×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 24 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ماکرون بار دیگر بر ارائه تضامین امنیتی به مسکو تاکید کرد

به گزارش تهران۲۴ به نقل از راشاتودی، امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه یک بار دیگر بر باور خود مبنی بر اینکه حل و فصل مناقشه اوکراین از طریق میز مذاکره اجتناب‌ناپذیر است، گفت که ناتو باید به روسیه تضامین امنیتی موردنظر این کشور را ارائه دهد.

ماکرون در گفت‌وگو با شبکه‌ تلویزیونی TF۱ گفت: روز صلح با مذاکرات پیوند خورده و در وهله اول شامل ضمانت‌هایی برای اوکراین، تمامیت ارضی و امنیت طولانی‌مدت آن است. همچنین برای روسیه نیز چنین تضامینی صدق می‌کند؛ طرفی که در آتش‌بس و معاهده صلح دخیل خواهد بود.

رئیس جمهور فرانسه نخستین بار اوایل ماه جاری، ایده «تضامین امنیتی» برای روسیه را مطرح و اینگونه استدلال کرده بود که یکی از «نکات اساسی» که ناتو باید به آن رسیدگی کند، برطرف کردن نگرانی روسیه درباره حضور این ائتلاف نظامی «پشت درهای مسکو و ارسال تسلیحات تهدیدکننده روسیه است.»

اظهارات ماکرون، سیل انتقادات نه تنها از سوی کی‌یف بلکه از جانب رهبران برخی کشورهای اتحادیه اروپا از جمله لهستان، اسلواکی و کشورهای حوزه بالکان را به همراه داشت. دیپلمات‌های فرانسوی سعی داشتند تا این اظهارات ماکرون را کم اهمیت جلوه دهند و در این راستا تاکید داشتند که حرف‌های ماکرون «تقطیع» شده و رئیس جمهور فرانسه شخصا از متحدان اروپایی خواسته تا «از ایجاد جنجالی بی‌مورد، پرهیز کنند.

ماکرون در تازه‌ترین مصاحبه خود منتقدانش را تشویق کرد تا درباره گزینه جایگزین مذاکره با مسکو، روشنگری کنند!

وی درباره این موضوع گفت: کسانی که از تدارک مذاکرات و کار کردن روی آن خودداری می‌کنند، پیشنهادی جز جنگی تمام عیار ندارند؛ جنگی که تمام قاره(اروپا) را در برمی‌گیرد.

روسیه دسامبر سال گذشته فهرستی از درخواست‌های امنیتی خود را به آمریکا و ناتو ارائه داد و از غرب خواست تا از ورود اوکراین به این ائتلاف نظامی جلوگیری و همچنین تاکید کرد که ناتو به مرزهای ۱۹۹۷ عقب‌نشینی کند.

آمریکا و ناتو در ژانویه این پیشنهاد را رد و اعلام کردند که آنها تنها و تنها به مذاکرات کنترل تسلیحات راهبردی علاقه دارند. از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در اوایل فوریه، ناتو در مسیر الحاق سوئد و فنلاند گام برداشته هرچند این الحاق هنوز نهایی نشده است.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.