×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آمار مصدومان چهارشنبه‌سوری/کدام استان‌ها بیشترین حادثه را داشتند؟

به گزارش تهران۲۴، آمارهای حوادث منتهی به چهارشنبه آخر سال و روزهای پایانی سال همیشه نگران‌کننده و رنج‌آور است، از قطع انگشتان و دست گرفته تا کوری چشم، عیدی حوادث پایانی سال است.

امسال هم استان‌های مختلف شاهد وقوع حوادث متعددی بود که نشان می‌دهد همچنان تا فرهنگ‌سازی در زمینهٔ برگزاری جشن چهارشنبه‌سوری و صفر شدن تلفات و خسارات فاصله‌داریم.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور در آخرین آمارها از مصدوم شدن ۴۰۹۵ نفر و فوت ۲۷ نفر در حوادث چهارشنبه‌سوری خبر داده است. جعفر میعادفر گفت: در حال حاضر ۲۸۷ نفر در مراکز درمانی کشور بستری هستند که از این تعداد، ۲۵ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه هستند.

آمارها به ترتیب تعداد مصدومان

وی با اشاره به ۲۲۲ مورد قطع عضو در حوادث شب چهارشنبه آخر سال، افزود: ۱۳۵۷ مورد آسیب چشم و ۸۶۷ مورد سوختگی در حوادث شب چهارشنبه آخر سال داشته ایم.

به گفته میعادفر، بیشترین فراوانی مصدومان با ۸۸۶ نفر مربوط به استان تهران و بعد از آن، آذربایجان شرقی با ۴۸۲ و آذربایجان غربی با ۴۰۲ مصدوم، در رده‌های دوم و سوم قرار دارند. هرچند این آمارهای میعادفر از دو استان آذربایجان غربی و شرقی از سوی مسئولان استانی تایید نشد اما این استان‌ها در جایگاه دوم و سوم مصدومان قرار گرفتند.

در این گزارش آخرین آمارهای اعلامی از مصدومان و فوتی‌های چهارشنبه‌سوری در استان‌های مختلف کشور را می‌بینید، این آمار بر اساس آخرین جزئیات اعلامی از سوی مراجع متولی در استان‌ها به‌روزرسانی شده است.

مطابق آمارها تا لحظه تنظیم گزارش تعداد معدودی از استان‌های کشور ازجمله کرمان و کهگیلویه و بویراحمد چهارشنبه‌سوری نسبتاً آرامی را پشت سر گذاشتند و تلفات جدی در این استان‌ها گزارش نشده است.

آمار مصدومان چهارشنبه‌سوری/کدام استان‌ها بیشترین حادثه را داشتند؟
آمارها به ترتیب نام استان

همچنین در برخی استان‌ها مانند ایلام و سیستان و بلوچستان تعداد مصدومان کمتر از انگشتان دست گزارش شده است. در چهارمحال و بختیاری، هرمزگان و خراسان جنوبی هم تعداد مصدومان با فاصله کمی از عدد ۱۰ روی ۱۱ و ۱۳ نفر ثبت شد.این در حالیست که آمار مصدومان در استان تهران از ۸۰۰ نفر عبور کرد.

بااین‌حال در برخی استان‌ها مانند آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی آمار مصدومان به بالای ۴۰۰ و ۳۰۰ نفر رسید تا بعد از تهران رتبه دوم و سوم را در اختیار داشته باشند. در نزدیک به ۱۰ استان هم آمار مصدومان بالای ۱۰۰ نفر گزارش شد به‌طوری‌که در البرز به نزدیک ۲۰۰ نفر رسید تا این استان در جایگاه چهارم تعداد مصدومان قرار بگیرد.

در قزوین و فارس نیز آمار فوتی‌ها متأسفانه چهارشنبه آخر سال را به کام مردم تلخ کرد.


آخرین آمار مصدومان حوادث چهارشنبه‌سوری در استان‌ها


حوادث چهارشنبه سوری در سمنان ۲۲ مصدوم بر جای گذاشت

آمار مصدومان چهارشنبه‌سوری/کدام استان‌ها بیشترین حادثه را داشتند؟

پژمان قرائیان در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه حوادث چهارشنبه آخر سال در حوزه تحت مدیریت دانشگاه علوم پزشکی سمنان ۲۲ مصدوم بر جای گذاشته است، ابراز داشت: در این حوادث فوتی گزارش نشده است.

