×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ائمه جمعه این هفته چه توصیه‌های داشتند؟ / از تذکر به مسئولان برای عمل به وعده‌های انتخاباتی تا تشریح چالش‌های فراگیر صهیونیست‌ها

به گزارش تهران۲۴، ائمه جمعه سراسر کشور در خطابه های پیش از نماز این هفته، به موضوعات روز خارجی و داخلی از جمله سومین سالگرد سردار سلیمانی، لزوم رفع سریع‎تر مشکلات معیشتی، موضوعات مرتبط با عفاف و حجاب و … پرداختند.

امام جمعه تهران: مسئولین با سخنان خود مورد قضاوت مردم قرار می‌گیرند

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدحسن ابوترابی‌فرد، امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های عبادی و سیاسی نمازجمعه که در مصلای امام خمینی (ره) برگزار شد، ضمن توصیه به رعایت تقوایی الهی اظهار کرد: مدیرانی که در لایه‌ها و راس قدرت در نظام اسلامی و دینی قرار می‌گیرند باید در حوزه نظر مظهر علم و حکمت و در حوزه عمل مظهر رحمت رحمانیه خدا باشند. مدیران و مسئولین در همه رده‌ها باید تلاش کنند در آراسنگی به علم و حکمت و کمالات انسانی به خدای سبحان نزدیک شوند، علی (ع) را مقتدا و پیشوا قرار دهند.

ابوترابی‌فرد ادامه داد: مسئولین باید حواسشان باشد چرا که مردم آن‌ها را با سخنان زمان انتخابات مورد نقد قرار می‌دهند و انسان باید قول سدید داشته باشد.  باید مراقب سخنانی که در روزهای انتخابات مطرح می‌شود و دست‌یافتنی نیست، باشیم. سخنان و قول‌های زمان انتخابات برای مردم مطالباتی به وجود می‌آورد که در کوتاه‌مدت دست نیافتنی است، برای آن‌ها مطالباتی به وجود می‌آ‌ورد که نیازمند زمان است. باید مراقب بود و ما مسئولین با سخنان خود مورد قضاوت مردم قرار می‌گیریم. یکی از ویژگی‌های سردار شهید قاسم سلیمانی قول سدید و سخن برآمده از علم و متکی بر برهان بود و این شهید بزرگوار هنگامی تحلیل خود را از فروپاشی حکومت متزلزل داعش ارائه کرد که دقیقا قبل از فرارسیدن فروپاشی آن‌ها را از بین برد.

امام جمعه موقت اصفهان: وظایف ما در قبال خانواده‌های شهدا بسیار سنگین است

حجت‌الاسلام سید احمد محمودی، امام جمعه موقت اصفهان در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با بیان اینکه همۀ مردم باید در حوزۀ مصرف انرژی مدیریت کنند، اظهار کرد: برخی از کشورها با وجود جمعیت بیش‌تر نسبت به ما، مصرف کمتری دارند؛ نحوۀ مصرف ما از منابع مختلف درست نیست، حتی مصارف درست نیز باید مدیریت بشوند.

محمودی با بیان اینکه مشکلاتی که دشمنان اسلام و انقلاب برای ما ایجاد می‌کنند، یکی پس از دیگری در نطفه خفه می‌شود، توضیح داد: برای نمونه چالش‌های رژیم صهیونیستی در داخل و خارج، چنان فراگیر شده‌است که خود مقامات رژیم صهیونیسیتی به این مورد اقرار دارند.

امام جمعه موقت اصفهان مطرح کرد: در جام جهانی فوتبال دیدید که مردم عرب، هیچ یک حاضر به مصاحبه با رسانه‌های صهیونیستی نشدند، شعارهایی که در آن فضا داده‌شد، ضد رژیم غاصب صهیونیستی و در حمایت از مردم مظلوم فلسطین بود، آن‌ها می‌خواستند از فوتبال سوء استفاده کنند اما برای آن‌ها نتیجه عکس داد.

وی در پایان از حضور مردم در تشییع شهدای گمنام طی روزهای گذشته در اصفهان و نقاط مختلف استان تقدیر کرد.

امام جمعه ساری: مردم به راه و اعتقاد سردار سلیمانی ایمان دارند

آیت‌الله محمدباقر نماینده ولی فقیه در مازندران در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ساری با تاکید بر اینکه  به برخی از افراد که با موازین سازگار نباشند نباید برچسب بی‌دینی نباید زد، خاطرنشان کرد: ولی باید بدانیم حجاب واجب شرعی است که همه باید مراعات کنند و همه مسوولان باید به وظایف خود عمل کنند.

