×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
پوتین: «فیدل کاسترو» از نماد‌های جنبش‌های آزادیبخش جهان بود

به گزارش تهران۲۴، رئیس جمهور روسیه روز سه شنبه در مراسم رونمایی از بنای یادبود «فیدل کاسترو» رهبر فقید انقلاب کوبا در «مسکو» گفت که  کاسترو از نماد‌های جنبش‌های آزادیبخش جهان بود.

به گزارش خبرگزاری «تاس»، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در این مراسم که «میگل دیاز کانل» رئیس‌جمهور کوبا نیز حضور داشت، گفت که کاسترو به درستی یکی از باهوش‌ترین و کاریزماتیک‌ترین رهبران قرن پرتلاطم بیستم محسوب می‌شود.

پوتین گفت: «کاسترو نماد یک دوره کامل جنبش‌های آزادی‌بخش ملی، فروپاشی نظام استعماری و ایجاد کشورهای مستقل جدید در آمریکای لاتین و آفریقا بود».

رئیس جمهور روسیه خاطرنشان کرد که کاسترو و همرزمانش فداکارانه از حاکمیت کوبا دفاع کردند و اجازه ندادند که کوبا تحت تحریم‌ها و فشارهای خارجی تسلیم شود.

وزارت خارجه روسیه اخیرا تحریم‌های آمریکا علیه کوبا را به عنوان نمونه‌ای بارز از نقض حقوق بشر توسط واشنگتن، محکوم کرد.

وزارت خارجه روسیه  با محکوم کردن محاصره اقتصادی آمریکا علیه کوبا نوشت، ایالات متحده نقض جدی حقوق بشر را با اقدامات یکجانبه اجباری و غیرقانونی ادامه می‌دهد. بارزترین نمونه در مورد این محاصره اقتصادی، مالی و تجاری است که کاخ سفید بیش از ۶۰ سال علیه کوبا حفظ کرده است (جزئیات بیشتر).

 در عرصه دیپلماتیک، کوبا نیز اعلام کرده که از تلاش روسیه برای مقابله با گسترس ناتو در شرق اروپا استقبال می‌کند.

 «بوریس تیتوف»  کمیسر رسیدگی به حقوق شرکت‌ها در ریاست جمهوری روسیه نیز به تازگی  در مصاحبه‌ای گفت که مسکو و هاوانا به دنبال توافق برای تجارت به «روبل» و ارزهای مجازی هستند تا در سایه تحریم‌های موجود علیه دو کشور روند همکاری‌های اقتصادی بین آنها تسهیل شود.

تیتوف گفت: « کوبا و روسیه تحت تحریم هستند و چرخه دلار اصلی‌ترین  ساز و کار مالی موجود در جهان در راستای پرداخت مبادلات دوجانبه است».

پایان پیام/.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.