×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
شهید شهریاری در علم هسته‌ای ستاره‌ای برای کشور شد/ ایران در جایگاه ۱۰ کشور هسته‌ای جهان قرار دارد

به گزارش تهران۲۴ از زنجان، مراسم دوازدهمین سالگرد شهادت دکتر مجید شهریاری دانشمند هسته‌ای کشورمان با حضور سید محمدرضا آقامیری، رییس دانشگاه شهید بهشتی تهران، مسولان ارشد استان در دانشگاه پیام نور زنجان برگزار شد.

مهمان ویژه این مراسم که سید محمدرضا آقامیری رییس دانشگاه شهید بهشتی تهران بود در سخنانی اظهار داشت: مقام معظم رهبری پیشرفت علم و فناوری را به عنوان اقتدار و قدرت منطقه‌ای یاد کرده و در گام دوم انقلاب به آن بسیار تاکید کرده‌اند. 

رییس دانشگاه شهید بهشتی تهران با اشاره به اینکه دشمنان از پیشرفت ایران در انرژی هسته‌ای نگران هستند، تاکید کرد: آمریکا این را به خوبی می‌داند اگر این ابزار دست کشوری باشد قدرتمند است و دیگر نمی‌تواند با آن مقابله کند به همین دلیل برای تمام جهان و ایران محدودیت ایجاد کرده‌ و هدف آن‌ها کنترل مردم جهان بود. 

آقا میری با بیان اینکه اکنون ۱۱ کشور دارای بمب اتمی هستند، تصریح کرد: این کشورها تحت کنترل آمریکا هستند. 

وی با تاکید بر اینکه خواسته آمریکا این است که ایران نباید انرژی هسته‌ای داشته باشد، یادآور شد: بر همین اساس راکتور بوشهر از سال ۵۷ تا سال ۶۴ تعطیل و هیچ اقدامی نداشت و اسرائیل برای اطمینان خاطر در سال ۶۱ گنبد راکتور بوشهر را مورد هدف قرار داد و کشورمان در زمان جنگ تحمیلی نه فقط با رژیم بعث بلکه با دیگر کشورهای نیز در حال جنگ بود. 

رییس دانشگاه شهید بهشتی تهران گفت: دشمنان این را به خوبی می‌دانند، کشوری که چنین قدرتی داشته باشد بازدارنده خواهد بود.

وی با بیان اینکه شهید شهریاری در علم هسته‌ای ستاره‌ای برای کشور شد، خاطرنشان کرد: امروز شاهد ۲ هزار فارغ التحصیل در شاخه‌های مختلف هسته‌ای در دانشگا‌های کشورمان هستیم. 

آقا میری تاکید کرد: پس از شهادت مجید شهریاری بالندگی و شکوه در علم هسته‌ای اتفاق افتاد. 

رییس دانشگاه شهید بهشتی تهران با اشاره به اینکه شهید مجید شهریاری علاوه بر موفقیت در علم هسته‌ای در حوزه سیاسی، علمی و فرهنگی نیز در کشور نمونه بود، افزود: این شهید بزرگوار در زمینه معنوی شخصیت بی‌نظیری داشت. 

وی ادامه داد: امروز در تربیت نیروی انسانی و تولید تجهیزات مدیون این شهید والامقام هستیم و دشمن این موضوع را به خوبی متوجه شده است. 

وی با اشاره به جریانات اخیر گفت: متاسفانه طی سال‌های اخیر فرزندان بدون محدودیت وارد فضای مجازی شدند که امروز اثرات مخرب آن را شاهد هستیم. 

آقا میری در پایان خاطرنشان کرد: کشورمان امکانات و تجهیزات لازم برای توسعه هسته‌ای دارد و هر زمان اراده کند می‌تواند در این زمینه موفق عمل کند.

پایان پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.