امام جمعه ساری تأکید کرد: ۱۷ دی ماه سال ۱۳۱۴ یک حرکت بسیار غلط و ضددینی به‌وسیله رضاخان در این مملکت انجام شده که برای اولین بار داستان کشف حجاب به صورت اجباری با تحریک شیاطین زمان و به دستور استکبار توسط شاه خائن انجام داده که تبعات آن کار هنوز هم باقی است. 

وی افزود: از آن زمان تاکنون خانواده‌هایی با آن برنامه و سیاست شیطانی به بی‌حجابی و کشف حجاب کشانده شدند که این کشف حجاب در تربیت خانوادگی آنان نهادینه و به همین شکل این تربیت و فرهنگ منتقل شده است. 

امام جمعه سنندج: خدمات رفاهی در دورترین نقاط ایران فراهم شده است

ماموستا رستمی، امام جمعه سنندج نیز در خطبه های امروز نماز جمعه تصریح کرد: امروز به برکت نظام مقدس اسلامی در حوزه‌های مختلف خدمات رفاهی گسترده‌ای در دورترین نقاط این مرز و بوم برای مردم مهیا شده که باید قدر آن را بدانیم.

وی گفت: گاز، آب، برق و غیره امروز به مرزی‌ترین نقاط کشور رسیده است باید با مصرف بهینه از این نعمات که به برکت نظام مردم از آن متنعم هستند شکر نعمت را به جای آوریم تا همه بتوانند به صورت عادلانه از خدمات رفاهی بهره‌مند شوند.

امام جمعه سنندج با انتقاد از گرانی‌ها در کشور به ویژه در تامین برخی کالاها، گفت: مردم به لحاظ اقتصادی شرایط سختی دارند لذا مسئولان باید در راستای رفع مشکلات این حوزه اهتمام جدی داشته باشند. وعده کاهش قیمت دلار به مرز ۲۸ هزار تومان عملی نشد و روز به روز شاهد افزایش قیمت‌ها هستیم.

وی به افزایش قیمت افسار گسیخته خودرو در کشور هم اشاره کرد و گفت: قیمت خودروی که در داخل کشور تولید می‌شود به ثانیه افزایش می‌یابد و امروز خرید ساده‌ترین خودروها برای بسیاری از خانواده‌های ما به آرزویی دست نیافتنی تبدیل شده است.

امام جمعه مشهد: دولت شرایط اقتصادی کشور را برای مردم شفاف بیان کند

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در خطبه‌های نماز  جمعه این هفته اظهار کرد: مشکلی که از نظر جریان حاکمیت و نظام نسبت به مردم‌مان در مسائل اقتصادی داریم، این است که جریان اقتصادی به صورت فاش برای مردم ما مطرح نمی‌شود، این را مطرح کنند و مردم را در جریان اقتصاد کشور بگذارند؛ وقتی دشمن با یک توطئه می‌خواهد ارز متشکلی که در اقتصاد ما نقش ندارد را پررنگ کند، یعنی ارزی که هرچه بالا و پایین برود در قیمت کالای اساسی هیچ تأثیری ندارد، در مردم ایجاد عملیات روانی کنند، قیمت را بالا و پایین ببرند و مردم ناامید بشوند.

آیت الله علم الهدی ابراز کرد: از طرف دیگر، یک عده عناصر سودجو بیایند نرخ کالاهایی که با نرخ ارز دولتی نیمایی گرفتند، بالا و پایین ببرند، اینجا دولت باید مقاومت و برخورد کند و کشور را اداره کند.

وی بیان کرد: آنچه به اقتصاد و معیشت ما مربوط است، نوسان این قمت ارز چندان اهمیت ندارد که با تمام تعالیات و پیشرفت‌ها که نرخ رشد اقتصادی ما نرخی قابل توجه است را نادیده بگیریم و به خاطر نرخ ارزی که ربطی به اقتصاد کلان ما ندارد، نادید بگیریم.

آیت الله علم الهدی گفت: باید مراقبت کنیم که مردم ناامید نشوند، اگر لطف پروردگار را ندادیده بگیریم؛ خدا هست، خدا با همه قدرت و ثروتش هنوز بالای سر ما هست و ما در همه زندگی امیدمان به این خدا باشد.

