×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 23 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
خاطرات پله پس از درگذشتش پرفروش‌ شد

به گزارش تهران۲۴، به نقل از آسوشیتدپرس، پله اسطوره فوتبال که با بازی‌های زیبایش این ورزش را در سطح بین‌المللی محبوب مردم کرد، پنج شنبه در ۸۲ سالگی از دنیا رفت. اکنون مردم در سراسر جهان با خرید کتاب خاطرات وی می‌خواهند بیشتر با زندگی این اسطوره ارتباط برقرار کنند و از زندگی وی بدانند.

در همین فاصله کوتاه استقبال از کتاب «چرا فوتبال مهم است: نگاهی به بیش از شصت سال فوتبال بین‌المللی» که سال ۲۰۱۵ منتشر شد، آنقدر زیاد شده که این کتاب وارد فهرست پرفروش‌ها شده است.

در این کتاب پله از شروع کارش به عنوان فوتبالیست تا وقتی ستاره زمین شد را روایت کرده و از خیابان‌های فقر زده سائوپائولو تا در دست گرفتن جام جهانی آن هم ۳ بار را تصویر کرده است. او همچنین درباره تلاش‌هایش برای مبارزات حقوق بشری، به ویژه کمک به کودکان فقیر در برزیل نوشته که موجب شد تا به عنوان سفیر سازمان ملل انتخاب شود و نشان شوالیه افتخاری را از بریتانیا دریافت کند.

پله دوران حرفه‌ای فوتبال را از ۱۵ سالگی شروع کرد و چندین رکورد شکست. به نام او ۱۲۷۹ گل در ۱۳۶۳ بازی حرفه‌ای در رکوردهای گینس ثبت شده و او تنها بازیکن جهان است که ۳ بار جام جهانی فوتبال را بالای سر برده است. وی در دوران بازی‌اش پردرآمدترین ورزشکار جهان بود.

نام کامل این ورزشکار ادیسون آرانتس دو ناسیمونتو بود و این نام را به یاد توماس ادیسون مخترع برق روی وی گذاشتند. پله در کتاب خاطرات خود نوشته که در زمان تولدش در سال ۱۹۴۰ تازه لامپ به روستای آنها آمده بود و خانواده‌اش به همین دلیل نام وی را ادیسون گذاشته‌اند و او همیشه این اسم را دوست داشته است.

پله همچنین درباره یک لحظه مهم در اوایل زندگی خود می‌نویسد: شکست ناراحت کننده برزیل در جام جهانی ۱۹۵۰ در مقابل اروگوئه… جمع شدن دور رادیو و رنج کشیدن با هم در ۱۶ ژوئیه ۱۹۵۰، تجربه مشترکی را به برزیلی‌ها داد و برای اولین بار، ثروتمندان و فقیرها به طور یکسان چیزی مشترک داشتند، چیزی که می‌توانستند با هر کسی در گوشه خیابان، چه در ریو، چه در بائورو، یا در اعماق آمازون صحبت کنند… ما دیگر بیگانه نبودیم و فکر نمی‌کنم دیگر هم بشویم.

پس از قهرمانی در جان جهانی ۱۹۵۸، پله ملقب به پادشاه شد و عنوان بهترین بازیکن فوتبال جهان را از آن خو کرد. او تا سال ۱۹۷۷ که بازنشسته شد این عنوان را داشت و تا وقتی زنده بود به عنوان سفیر جهانی ورزش کار کرد.

کتاب خاطرات پله با همکاری برایان وینتر در ۳۰۴ صفحه نوشته شده است.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.