×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
خبرگزاری فرانسه: ایرانی‌ها شعار «فرانسه ننگت باد» سر دادند

به گزارش تهران۲۴، یک رسانه فرانسوی روز دوشنبه در گزارشی از تجمع شهروندانی ایرانی مقابل سفارت فرانسه در تهران به نشانه اعتراض به گستاخی مجله «شارلی ابدو» اشاره کرد.

به گزارش «خبرگزاری فرانسه» شماری از ایرانی‌ها روز یکشنبه مقابل سفارت فرانسه در مرکز تهران تجمع کردند و اعتراض خود را به انتشار کاریکاتورهای موهن توسط هفته نامه طنز شارلی ابدو نشان دادند.

بر اساس این گزارش، جمعیت حاضر مقابل سفارت در مرکز تهران پرچم های فرانسه را آتش زدند. جمعیت حاضر مقابل سفارت فرانسه شعار می‌دادند: «فرانسه، ننگت باد!»

معترضان با تکان دادن پرچم‌های ایران، تصاویری از حضرت آیت الله سید علی خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی  ایران و تابلوهایی با مضمون «جانم فدای رهبر» و «شارلی ابدو شرمنده» در دست داشتند. یک طلبه ۱۷ ساله حوزه علمیه حاضر در این تجمع مردمی گفت: «برای حمایت از انقلابم  و رهبرم  آمده‌ام.»

ایران در مورد انتشار کاریکاتورهای توهین آمیز و ناشایست که در شماره ویژه این هفته نامه به مناسبت سالگرد حمله سال ۲۰۱۵ به دفاتر این مجله در پاریس که در آن ۱۷ نفر کشته شدند، به فرانسه هشدار داده است.

ایران پنجشنبه گذشته پس از احضار سفیر فرانسه در تهران در اعتراض به این نشریه، به عنوان اولین گام در واکنش به این کاریکاتورها موسسه ایران شناسی فرانسه در تهران را تعطیل کرد.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایرانروز دوشنبه در نشست هفتگی با خبرنگاران در این باره گفت: «در این ارتباط هم اعلام موضع کرده و هم اقدام عملی دیپلماتیک را انجام دادیم. بیانیه‌ای در همین ارتباط وزارت خارجه منتشر کرد. بالافاصله بعد از این اقدام، سفیر فرانسه در تهران را به وزارت خارجه احضار و اعتراض رسمی دولت ایران را به وی ابلاغ کردیم.»

سخنگوی وزارت خارجه بیان کرد: «اقدام این نشریه فرانسوی مصداق بارز نفرت پراکنی، توهین به ارزش‌ها و مقدسات دیگر ملت‌ها به ویژه ملت‌های مسلمان بود و مصداقی از خشونت طلبی و تحریک به خشونت بود.» 

به گفته کنعانی همزمانی این اقدام این نشریه با اقدام رژیم صهیونیستی و دولت غاصب صهیونیستی در هتک حرمت مسجدالاقصی نشانه‌ای از این است که دست صهیونیست‌ها در ورای چنین اقدامی دیده می‌شود.

پایان پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.