امام جمعه قم: با اهانت به رهبر معظم انقلاب بساط شما درهم ریخته خواهد شد

آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به سالروز قیام ۱۹ دی بیان کرد: ۱۹ دی روز قیام خونین حوزه علمیه قم و مردم برای دفاع از مرجعیت است. دشمن تصور می‌کرد با اهانت به امام می تواند پرونده انقلاب را ببندد.

خطیب جمعه قم  ضمن محکوم کردن اهانت نشریه فرانسوی به ساحت رهبر معظم انقلاب، گفت: تصور می کنید با اهانت به پیشوا و مقتدا اسلام می توانید کار را تمام کنید؟ با توهین می خواهید عقده گشایی کنید؟ آن روز توهین به امام(ره) سبب پیروزی انقلاب شد و امروز هم توهین به خلف صالح ایشان سبب می شود که بساط شما در هم ریخته شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه همه باید مرزبان احکام اسلامی باشیم، اضافه کرد: اگر راه باز شد دیگر امکان بازگشت، نیست به همین خاطر مسئولین، خانواده‌ها و علما باید مواظب باشند و مراجع باید در کنار مشکلات اقتصادی نسبت به این موضوع که کانون خانواده‌ها را ویران می‌کند هشدار جدی بدهند.

امام جمعه اراک: خون سردار سلیمانی تحول اساسی در جهان رقم زد

آیت الله قربان علی دری نجف آبادی با تاکید بر اینکه ملت مسلمان جهان هیچگاه از خودگذشتگی و فداکاری‌های این شهید را فراموش نخواهد کرد، ادامه داد: شهدای عرصه مقاومت در راه مبارزه با داعش و در دفاع  از مظلوم مظلومانه توسط داعش، صهیونیسم استکباری و آمریکای جنایت‌کار به شهادت رسیدند اما شهادت سردار دلها نه تنها پایانی بر مقاومت نخواهد بود، بلکه خون پاکشان تحول اساسی را در جهان رقم  زد و ماهیت پلید دشمنان اسلام را بر همگان برملا کرد.

وی با بیان اینکه مکتب شهید سلیمانی مکتبی زنده و پویا باقی خواهند ماند، تصریح کرد: شهید سلیمانی در عشق به رهبری، امام زمان و امام راحل الگو و سرمشق بود و باید گفت شهید سلیمانی شهید اسلام و قرآن و اهل بیت بود.

اشاره به اقدامات تروریستی و جنایت‌های رژیم منحوس صهیونیستی در فلسطین، فرا رسیدن ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و روز مادر، هفته فرهنگی خمین از دیگر محورهای سخنرانی خطیب جمعه اراک بود.

امام جمعه اهواز: دستاوردهای دولت به نحو شایسته‌ای تبیین نشده است

حجت‌الاسلام سید محمد نبی موسوی‌فرد امام جمعه اهواز امروز در خطبه‌های نماز جمعه اظهار کرد: اقدامات دولت در سه حوزه قابل تقدیر، نیازمند اصلاح و نیازمند تغییر بنیادی و انقلابی است و رهبر معظم انقلاب به صورت جدی اقدامات بنیادی را از دولت مطالبه کرده است.

وی افزود: دولت دستاوردهای خود را آن گونه که شایسته است برای افکار عمومی تشریح نکرده است و مطالبه ما از دولت این است که فعالیت‌ها رسانه‌ای شوند.

حجت‌الاسلام موسوی فرد ادامه داد: دولت در حال جراحی و مداوای اقتصاد کشور است و هر روز بر میزان سلامت آن اضافه می شود و تا سلامت کامل فاصله‌ای ندارد.

امام جمعه شیراز: رفع گرانی‌ها با ورود متخصصان و تقسیم کار قابل انجام است

آیت‌الله دژکام امام جمعه شیراز ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت ام‌البنین گفت: درود ما بر خانواده شهیدان عزیزی که این روزها بدن‌هایشان پس از سالیان دراز به خانواده‌هایشان باز می گردانند درود ما بر خانواده سردارهایی که سر از بدنشان جدا شد اما خود و خانواده‌هایشان محکم پای دین و انقلاب و اسلام ایستادند و عزت و عظمت اسلامی را تجدید کردند به روح همه شهدا درود می فرستیم و برای همسران و مادران شهدا عزت و عظمت و سعادت را می‌طلبیم. 