وی ضمن بیان اینکه بیشترین مصدومان با ۱۲ نفر متعلق به شهر سمنان بوده است، افزود: در گرمسار هشت نفر و مهدی‌شهر نیز دو نفر مصدوم شدند.

سرپرست مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی سمنان بابیان اینکه بیشتر مصدومان از ناحیه سر، صورت و دست مصدوم شدند، ابراز داشت: رعایت نکات ایمنی و عدم استفاده از مواد محترقه خطرناک می‌توانست چهارشنبه آخر سال را برای این افراد به تلخی نکشد لحظه‌ای بی احتیاطی باعث شد تا عوارض برخی از این مصدومیت‌ها تا پایان عمر گریبانگیر افراد شود.

قرائیان ضمن بیان اینکه ۱۶ مصدوم به صورت سرپایی به درمانگاه‌ها و مراکز درمانی مراجعه کردند، تصریح کرد: شش مصدوم با اورژانس ۱۱۵ به بیمارستان‌ها انتقال یافتند.


مصدومان چهارشنبه آخر سال آذربایجان شرقی به ۴۳۹ نفر رسید

آمار مصدومان چهارشنبه‌سوری/کدام استان‌ها بیشترین حادثه را داشتند؟

رئیس اورژانس آذربایجان شرقی گفت: آمار مصدومان چهارشنبه آخر سال در استان از هشت صبح دیروز تا هشت صبح امروز به ۴۳۹ مصدوم رسید، ولی خوشبختانه فوتی نداشتیم.

اصغر جعفری با بیان اینکه از این تعداد سه نفر نقص عضو شدند افزود: نقص عضو از ناحیه مچ دست و انگشت اتفاق افتاده و یکی از این مصدومان از نیروهای انتظامی شهر تبریز است.

وی با اشاره به اینکه خوشبحتانه مورد فوتی تا کنون گزارش نشده است ادامه داد: ۵۰ نفر از مصدومان چهارشنبه سوری بستری شدند و مصدومی بدحال و تحت مراقبت ویژه نداریم.

جعفری گفت: ۲۱۰ مصدوم از ناحیه چشم دچار آسیب شدند که یک مورد آسیب شدید چشمی است که تحت درمان بوده البته تاکنون نابینایی گزارش نشده است.

رئیس اورژانس استان آذربایجان شرقی یادآور شد: ۵۴ درصد مصدومان مربوط به تماشاچیان و عابران بوده است.


شمار مصدومان چهارشنبه‌سوری استان مرکزی به ۱۴۶ مورد رسید

آمار مصدومان چهارشنبه‌سوری/کدام استان‌ها بیشترین حادثه را داشتند؟

بهروز ایران نژاد با اشاره به اینکه شمار مصدومان حوادث چهارشنبه آخر سال این استان در شب چهارشنبه آخر سال به ۱۴۶ مورد رسید، گفت: در اراک ۶۷ مورد، ساوه ۳۸ مورد، شازند ۱۲ مورد، محلات هفت مورد، کمیجان ۶ مورد، آشتیان ۲ مورد، زرندیه چهار مورد و تفرش، خنداب و فرمهین هر کدام یک مورد گزارش شده است.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث استان مرکزی افزود: ۲۵ درصد مصدومان این استان در حوادث چهارشنبه سوری، دچار آسیب چشمی شدند.

وی ادامه داد: آسیب‌های ۳۷ مورد آسیب به چشم در شب چهارشنبه سوری در نقاط مختلف استان مرکزی گزارش شد که یک کودک هفت ساله، یک زن ۶۲ ساله و ۲ مرد ۵۶ و ۲۳ ساله به دلیل شدت جراحات به بیمارستان فارابی تهران اعزام شدند.

ایران نژاد اضافه کرد: ۱۰۶ مورد سوختگی و بریدگی به ترتیب دست، سر و گردن، پا و سه مورد نیز آسیب به ناحیه سر ۳ گزارش شد.

وی بیان کرد: از این تعداد ۱۱۵ مورد مرد و ۳۱ مورد زن بودند که ۳۷ مصدوم بستری و ۱۰۹ مورد نیز ترخیص شدند.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث استان مرکزی خاطر نشان کرد: مورد فوتی ناشی از حوادث چهارشنبه سوری در استان مرکزی گزارش نشده است و یک مورد نقص عضو قطع انگشتان در استان گزارش شده است.


