×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 24 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
شبیه‌سازی بهمن ۵۷ در ۴۴ سال بعد/ پرچم‌های خاطره‌ساز و شب‌های روشن تهران

به گزارش تهران۲۴، بهمن ۱۳۵۷ هزاران نفر از مردم تهران و شهرهای دیگر به خیابان‌ها ریخته بودند و علیه طاغوت شعار می‌دادند. شعارها مفهومی جز استقلال‌طلبی، آرمان‌خواهی و فسادستیزی نداشت و حالا، با تزیین خیابان‌های تهران، یک بار دیگر آن‌ها که بهمن ۵۷ را دیده بودند، یادشان آمد که تا میدان انقلاب، چه شعارها که نمی‌دادند: «زیر بار ستم نمی‌کنیم زندگی/ جان فدا می‌کنیم در ره آزادگی/ مرگ بر شاه/ مرگ بر شاه»

جلوی دسته‌دسته مردم، پرچم‌های سفید با نوشته‌های قرمز و مشکی در حرکت بود؛ پرچم‌های دوپا که پیشاپیش حرکت می‌کرد و پشت سر هر پرچم، صدها نفر سیل‌وار، جاری بود در خیابان‌های منتهی به میدان انقلاب.

همان موقعیت، همان جاها و همان چهارراه‌ها و میدان‌ها، سبز شد از حضور میلیونی مردمی که دشمنش می‌گفت: جمهوری اسلامی ۴۰ سالگی‌اش را نمی‌بیند. ۴ سال هم آمد روی آن ۴۰ سال و حرف مزدوران و منافقان و دشمنانش سبز نشد.

دیدنی بود امسال که گویی بهمن ۵۷ با این همه انسان مومن انقلابی و آن زیبایی‌های شبیه‌سازی شده از روی بهمن ۵۷ زنده می‌شد. جای خالی مردان و زنان و کودکان و نوجوانان و جوانانی که پرچم «یا مرگ یا خمینی» را با مشت‌های گره کرده حرکت می‌دادند، سخت احساس می‌شد و از آنان که «در بهار آزادی، جای شهدا خالی» را از حنجره پرگدازشان فریاد می‌زدند، جز نوایی خاطره‌گونه بر جای نمانده، اما همان صداها و اصوات، اجازه ندادند براندازان روسیاه، طرفی از سه ماه اغتشاش و دروغگویی ببندند.

تهران، در بهمن ۱۴۰۱ چقدر شبیه بهمن ۵۷ شده بود! وجه مشترک همه این سال‌ها عبارت «باهم» بود که همان وحدت کلمه‌ای است که بنیانگذار جمهوری اسلامی و رهبر کبیر انقلاب به آن اشاره کردند. حالا، بعد از ۴۴ سال، این «باهم»ها چقدر شهر را قشنگ کرده است.

بیایید شعارهای قشنگ و شاعرانه اول انقلاب را که دوباره زینت‌بخش خیابان‌های تهران شده، یک بار دیگر بخوانیم:

ملت ما ملت حق خواهی و آزادگی است
پرچم ما پرچم جمهوری دلدادگی است

راه ما آن روز کز سوی سعادت باز شد
از فروغ دیده حق‌باوران آغاز شد

صبح آزادی ما تابید از خون شهید
بهمن خونین شده جاوید از خون شهید

شب‌های بهمن ۱۴۰۱ و بانگ «الله اکبر»ش در شب ۲۲ بهمن هم چه پرطنین و شکوهمند گذشت. هنوز انگار بام‌ها همان بام‌هاست و حنجره‌ها همان حلقوم حق‌طلب ۴۴ سال قبل! و چه بشکوه بود نورافشانی‌هایی که حالا از بلندترین سازه این شهر، یعنی برج میلاد، سراسر پایتخت را منور می‌کند.

جمعیت امسال در تهران، نسبت به آخرین سالی که راهپیمایی ۲۲ بهمن برگزار شد، حاکی از اضافه شدن حدود ۲۵ درصد است؛ حتی اگر رسانه‌های خارجی و دشمنان عنود و مزدوران منافقشان نخواهند آن را ببینند. مردم با این حضور شکوهمند، تابوت همه آن‌ها را یک جا تشییع کردند.


راهپیمایی مردم انقلابی در بهمن ۵۷ ـ چقدر ۲۲ بهمن امسال شبیه آن سال بود!

پایان پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.