وی افزود: روز گذشته جلسه‌ای پیرامون مسئله زکات برگزار شد، زکات را باید ترویج کنیم اگر دوای درد امت اسلامی در نماز و زکات و روزه است زکات باید ترویج شود، در همین راستا جشنواره ترویجی زکات مطرح بود، ترویج خودش هدف است نه اینکه دنبال چیز دیگر باشد. 

نماینده فارس در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: چرا در شیراز باید شورای زکات برگزار شود؟ این اولین سوال است، چون مردم فارس در این بررسی که شده است نسبت به فریضه زکات اهمیت خوبی می‌دهند که برای ما مایه شکرگزاری و افتخار است. باید از این مردم تشکر کنیم که بهانه نمی‌آورند و چون زکات واجب است پرداخت کردند، دنیا در پناه این انسان‌های خوب است. 

 امام جمعه شیراز بیان کرد: این چند روز اخیر که دلار افزایش قیمت داد و به گرانی دامن زد، گرانی موجب ناراحتی مردم است این ها چطوری باید حل شود‌، این پرسش‌‌ها نیاز دارد که متخصصان به آن بپردازند، تقسیم کار را در جامعه بپذیریم، این یک مسئله مهم است که متخصصان امر باید به میدان بیایند.

وی ادامه داد: اگر گرانی هست اگر دلار افزایش قیمت داشته، اگر تورم داریم و نظیر این مشکلات باید تحلیل مبتنی بر دانش و با آگاهی عمیق برای مردم ارائه شود، خواهش کردم از اساتید دانشگاه شیراز که پای این کار بیایند. 

آیت‌الله دژکام ادامه داد: وقتی تحلیل می‌کنیم از اوضاع اقتصاد، وضعیت غیر از آن است که رسانه‌های معاند می‌گویند نمی‌خواهیم بگوییم که همه چیز خوب است اما تحلیل بر مبنای واقعیت و آمار چیز دیگری می‌گوید،بله گرانی قابل حس است اما ابعاد مختلف اقتصاد باید روشن شود. 

امام جمعه زاهدان: از آثار تقوا نجات از تنگناهاست

حجت الاسلام سید خلیل حسینی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه زاهدان اظهار داشت: خیلی‌ها با علت و حقیقت عفاف آشنا نشده‌اند زیرا آنان را توجیه نکرده‌ایم که حجاب محدودیت نیست.

امام جمعه موقت زاهدان همچنین به برکات تقوا اشاره کرد و افزود: یکی از برکات تقوا پرهیز و خودداری از معصیت خداوند و نظم و انضباط در کارها است.

حجت الاسلام حسینی افزود: از آثار دیگر تقوا نجات از تنگناها است و کسانی که تلاش می‌کنند و همواره در صدد کمک به دیگران هستند خدای متعال آنها را از تنگناها نجات داده و همواره راه برون رفت از مشکلات را به او نشان می‌دهد.

امام جمعه موقت زاهدان اظهارداشت: در هفته پیش رو مناسبت‌های مختلفی از جمله وفات حضرت ام البنین و تکریم مادران و همسران شهدا و سالروز اجرای توطئه شوم و استعماری کشف حجاب به دست رضاخان و انتشار مقاله توهین آمیز چاپ شده در روزنامه اطلاعات و اهانت به ساحت مقدس مرجعیت و امام راحل و قیام خونین مردم قم در اعتراض به چاپ این مقاله را داریم.

وی گفت: همچنین سالروز توافقنامه آمریکا و انگلیس در خصوص هماهنگ کردن سیاست هایشان در سال ۱۳۲۱ پس از خروج رضاخان از ایران و به سلطنت رساندن پسرش است که قصد داشتند این کشور را مورد چپاول قرار دهند.

حجت الاسلام حسینی افزود: سالروز عملیات کربلای پنج که سیستان و بلوچستان و لشکر ثارالله نیز در آن نقش داشت و تشکیل شورای انقلاب به فرمان حضرت امام (ره) در سال ۵۷ نیز از دیگر مناسبت‌های این هفته است.

امام جمعه بندرعباس: پیام رزمایش ارتش قدرت و صلابت ملی بود

حجت الاسلام سید باقر درخشان امام جمعه موقت بندرعباس با تسلیت وفات ام البنین و گرامیداشت روز تکریم مادران و همسران شهدا گفت: قدر شهدا را بدانیم و از خداوند بخواهیم ادامه دهندگان راه امام و شهدا باشیم.

