×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
وزیر فرهنگ: جشنواره‌ بین‌المللی تئاتر فجر فرصتی طلایی برای تعامل با جهان است

به گزارش تهران۲۴ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، پیام محمدمهدی اسماعیلی به شرح زیر آمده است: «راز زنده ماندن و پویایی هنر تئاتر در بازنمایی «زندگی» است. در دایره نگاه اسلام ناب محمدی(ص)، هنر عبارت است از تکمیل و تکامل و تعالی هرآنچه قابلیت تجلی دارد و نزدیک ساختن انسان‌ها به تقوا و خداوند متعال. خدایی که «زیبا» است و «زیبایی» را دوست دارد. هنر در این گیتی، دنیا را صاف و روشن می‌کند و «جان» را یاری می‌دهد تا از کثرت و آشفتگی‌ها قطع علاقه کند و به سوی وحدت نامتناهی روی آورد.

تئاتر مجموعه‌ بی‌کرانه تصویرها در توازی با حرکت پایدار ماده، در جهان همواره دستخوش تغییر و تحول است، چون هستی ایستا و ثابت نیست. ماهیت هستی تئاتر همواره پویاست. جهان تئاتر دنیای تصاویر منجمد و فن و تکنیک منفعل و معامله‌گری و خودنمایی نیست، بلکه دنیای تصاویر و تفکر و پرسشگری در حال صیرورت و «شدن» است. این «شدن»، سوار بر موج‌های کاذب اهریمن‌ساخته، برای بهتر دیده شدن نیست، بلکه «قربانی» شدن در مسلخ عشق است. فنا شدن در فضای اهورایی است. خودکاوی و خودیابی و خداجویی است.

جشنواره‌ بین‌المللی تئاتر فجر، مانند ذات همیشگی تئاتر، فرصتی طلایی برای تعامل با جهان است. گیتی تئاتر بر بنیان «دیالوگ» و «اندیشه» بنا نهاده شده است.

حضور چشمگیر هنرمندان باورمند به ذات تئاتر در این جشنواره از کشورهای مختلف مغتنم است. به سهم خود از خانواده بزرگ تئاتر که در این شرایط گرد نور خداوندی جمع شده‌اند و صحنه سیمین تئاتر را رونق بخشیدند قدردانی می‌کنم و ایمان دارم که این «حضور» در حافظه تاریخ، ماندگار خواهد شد و اجر همه دست ‌اندرکاران این رویداد بزرگ با حضرت احدیت است که کریم و رحیم و بخشنده و بخشایشگر مهربان و دوست‌دار زیبایی است. پایدار بمانید تا همیشه».

چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از ۲۵ دی تا ۱۱ بهمن به دبیری کورش زارعی در تهران در حال برگزاری است.

پایان پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.