۲۷ نفر در حوادث چهارشنبه‌سوری بوشهر مصدوم شدند

آمار مصدومان چهارشنبه‌سوری/کدام استان‌ها بیشترین حادثه را داشتند؟

سید حسین موسوی صبح چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: از ابتدای اسفندماه ۱۴۰۱ بر طبق دستورالعمل اورژانس کشور هرگونه مصدومی که ناشی از انفجار مواد محترقه و ترقه و… بوده است در سامانه حوادث ویژه ثبت‌شده است.

وی تصریح کرد: از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی سطح استان بوشهر نیز خواسته‌شده است تا مراجعین و مصدومین مربوطه را در سامانه هدایت بیماران اورژانس ثبت کنند.

موسوی اظهار داشت: تابه‌حال ۲۷ نفر در اثر انفجار ترقه و بمب‌های دست‌ساز دچار حادثه شده‌اند و از این تعداد تنها ۲۱ نفر مربوط به روز سه‌شنبه ۲۳ اسفندماه بوده که توسط تیم‌های عملیاتی اورژانس ۱۱۵ اعزام شده‌اند و یا خودشان مراجعه حضوری به بیمارستان‌های سطح استان داشته‌اند.

وی تصریح کرد: دو نفر از مصدومین در حال حاضر در بیمارستان بستری هستند که این افراد جز مواردی بوده‌اند که تیم‌های عملیاتی شهری و جاده‌ای ۱۱۵، اعزام آنان را انجام داده‌اند.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: یکی از مصدومین آقایی ۱۳ ساله است که ترقه در دستش منفجر شده و از ناحیه سر و گردن و دست آسیب‌دیده و در سرویس ارتوپدی قرار گرفته است که حال عمومیش خوب بوده و تحت درمان است.

موسوی اظهار داشت: متأسفانه در این بین آقایی ۲۶ ساله که ترقه در صورتش منفجر شده، پس از انفجار ترقه چشمش سانحه دیده و از ناحیه سروصورت دچار سوختگی شده که همان شب گذشته طبق تشخیص بستری شده و تحت درمان است.


۲۵ مصدوم در حوادث چهارشنبه آخر سال خراسان شمالی / یک نفر بستری است

تقی دولت آبادی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مجموعاً در حوادث شب گذشته ۲۵ نفر مصدوم شدند.

رئیس اورژانس خراسان شمالی ادامه داد: بجنورد و اسفراین با ۸ مصدوم بیشتری تعداد را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: در شیروان ۳ نفر و در آشخانه نیز ۴ نفر مصدوم شدند.

دولت آبادی گفت: اکنون یک نفر در بیمارستان امام علی بجنورد بستری است.


۷۳ گلستانی در حوادث چهارشنبه سوری مصدوم شدند

آمار مصدومان چهارشنبه‌سوری/کدام استان‌ها بیشترین حادثه را داشتند؟

محمدجواد مقسمی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: در حوادث روزهای اخیر، ۴۸ نفر از اهالی گرگان، ۱۵ نفر از گنبدکاووس، سه نفر از علی آباد کتول، دو شهروند آزادشهری و در هر یک از شهرهای مینودشت، بندرگز، خان ببین، گالیکش و کلاله یک نفر در اثر بکارگیری مواد محترقه و آتش زا مصدوم شدند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی گلستان افزود: ۳۱ نفر از مصدومان از ناحیه سر و گردن، ۲۲ نفر از ناحیه دست و پا، ۱۷ نفر از ناحیه چشم، دو نفر از ناحیه گوش و یک نفر هم دچار ترس و ضعف شده است.

وی گفت: نوجوانان ۱۰ تا ۲۰ سال با ۳۶ نفر آسیب دیده بیشترین طبقه سنی، مصدومان حادثه چهارشنبه سوری استان گلستان را تشکیل می‌دهند.

مقسمی افزود: از مجموع ۷۳ فرد مصدوم در حوادث چهارشنبه سوری گلستان ۵۸ نفر مرد و ۱۵ نفر زن هستند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: نباید بگذاریم آئین کهن چهارشنبه سوری که یکی از جشن‌های باستانی ایران است جای خود را به چهارشنبه سوزی بدهد.