خطیب موقت میناب به رزمایش ذوالفقار ارتش در منطقه جنوب شرق کشور اشاره کرد و گفت: این رزمایش پیام بسیار مهمی داشت که هرگونه اقدام علیه منافع ایران با پاسخ قاطع و دندان شکن مواجه خواهد شد و تجهیزات جدید و خلاقانه این رزمایش نشان داد که خط نوآوری و خودکفایی در این نیرو با قدرت ادامه دارد.

امام جمعه کرج: در زمان اوج گیری قدرت فناوری اطلاعات در حکمرانی جهانی هستیم

آیت‌الله سید محمد مهدی حسینی همدانی با اشاره به اینکه اکنون در زمان اوج گیری قدرت فناوری اطلاعات در حکمرانی جهانی هستیم و دشمن اگر اراده کند می‌تواند هر پیامی را در هر زمان به گوش مخاطب خود برساند، افزود: دشمنان به جای سلطه بر جغرافیا به فکر سلطه بر ذهن و عقاید انسان ها هستند تا هرچه را خود می‌پسندند به خورد یک ملت دهند.

امام جمعه کرج گفت: امروز نمایندگان مردم در قوه مقننه باید به جای نظریه پردازی و مصاحبه های انتخاباتی به وضع قوانین کارآمد، بازدارنده و حرکت آفرین بپردازند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با بیان اینکه اصل اولیه جمهوری اسلامی ایجاد روابط دوستانه با همه کشورها است، افزود: اما به شرط آنکه چنگ به صورت نظام اسلامی نزنند که اگر این کار صورت گرفت باید با قاطعیت بیشتری برخورد شود و بار اول نیست که بخواهیم به آنها تذکر بدهیم بنابراین اعتبار نامه سفیر لغو و اقدامات بازدارنده صورت گیرد .

امام جمعه رشت: تکلیف پروژه‌های نیمه تمام استانی را روشن کنید

 آیت‌الله رسول فلاحتی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته رشت در مصلی این شهر با گلایه از عدم ساماندهی پروژه‌های نیمه تمام استان خطاب به مسئولین استانی گفت: ساماندهی پروژه‌های نیمه تمام را جدی بگیرید، از جمله راه آهن و سدهایی که نیمه تمام مانده‌اند و مسئولان بدانند تا حضور همه جانبه مدیران بر سر این پروژه‌ها نباشد ما به اتمام این پروژه ها خوش بین نیستیم.

فلاحتی با اشاره به روند سدهای نیمه تمام استان با توجه به تغییرات آب و هوایی و کاهش نزولات آسمانی گفت: هر چه سریعتر باید سدهای نیمه تمام به اتمام برسد چرا که اگر مسئولین به این مهم اهتمام نورزند با توجه به کاهش نزولات با بحران آب در آینده نزدیک مواجه خواهیم بود. 

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات حاشیه نشینی در رشت وجود زمینهای نسخی‌است چرا که ساکنین آن ها از نبود زیرساخت‌ها در مضیقه هستند، خاطرنشان کرد: اخیراً در مجلس مصوب شده که امکانات آب برق و گاز به این ساختمان ها تخصیص داده شود، امیدواریم هرچه سریعتر در استان این مشکل برطرف شده و مردم متحمل شرایط سخت نباشند از طرفی باید مراقبت کنند که حاشیه نشینی نیز گسترش پیدا نکند.

امام جمعه ارومیه: بیشتر ظلم به حقوق زن در جوامع غربی اتفاق می افتد

حجت الاسلام سیدمهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه در ادامه بحث آداب زندگی با اشاره به ارزش و جایگاه ویژه بانوان در دین اسلام اظهار داشت: در هیچ مکتبی به اندازه اسلام جایگاه زن مورد احترام قرار نگرفته است.

امام جمعه ارومیه با اشاره به آیات مربوط به زنده به گور کردن دختران در زمان جاهلیت گفت:در اوج خفقان بر علیه زن و دختران دین اسلام و نبی مکرم اسلام با تعالیم ارزشمند خود خط بطلانی بر تفکرات نژاد پرستانه زد و اعلام کرد زن و مرد باهم برابر اند و هیچ انسانی بر انسان دیگر برتری ندارد مگر در میزان تقوا.

قریشی با یادآور شدن اهمیت دیدار اخیر مقام معظم رهبری با بانوان تاکید کرد:جامعه غرب به زنان با عنوان یک کالا وابزار نگاه میکند ،و طبق اذعان تاریخ نگاران و محققان غربی بیشتر ظلم به حقوق زن در جوامع غربی اتفاق می افتد.

