×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
جان فدا| وزیر فرهنگ در رویداد روایت سرباز: سیره و سلوک حاج قاسم، منشا پیدایش آثار متنوع هنری شده

به گزارش تهران۲۴، محمدمهدی اسماعیلی شامگاه یکشنبه یازدهم دی ماه در آیین پایانی رویداد سرود «روایت سرباز»  در تالار وحدت با اشاره به زندگی و شهادت حاج قاسم سیمانی گفت: با گذشت روزها و سالها، عظمت وجودی شهید سلیمانی بیشتر عیان می‌شود و این خصلت شهادت، جهاد و مبارزه است که شهادت یک حیات دوباره و شاید دوره پرشکوه‌تری برای شهید رقم می‌زند.

وی ادامه داد: برای بسیاری از فرزندان دهه هفتاد تا نود روایت برخی از شخصیت‌های دفاع مقدس به مانند یک اسطوره بدل شده بود که می بایست دائم این شخصیت‌ها را در ذهن خود تصور می‌کردند اما سیره، سلوک و سیمای حاج قاسم همه آن اسطوره ها را تجسم واقعی بخشید.

وزیر فرهنگ شهید حاج قاسم سلیمانی را سیدالشهدای مقاومت و عصاره شهدای چهار دهه انقلاب اسلامی دانست و گفت: حیات طیبه این شهید بزرگوار و حماسه هایی که آفرید به سان گنجینه ای ارزشمند برای تولیدات فرهنگی و هنری است تا از رهگذر مانایی هنر، نسل امروز و آینده با وجوه مختلف شخصیت ایشان آشنا شوند.
اسماعیلی با اشاره به خلق آثار متعدد هنری درباره شهید سلیمانی گفت: مشاهده مرام و سلوک حاج قاسم ذوق هنری هزاران هنرمند را به جوشش درآورده تا بدون هیچ گونه سفارش، آثاری فاخر درباره ایشان تولید شود.
اسماعیلی با یادآوری سخنان رهبری معظم انقلاب درباره شهید سلیمانی گفت: ایشان از شخصیت و شهادت حاج قاسم به عنوان یک مکتب یاد کردند و مکتب در فرهنگ دینی ما برای رخدادهای خاص چون عاشورا به کار می رود.
وی ادامه داد: مکتب عاشورا هنرهای خاص خود همچون تعزیه را پدید آورد و مکتب انقلاب اسلامی موجب خلق سرودهایی چون سلام فرمانده و واکنش های میلیونی در ایران و جهان اسلام شد. امروز هم شاهد شکل گیری گستره وسیع آثار هنری ذیل مکتب پربرکت حاج قاسم هستیم.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره فعالیت همه جانبه دشمنان برای تضعیف نظام اسلامی گفت: شجره طیبه نظام اسلامی با عبور از شرایط دشوار در حرکت به سوی قله است و ان شاالله در جهاد سخت امروز هم پیروز خواهد شد. امروز در معرض انواع جنگ‌ها و هجمه‌ها بر علیه انقلاب اسلامی هستیم اما مکتب امام مانند چشمه نور است که دشمن نمی‌تواند با این انقلاب اسلامی مبارزه کند. امروز با حضور یک رئیس جمهور انقلابی که خود را سرباز رهبر انقلاب و مردم ایران می‌داند مسیر سخت را طی می‌کنیم.
گفتنی است، در آستانه سومین سالگرد شهادت سردارحاج قاسم سلیمانی آئین پایانی رویداد سرود «روایت سرباز» در قالب «دومین جایزه هنری بنیاد فرهنگی هنری رودکی» شامگاه روز یکشنبه یازدهم دی ماه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانواده شهید سردار حاج قاسم سلیمانی در تالار وحدت تهران برگزار شد. همچنین تجلیل از گروه های سرود این رویداد هنری، رونمایی از  کتاب «از چیزی نمی‌ترسیدم» زندگینامه خود نوشت شهید حاج قاسم سلیمانی ویژه مخاطبان نوجوان در حضور خانواده شهید سردار سلیمانی، حمیدرضا مقدم فر رئیس ستاد بزرگداشت بخش دیگری از رویداد موسیقایی روایت سرباز بود.
پایان پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.