×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
عدالت گستری و هویت محوری دو موضوع اصلی در صداوسیما است

به گزارش تهران۲۴، حسن عابدینی پیش از ظهر امروز یک شنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل صدا و سیمای آذربایجان‌شرقی که در سالن سازمان برنامه و بودجه استان برگزار شد، اظهار کرد: جنگ ابزار در حال تبدیل شدن به جنگ نرم است چراکه در این جریانات شصت و چند روزه ایران دیدیم که پشت این جریانات در مثلث شوم ایالت متحده و رژیم صهیونیستی و سعودی قرار دارد.

وی با بیان اینکه آنچه الان که مهم است تقویت رسانه‌هاست، ادامه داد: سوال اینجاست، چرا طی ۲۰ سال گذشته این چنین با تمام قدرت از حوزه نظامی و سیاسی و اقتصادی به جنگ تمام عیار با جمهوری برخواسته است که البته شاید رمز و راز این سوالات در شخصیتی است که فردا مراسم برای شهادت او گرفته خواهد شد.

معاون امور استان‌های صدا و سیما افزود: حاج قاسم سلیمانی هندسه نوین قدرت جهانی را تغییر داد که قطعاً هیچ کسی نمی‌تواند این موضوع را رد کند چراکه ایشان با درایت توانست تا پنج راهبرد در منطقه غرب آسیا را با شکست روبه‌رو کند.

وی گفت: آمریکایی‌ها آمدند تا جنگ میان قومیت‌ها و مذاهب را راه بیندازند و مهم‌ترین ابزار آن داعش بود و حتی جنگ ۳۰ ساله برای آن پیش‌بینی کردند.

عابدینی یادآور شد: اما جمهوری اسلامی ایران توانست این فتنه را در کمتر از شش سال مهار کند و از حوزه سرزمینی متلاشی کنند.

معاون امور استان‌های صدا و سیما متذکر شد: آمریکا در سال ۲۰۰۶ آمدند تا کمر حزب‌الله را شکست دهند اما می‌بینید الان هر تحرکی در آن منطقه انجام گیرد بدون اذن حزب‌الله امکان‌پذیر نیست.

وی گفت: خواستند تا امنیت رژیم صهیونیست را طبق راهبرد پنجم فراهم کنند اما الان ناامن‌ترین منطقه در دنیاست.

معاون امور استان‌های صدا و سیما با بیان اینکه روزی نیست که یک حادثه در رژیم صهیونیستی اتفاق نیافتد و خطایی نکند و تمام مناطق اشغالی آنها زیر آتش مقاومت نرود، گفت: هفت تریلیون دلار چهار دولت آمریکا هزینه کردند اما ماحصل آن خروج با خفت از افغانستان بود.

عابدینی با اشاره بر اینکه بر اساس سند تحول و پیام رهبر معظم انقلاب در حکم رئیس سازمان فرمودند بر اساس چهار نکته است، ادامه داد: امام راحل (ره) صدا وسیما را دانشگاه یاد کردند اما حضرت آقا سه مسئولیت دیگر را بر دوش کارکنان ذکر کردند که آوردگاهی برای مقابله با تحریف و فتنه دشمنان بر ضد نظام اسلامی قرارگاهی باشد برای پراکندن امید در جامعه و آسایشگاهی باید باشد برای نشان دادن زیبایی‌ها و هنرمندی‌ها باشد.

وی ادامه داد: حتماً آنچه در آذربایجان‌شرقی وجود دارد با آنچه در سایر استان‌ها وجود دارد، متفاوت است.

عابدینی با تاکید بر اینکه قاب رسانه ملی به ویژه در حوزه استان‌ها محلی برای نشان دادن نخبگان استانی اعم از حوزه سیاسی و اقتصادی و کارآفرینی باشد، خاطرنشان کرد: حتماً که دانشگاه تبریز همانند دانشگاه تهران پر از نخبگانی است که باید معرفی شوند.

وی ادامه داد: در حوزه اقتصاد در این منطقه ظرفیت‌های بالایی وجود دارد که باید در قاب رسانه ملی بیان شود البته حداقل روزانه ۱۰ ساعت برنامه استانی را در پنج شبکه ملی پخش خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: عدالت گستری و هویت محوری دو موضوع اصلی در مرحله نوین صدا و سیماست.

عابدینی با بیان اینکه ما معتقدیم همه ایران، تهران نیست و باید در چارچوب عدالت گستری به همه هویت محوری توجه شود، اذعان داشت: هویت‌محوری رنگین کمانی از قومیت‌ها، زبان‌ها، لهجه‌ها و فرهنگ‌ها و آیین‌هاست.

وی گفت: خود غربی‌ها معتقدند چهار کشور در دنیا ظرفیت عبور از منطقه خاکستری یا به قول رهبری پیچ تاریخی دارند که یکی از این کشورها ایران است؛ حال سوال اینجاست که چرا آلمان و ژاپن و هند در زمره این چهار کشور نیست؟ چه چیزی در ایران نهفته است که حوزه نفوذ آن گسترش یافته است؟

عابدینی ابراز کرد: جواب این سوالات در مقاله یک تحلیل‌گر آمده است که تا حدودی معقولانه است که این تحلیل عبارتند از در ایدلوژی ایرانیان برای هر موضوعی داستانی وجود دارد که مبتنی بر آموزه‌های دنیاست، دوم اینکه فرهنگ ایرانیان اسطوره دارد؛ این اسطوره‌ها از نوزادان تا جوانان و پیرمردان است که الگوست.

معاون امور استان‌های صدا و سیما ادامه داد: سوم اینکه ایرانیان الگوی زن دارند؛ از حضرت زهرا (س) و حضرت زینب (س)، حضرت رقیه، تا ام‌وهب و مادران شهدا هستند.

وی تصریح کرد: در ایرانیان یک مرجعیتی وجود دارد که برای او هیچ بن‌بستی وجود ندارد همچنین همواره هر موضوعی که در ایران مطرح شود، بن‌بست ندارد.

وی در پایان با قدردانی از زحمات خادمین آذربایجان‌شرقی گفت: مرکز آذربایجان‌شرقی مولد و صادرکننده مدیرکل تبدیل شدن است.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.