قریشی در بخش پایانی خطبه ها با یادآوری ایام رحلت آیت الله مصباح به تعابیر مقام معظم رهبری در تجلیل از این عالم وارسته گفت: این عالم بزرگ عمر با برکت خود را در راه تفکر و اندیشه و تبیین معارف ناب اسلامی به کار برد و باعث خیرات فراوانی در جامعه شد.

امام جمعه اردبیل: سخنرانی رهبری برای بانوان از شاهکارهای بزرگ علمی، فنی و خطابی بود

آیت‌الله سیدحسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که در محل مصلای اردبیل با حضور پر شور و گسترده اقشار مختلف مردم برگزار گردید، با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در جمع بانوان اظهار کرد: سخنرانی مقام معظم رهبری برای بانوان در این هفته، یکی از شاهکارهای بزرگ علمی، فنی و خطابی بود که برهان، استدلال، احاطه تضلّع جامعیت، نکات و دقائق مطالب بکر در این سخنرانی موج می‌زد.

وی ادامه داد: اکنون بحمدالله تلاش ائمه جمعه و استاندار محترم به بار نشسته و استان اردبیل اولین استانی شد که توانست از امتیاز تهاتر نفت استفاده کند و در مرحله اول یک هزار میلیارد به استان سرازیر می‌شود که در این خصوص از ائمه جمعه و از استاندار محترم به خاطر زحمات ۵ماهه تشکر می‌کنم.

امام جمعه اردبیل با اشاره به حرکت شنیع نشریه فرانسوی شارلی ابدو در هتک حرمت مرجعیت دینی ایران، ضمن محکوم کردن شدید این اقدام غیر اخلاقی با بیان آیات و روایات متعدد در رابطه با مذموم بودن عمل استهزاء و بی‌حرمتی به بزرگان خاطرنشان کرد: در روایت است که خداوند گاهی از باب عقوبت، عقل انسان را لحظاتی از انسان سلب می‌کند و او در کمال بی‌عقلی افتضاحی بزرگ درست می‌کند سپس عقل او برگردانده می‌شود و او در نهایت پشیمانی قرار می‌گیرد که این چه کاری بود که من کردم؟

امام جمعه همدان: مسئله امر به معروف فقط مربوط به حجاب نیست

آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی امام جمعه همدان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد ضرورت رعایت حجاب و متهم نکردن کم‌حجاب‌ها به بی‌دینی گفت: ما مثل یک خانواده هستیم که ممکن است در برخی مسائل اختلاف سلیقه داشته باشیم ما منجسم هستیم، اگر کسی کم‌حجابی داشت نباید به معنای نفی دینداری او باشد.

شعبانی با بیان اینکه کم‌حجابی به معنای بی‌دینی نیست که رهبر معظم انقلاب حکیمانه به این موضوع اشاره کردند افزود: در جریان اتفاقات اخیر بسیاری از خانم‌ها می‌توانستند کشف حجاب کنند اما غالب جامعه ما حجاب خود را حفظ کردند و این نشاندهنده رسوخ فرهنگ دینی و اصیل ملی ما در کشور است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر لزوم تشکیل شورای امر به معروف در دستگاه‌های اجرایی گفت: اگر این شورا به وظایف قانونی خود عمل کند از بروز بسیاری از مشکلات در ادارات مانند برخی تنبلی‌ها، کم‌کاری‌ها و یا مفاسد مالی و مواردی از این دست پیشگیری می‌شود.

امام جمعه همدان با بیان اینکه مسئله امر به معروف فقط مربوط به حجاب نیست اظهار کرد: اگر شوراهای امر به معروف فعال شود می‌تواند بازدارنده شود جلوی مفاسد اداری را بگیرد.

وی در ادامه با محکومیت اهانت نشریه زرد فرانسوی به ساحت مقدس مرجعیت دینی و سیاسی گفت: ما واقعا از این رسانه‌های زرد و عوامل آنها انتظار رفتار مودبانه نداریم چراکه آنها بارها به اسم آزدی بیان به مقدسات توهین کرده‌اند.

شعبانی با بیان اینکه این دست از رسانه‌ها با ادب و نزاکت غریبه‌اند افزود: دولت فرانسه باید پاسخگوی این هتک حرمت و اهانت باشد، نمی‌شود به اسم آزادی بیان به مقدسات توهین کرد.

پایان پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.