×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
مفرد: عمومی کردن جهاد دغدغه بزرگ رهبری در دیدار غیررسمی بود

به گزارش تهران۲۴، پخش مستند «غیررسمـــــی» کــــه روایتی از دیدارهای کمتر دیده شده و البته متفاوت رهبر معظــم انقلاب با اهالی علم و فرهنگ و نخبگان، بوده اســـــت، بازتاب‌های گسترده و مختلفی را به‌دنبال داشته است. این مستند که راوی اتفاقات و خاطرات و گفت وگوهای صمیمانه حواشی جالب و خارج از کلیشه‌های رایج و ارائه تصویری متفاوت و البته حقیقی است اینبار سراغ موضوع تازه‌ای رفته است. 

 قسمت پنجم مستد «غیررسمی» جمعه این هفته پخش می‌شود، مستندی که روایت کننده دیدار خصوصی و غیررسمی مقام معظم رهبری (مدظله) با برخی فعالان جهادی و گروه‌های خدمت رسانی به مناطق محروم(جهادگران) است.

در همین رابطه با صادق مفرد از جهادگران حاضر در این جلسه گفت‌وگویی کردیم تا از حال و هوای آن بگوید.

مفرد در ابتدا با اشاره به شرایط روزهای برگزاری این دیدار گفت: بعد از سال ۸۹ که تنها دیدار رسمی رهبری با جهادگران بود هرسال گروه‌های جهادی درخواست تجدید این دیدار را داشتند؛ جملاتی از حضرت آقا در رابطه با حرکت‌های جهادی وجود داشت که اغلب در دیدار ایشان با دانشجویان مطرح‌شده بود اما دیداری بین جهادی‌ها و رهبری شکل نگرفته بود و همه گروه‌های جهادی به دنبال این دیدار و رهنمودهای حضرت آقا بودند.

وی ادامه داد: بعد از ماجرای زلزله کرمانشاه و سیلی که چندین استان کشور را درگیر کرده بود لزوم این دیدار و صحبت با رهبری بیش‌ازپیش احساس می‌شد، بیانیه گام دوم هم یکی دیگر از اتفاقاتی بود که باعث این دیدار شد تا از جهادی‌ها به‌عنوان یکی از بازوهای عملی این بیانیه استفاده شود.

مفرد به بیان فضای حاکم بر دیدار پرداخت و اظهار کرد: دیدار بسیار صمیمی و دوستانه بود و جمع افراد متشکل از جهادی‌های باسابقه بودند، ۱۰ نفر را انتخاب کردیم تا صحبت کنند و از همان ابتدا ایشان وارد بحث می‌شدند و نکاتی را سؤال می‌پرسیدند و برای بچه‌ها جذاب بود که مقام معظم رهبری تا این حد به جزئیات اقدامات جهادی آگاه بوده و برایشان مهم است.

وی افزود: نکته‌ای که برای خود من جذاب بود این بود که گروه‌ها و افراد جهادی کم‌کم به لایه‌هایی از محرومیت‌زدایی رسیده بودند و این اقدامات محرومیت زایی، تقسیم‌کار برای ساخت‌وساز و ارتباط با نهادهای حاکمیتی در جهت کاهش محرومیت یک منطقه از اموراتی بود که برای ما مهم شده بود.

عضو شورای عالی جهاد سازندگی بیان کرد: اما نکاتی که رهبری بیان کردند و برایشان مهم بود از جنس دیگری بودند و نکاتی را فارغ از سؤال‌ها و صحبت‌های ما گفتند و دغدغه‌ای غیر از دغدغه‌های ما داشتند که فردای روز دیدار پیامی می‌نویسند تا در مراسمی قرائت شود و به گوش همه جهادی‌ها برسد.

مفرد ادامه داد: به نظر شاه‌بیت و محوریت اصلی این نکات بر عمومیت حرکات تبلیغی بود،‌ رهبری خیلی انسانی به جهاد نگاه می‌کردند که باید انسان‌ها را از محرومیت خارج کرد تا همه در حرکات جهادی سهیم باشند.

وی تصریح کرد: بحث رهبری مانند نگاه عمومی به حرکات جهادی مبتنی بر اینکه چند روستا را آباد کردید نبود، دغدغه‌ ایشان این بود که شما جهادی‌ها چند درصد جامعه را تشکیل می‌دهید، پس باقی جوانان و افراد جامعه چه می‌شوند.

این جهادگر در رابطه با نکات رهبری توضیح داد: نکته حائز اهمیت در این جملات این بود که درصدهای رهبری همه به ۱۰۰ می‌رسید به این معنا که می‌گفتند اگر شما ۱۰ درصد جامعه هستید پس ۹۰ درصد باقی چرا کار جهادی نمی‌کنند.

وی افزود: دراین‌باره این نکته را مطرح کردند که اگر در شهری مشغول کار جهادی هستید باید اعضا و مردم همان شهر را هم به کار جهادی دعوت کنید.

صادق مفرد در پایان خاطرنشان کرد: مستند غیررسمی چند نکته مهم را مطرح می‌کند؛ اول‌ازهمه این نکته که رهبری را به‌عنوان مؤسس و پدر کارهای جهادی معرفی می‌کند که این خود قوت قلب بزرگی برای جهادی‌کاران است؛ نکته بعدی هم این است که تلنگری به ما میزند که اگر همان سال ۹۸ در انتقال پیام رهبری تلاش می‌کردیم نتیجه خوبی را برداشت می‌کردیم.

پایان پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.