×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
مسکو و پکن در برابر چالش‌های نوظهور همکاری می کنند

به گزارش تهران۲۴ به نقل از خبرگزاری تاس، «میخائیل میشوستین» نخست وزیر روسیه و «لی کچیانگ» همتای چینی روز دوشنبه به صورت ویدئو کنفرانس بر عزم دو کشور در توسعه و تعمیق روابط فیمابین در حوزه های مختلف تأکید کردند.

نخست وزیر چین در بیست و هفتمین نشست منظم میان رؤسای دولت دو کشور در این باره گفت: چین و روسیه مشترکا در برابر چالش های نوظهور و افزایش فشار خارجی مقاومت و همکاری می کنند.

«لی کچیانگ» در این خصوص ادامه داد: پکن و مسکو رویکرد یکسانی در خصوص بسیاری از مشکلات دارند. ما از شکل گیری ساختار چندقطبی در روابط بین الملل دفاع می کنیم. ما آماده‌ ایم به صورت مشترک در برابر چالش‌ های نوظهور و افزایش فشار خارجی مقاومت کنیم.

در این نشست، «میخائیل میشوستین» نخست وزیر روسیه نیز گفت: برخی کشورهای غربی در صدداند تا با استفاده از تحریم های اقتصادی نامشروع، محدودیت‌ ها و فشارهای سیاسی قوانین خود را بدون توجه به منافع دیگران تحمیل کنند؛ اما چنین تلاش‌ هایی محکوم به شکست هستند.

ارتش روسیه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) «عملیات نظامی ویژه» خود را در شرق اوکراین آغاز کرد؛ مقامات ارشد دولت روسیه می گویند این عملیات در پاسخ به درخواست سران دونتسک و لوهانسک برای حفاظت از آنها در برابر نیروهای اوکراینی آغاز شده است. آمریکا و کشورهای غربی برای مقابله با پیشروی ارتش روسیه، ضمن ارسال انواع تسلیحات پیشرفته به ارتش اوکراین، تاکنون تحریم های زیادی علیه روسیه اعمال کرده اند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.