×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
سربازان سپاهی که به عشق حاج قاسم بازیگر شدند / نمایش میدانی «جان فدا» با ۲۵۰۰ نفر تماشاگر در هر سانس تا ۲۵ دی‌ماه اجرا می‌شود

به گزارش تهران۲۴ حسن بزرا، کارگردان درباره نمایش جان فدا گفت: ماجرای نمایش جان فدا از اتفاقات استعمار ایران توسط انگلیس و کودتای ۲۸ مرداد آغاز می‌شود و در نهایت به تولد شهید سردار سلیمانی می‌رسد؛ پس از آن نیز دوران کودکی، نوجوانی، جوانی، انقلاب، دفاع مقدس و مقاطع مختلف زندگی حاج قاسم درون و خارج از ایران به نمایش درمی‌آید. ما تلاش خود را داشته‌ایم تا بتوانیم تمامی لحظات مهم زندگی حاج قاسم را به نمایش دربیاوریم و این نمایش را به صورت میدانی اجرا کنیم.

بزرا در ادامه اظهار داشت: نمایش میدانی «جان فدا» حال و هوای سینمایی دارد که در یک ساعت و چهل دقیقه روایت می‌شود. این نمایش بسیار قصه‌محور و شخصیت محور است و در بخش‌هایی از آن راوی به روایت ماجرا می‌پردازد. 

وی درباره بازدید از نمایش جان‌فدا گفت: اجرای این تئاتر به صورت رایگان است اما افراد برای ورود به سالن‌های نمایش باید ثبت‌نام اینترنتی صورت دهند. این روند باعث جلوگیری از شلوغ شدن بوستان ولایت می‌شود. اکنون حدود ۲ هزار الی ۲ هزار و ۵۰۰ نفر می‌توانند در سالن‌ حاضر شوند و نمایش را تماشا کنند. 

بزرا درباره عدم استفاده از بازیگران چهره در نمایش جان فدا اظهار داشت: یکی از دلایل عدم استفاده از بازیگران چهره عدم احساس نیاز به این موضوع بود. سالن بوستان ولایت به اندازه‌ای است که نمی‌توان این نمایش را بازیگر محور دانست. این مجموعه ۲۵۰ الی ۳۰۰ نفر بازیگر سرباز دارد که ۸ ماه است در این حوزه آموزش دیده‌اند. از این سربازان تست بازیگری گرفته نشده و ما صرفا این سربازان سپاه را آموزش داده‌ایم و اکنون آن‌ها به بازیگران فوق‌العاده‌ای تبدیل شده‌اند.

وی افزود: نمایش جان فدا تا ۲۵ دی ماه ادامه دارد و انتظار داریم تمدید آن نیز صورت بگیرد؛ ما همچنین فعالیت‌های بین‌المللی این نمایش را به سازمان اوج سپرده‌ایم و در صورت استقبال کشورهای دیگر، نمایش را به صورت بین‌المللی به اجرا در خواهیم‌ آورد.

گفتنی است؛ «سلام تهران» برنامه‌ای صبحگاهی به تهیه کنندگی علی شعبانی است که هر روز صبح ساعت ۸ از شبکه پنج سیما پخش می‌شود. اطلاعات بیشتر درباره «سلام‌ تهران» و مهمان‌های برنامه هر روز در صفحه اینستاگرامی @Salamtehrantv5 بارگذاری می‌شود.

پایان پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.