آمار مصدومان چهارشنبه آخر سال در خراسان رضوی به ۳۴ نفر رسید

آمار مصدومان چهارشنبه‌سوری/کدام استان‌ها بیشترین حادثه را داشتند؟

محمد علیشاهی اظهار کرد: از ۳۴ مصدوم، ۱۴ مورد مربوط به امروز و در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بوده است.

مسئول روابط عمومی مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: هشت نفر از مصدومان روز گذشته حوادث چهارشنبه آخر سال به بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد منتقل شدند.

وی بیان کرد: ۶ نفر دیگر از مصدومان توسط کارشناسان اورژانس ۱۱۵ در محل حادثه به صورت سرپایی درمان شدند.


حوادث چهارشنبه سوری در کرمانشاه با ۱۶۹ مصدوم پایان یافت

آمار مصدومان چهارشنبه‌سوری/کدام استان‌ها بیشترین حادثه را داشتند؟

قباد محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: تعداد کل مصدومان حوادث چهارشنبه سوری در استان کرمانشاه تا ساعت هشت صبح چهارشنبه ۲۴ اسفند ۱۶۹ نفر است.

وی افزود: از این تعداد ۱۲۸ نفر سرپایی در بیمارستان درمان شدند و ۴۱ نفر هم بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه با اشاره به موارد آسیب دیده شدید، تصریح کرد: ۲ نفر از مصدومین دچار قطع عضو شدند و ۶۴ نفر هم آسیب چشمی و مابقی دچار سوختگی شدند.


۹۳ نفر در حوادث چهارشنبه آخر سال در خوزستان مصدوم شدند

آمار مصدومان چهارشنبه‌سوری/کدام استان‌ها بیشترین حادثه را داشتند؟

عارف شرهانی اصل مدیر روابط‌عمومی فوریت‌های پزشکی خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر بیان کرد: بر اثر حوادث چهارشنبه سوری ۹۳ نفر در شهرهای مختلف خوزستان مصدوم شدند.

وی تصریح کرد: ۳۶ نفر در اهواز، هشت نفر در شوش، هشت نفر در دزفول، هشت نفر در مسجدسلیمان، هشت نفر در آبادان، چهار نفر در ماهشهر، چهار نفر در اندیمشک، ۲ نفر در گتوند، سه نفر در لالی، سه نفر در ایذه، سه نفر در شوشتر، چهار نفر در رامهرمز، یک نفر در امیدیه و یک نفر در هندیجان در جریان حوادث چهارشنبه آخر سال مصدوم شدند.


افزایش آمار مصدومین حوادث چهارشنبه سوری در کردستان به ۹۶ نفر

آمار مصدومان چهارشنبه‌سوری/کدام استان‌ها بیشترین حادثه را داشتند؟

رضا پیرا در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: متأسفانه ۹۶ کردستانی بر اثر انفجار مواد محترقه در استان مصدوم و به مراکز درمانی منتقل شدند.

وی افزود: از این تعداد ۳۷ نفر دچار ترومای چشم، ۱۸ نفر سوختگی، ۱۹ نفر دچار ترومای دست، ۱۰ نفر ترومای صورت و ۳ نفر ترومای پا شدند.

پیرا خاطرنشان کرد: متأسفانه دستان یک نوجوان ۱۲ ساله کامیارانی در حوادث چهارشنبه سوری قطع شد و یک نفر در ناحیه سر آسیب دید، یک نفر دچار ترومای گوش و یک نفر نیز دچار آسیب شکمی شد.

وی افزود: از تعداد افراد مصدوم شده ۶۶ نفر جوان و ۳۰ نفر هم کودک و از نظر جنسیت هم ۷۱ نفر مرد و ۲۵ نفر زن هستند.

پیرا خاطرنشان کرد: از تعداد مصدومین ۳۳ نفر در سنندج، ۱۱ نفر در سقز، یک نفر در سروآباد، دو نفر مریوان، پنج نفر در بیجار، هشت نفر در دهگلان، ۱۷ نفر در قروه، ۱۰ نفر در دیواندره و ۹ نفر در کامیاران هستند.


