×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 24 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
فؤاد ایزدی: انتقال قدرت و ثروت از غرب به شرق، واقعیتی مبتنی بر اعداد و ارقام است

به گزارش تهران۲۴ از قم به نقل از مرکز خبر حوزه، فؤاد ایزدی طی سخنانی در همایش «تبیین کارآمدی انقلاب اسلامی بر مبنای بیانیه گام دوم انقلاب» که در سالن همایش مؤسسه امام خمینی(ره) قم برگزار شد، با بیان این که در حال حاضر شاهد تغییر سیستم حاکم بر جهان از یک نظام تک قطبی به نظام چند قطبی هستیم، ابراز داشت: امروز در بین کارشناسان و پژوهشگران عرصه بین الملل این اجماع وجود دارد که دنیا به سمت چند قطبی شدن حرکت می کند و در آینده نزدیک شاهد تحولات بیشتری از این حیث هستیم.

وی افزود: یک نظر تحلیلی مبتنی بر واقعیت‌ها این است که حرکت به سمت نظام چندقطبی به نفع کشورهایی چون ایران است به این خاطر که با تحقق این امر، از حجم فشارهای مختلفی که امروز هم شاهد تبعات بخشی از آن هستیم، فروکاسته می‌شود.

وی همچنین گفت: خود غربی‌ها پیش‌بینی کرده‌اند که طی یک دهه آینده، آمریکا موقعیت سلطه‌گری خود را در دنیا از دست می‌دهد و کشورهایی با اقتصاد متوسط همچون جمهوری اسلامی ایران در همین مدت خواهند توانست که به پیشرفت‌های چشمگیری در عرصه بین‌الملل دست یابند.

تحلیلگر مسایل بین‌الملل ادامه داد: آنچه که مقام معظم رهبری در سخنرانی آبان ماه امسال از بحث انتقال قدرت و ثروت از غرب به شرق صحبت نمودند، یک تحلیل نیست، بلکه مبتنی بر اطلاعات و داده‌هایی است که بر اساس عدد و رقم شکل گرفته است.

وی بیان داشت: ایران با انقلاب اسلامی حرف جدیدی برای دنیا ارایه داد، کما این که در بحث مقاومت نیز ما پیشگام و مروج فرهنگ مقاومت در برابر استکبار بودیم و به لطف الهی این مسئله در حال حاضر در کل دنیا و نه فقط کشورهای اسلامی در حال توسعه است کما اینکه در کشورهای چین و روسیه نیز این را مشاهده می‌کنیم.

ایزدی همچنین خاطرنشان کرد: هر سال که می‌گذرد اهمیت و تاثیرگذاری انقلاب اسلامی بر استراتژیست‌ها و متفکران جهان بیشتر عیان می‌شود و در حال حاضر در بسیاری از دانشکده‌های معتبر مطالعاتی در آمریکا و غرب، الگوی انقلاب اسلامی در حال تحلیل و بررسی دقیق علمی و پژوهشی است.

وی گفت: در قضایای مربوط به ماه‌های اخیر کشور، هدف دشمن ایجاد شورش و نارضایتی عمومی در ایران بود اما به هدف خود نرسیدند و امروز انقلاب اسلامی با وجود همه تهدیدها و فشارها و تحریم ها از اقتدار بالایی برخوردار است.

وی همچنین افزود: در بیانیه گام دوم به خوبی مسیر حرکت ملت ایران به سمت عزت و افتخار و اقتدار بیشتر مشخص شده و آنچه مسلم است اینکه جوانان می‌توانند این مسیر را طی کنند و آرمان‌های مقدس انقلاب اسلامی را عملی سازند.

پایان پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.