسی تبدیل شد، عقب­‌ماندگی به پیشرفت‌های قابل توجّه تبدیل شد؛ در زیرساخت­‌ها، در نیروی انسانی، در صنایع مهمّی مثل نانو، زیست‌فنّاوری؛ صنایع بزرگی که ماها امروز جزو درجه‌های بالای آنها در دنیا و در بین دویست‌وخرده‌ای کشور هستیم؛ در علم، در آموزش عالی و غیره. خب اینها حوادثی بوده که هویّت انقلابی ما اینها را به وجود آورده.(۱۳۹۶/۰۳/۲۲)

به رژیم‌های دیکتاتوری و وراثتی منطقه اعتراض نمی‌کنند اما به ایران می‌رسند اشکال گرفتن‌ها شروع می‌شود

نظام جمهوری اسلامی یک نظام مردم‌سالار به معنای واقعی است. خب، دشمن البتّه حرف می‌زند؛ آمریکایی‌ها و عوامل تبلیغاتی‌شان دائماً علیه انتخابات ما به شکل‌های مختلف حرف می‌زنند. آمریکایی‌ها ۲۵ سال در دوران رژیم طاغوت، در ایران حضور داشتند، [امّا] مجلس‌های شورای فرمایشی و مسخره‌ آن روز، یک بار مورد انتقاد آمریکایی‌ها قرار نگرفت. اگر به تاریخ مراجعه کنید و قضایای انتخابات دوران محمّدرضا را بخوانید و قبل از آن هم بدتر از آن، دوران رضاشاه که انگلیس‌ها در اینجا مسلّط بودند و بعد هم آمریکایی‌ها مسلّط شدند، یک بار به این انتخابات فرمایشیِ نمایشیِ مسخره اعتراض نکردند؛ الان هم به رژیم‌های مستبد و دیکتاتور و وراثتی که در این منطقه هست، یک کلمه اعتراض نمی‌کنند، امّا به ایران که این‌جور پشت سر هم انتخابات انجام گرفته است و همه‌ ارکان نظام از رهبری نظام و رئیس‌جمهوری نظام، تا نمایندگان مجلس، تا نمایندگان خبرگان، تا نمایندگان شوراهای شهری به‌وسیله‌ مردم انتخاب می‌شوند، دائم اعتراض می‌کنند، اشکال می‌کنند، ایرادهای دروغین می‌کنند.(۱۳۹۴/۰۶/۱۸)

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.