×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
وزیر اقتصاد: سفته‌بازان و دلالان عامل اختلال در زندگی مردم شده‌اند/ مقابله با سوداگری اراده حاکمیت‌ است

به گزارش تهران۲۴، سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی امروز در اختتامیه نهمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی اعلام کرد:‌ تفاوت این همایش با همایش‌های دیگر این است که به جای تأکید صرف بر مقالات علمی، به سمت مسئله‌محوری و شناسایی مسائل واقعی حرکت کرده است و مقالات آن به جای خاک خوردن در قفسه‌های ادارات به سمت سیاست‌گذاری و اجرا خواهد کرد.

وی گفت: فعالیت سفته‌بازان موجب ایجاد گروه‌های خاص ویژه‌خواری شده است که زندگی عامه مردم را به گروگان گرفته‌اند و باعث اختلال در زندگی مردم شده‌ و اجازه نمی‌دهند نه یک ریال به تولید اضافه شود و موجب نوسان بی‌ضابطه قیمت مسکن، خودرو و ارز می‌شوند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی تأکید کرد: گروه‌های اندک ویژه‌خوار منبع چنین نکبتی در زندگی مردم شده‌اند، به‌گونه‌ای که مردم سال‌ها نمی‌توانند به مسکن و کالاهای موردنیاز خود برسند و به هر دلیلی موجه یا ناموجه در این زمینه کوتاهی شده است.

خاندوزی گفت: ما میراث سال‌ها کوتاهی در زمینه مقابله با سوداگری هستیم و در کوتاه‌ترین زمان با لایحه مالیات بر مجموع درآمد و مالیات بر عایدی سرمایه در صدد اصلاح این رویه هستیم.

وی اضافه کرد: باید بار مالیاتی را به سمت بخش غیرمولد اقتصاد ببریم‌ و با مصوبه مجلس راه برای این مسئله باز می‌شود. انواع سوداگری در اقتصاد موجب شده است که زندگی مردم مختل شود و زندگی کل مردم دستخوش سوداگری چند هزار دلال در مسکن، خودرو و ارز شده است، به‌گونه‌ای که حتی عامه مردم را در صف خرید خودرو یا سکه قرار داده‌اند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی اظهار داشت: در کشورهای مهد سرمایه‌داری هم اجازه اخلال در زندگی مردم به دلالان داده نمی‌شود.

خاندوزی افزود: لایحه اصلاح مالیاتی و مالیات بر مجموع درآمدها در دولت تصویب شده و به زودی از سوی دولت به مجلس ارائه می‌شود و بنابراین اراده حاکمیت بر مقابله با سوداگری و دلالی وجود دارد.

وی با بیان خاطره‌ای از زمان نمایندگی خود در مجلس گفت: در آن زمان به وزیر وقت اقتصاد گفتم در شرایطی که انباشت علم و طرح‌های پژوهشی داریم، چرا این طرح‌ها به مرحله اجرا نمی‌رسد که با زبان بی‌زبانی گفته شد‌ در سطح دولت اراده‌ای وجود ندارد، اما امروز در شرایطی هستیم که دولت می‌خواهد اصلاح مالیاتی انجام دهد.

پایان پیام‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.