۱۳۲ مصدوم و ۱ کشته نتیجه چهارشنبه آخر سال در قزوین

آمار مصدومان چهارشنبه‌سوری/کدام استان‌ها بیشترین حادثه را داشتند؟

حسن اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به افزایش تعداد مصدومان چهارشنبه سوری اظهار کرد: تعداد مصدومان چهارشنبه سوری در آخر سال در استان قزوین به ۱۳۲ نفر رسید.

وی افزود: از این تعداد مصدوم ۱۱۷ نفر برای طی مراحل درمانی به بیمارستان منتقل شده و ۱۵ نفر نیز به صورت سرپایی در محل حادثه درمان شدند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قزوین با بیان اینکه ۱۰۳ نفر از مصدومان مرد و ۲۹ نفر خانم بوده‌اند، تصریح کرد: بیشترین مصدومان با ۵۴ نفر مربوط به سنین ۱۰ تا ۱۹ سال بوده و ۳۵ نفر نیز بالای ۳۰ سال سن داشته‌اند.

وی عنوان کرد: ۱۵ نفر از مصدومان زیر ۱۰ سال سن داشته‌اند و ۲۸ نفر نیز بین ۲۰ تا ۲۹ سال بوده‌اند.

اسماعیلی ادامه داد: ۶۵ نفر از مصدومان دچار سوختگی، ۵۸ نفر بریدگی و خراشیدگی، یک نفر شکستگی و ۳ نفر نیز متأسفانه قطع عضو شده‌اند.

وی در پایان یادآور شد: تعداد فوتی‌های استان قزوین نیز ۱ نوجوان ۱۶ ساله در تاکستان است.


وضعیت آرام قم در شب آخرین چهارشنبه سال

آمار مصدومان چهارشنبه‌سوری/کدام استان‌ها بیشترین حادثه را داشتند؟

شهر قم در آخرین شب چهارشنبه سال شب نسبتاً آرامی را در مقایسه با سال گذشته سپری کرد و کسی در حوادث چهارشنبه سوری فوت نکرد و ۱۴ مصدوم به مراکز درمانی منتقل شدند.

بر اساس بازدیدهای میدانی خبرنگار مهر، وضعیت شهر قم در آخرین چهارشنبه سال در مقایسه با سال گذشته مطلوب بوده و در بسیاری از مناطق شهر قم جو آرامی حکمفرما بوده است.

در سال گذشته ۷ نفر از شهروندان قمی جان خود را در حوادث رخ داده در این شب از دست دادند که خوشبختانه امسال کسی فوت نکرد.

عصر روز سه شنبه اما حادثه تلخی در خیابان بعثت قم گزارش شد که در یک منزل مسکونی سه برادر به دلیل همراه داشتن مواد محترقه و انفجاری و بی احتیاطی صورت گرفته موجب آسیب رساندن به خود و تخریب بخشی از خانه شأن شدند.

این سه برادر توسط عوامل آتش نشانی از منزل بیرون آورده شدند و اورژانس ۱۱۵ قم آنان را به مراکز درمانی منتقل کرد که متأسفانه یکی از آنان با سوختگی ۹۰ درصدی شرایط خوبی ندارد و اقدامات درمانی برای وی در حال انجام است.

متأسفانه در جریان مأموریت‌های عوامل اورژانس ۱۱۵ قم به سه دستگاه آمبولانس بر اثر پرتاپ و اصابت نارنجک دستی از سوی افراد خاطی آسیب جدی وارد شد، به نحوی که این خودروها از چرخه خدمات رسانی خارج شدند.

چند دستگاه خوردی آتش نشانی نیز در حین عملیات اطفای حریق در سطح شهر مورد اصابت نارنجک دستی قرار گرفتند و خسارت دیدند و یکی از عوامل آتش نشانی قم نیز دچار مصدومیت جزئی شد.


افزایش مصدومان چهارشنبه‌سوری به ۸۸ نفر در لرستان /۲ نفر بستری شدند

آمار مصدومان چهارشنبه‌سوری/کدام استان‌ها بیشترین حادثه را داشتند؟

محمد تقی آشوبی درباره اخرین آمارهای حوادث چهارشنبه آخر سال در استان گیلان گفت: ۱۳۰ نفر در این حوادث مصدوم شدند.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۹۲ نفر مرد و ۳۸ نفر زن بودند، ادامه داد: ۵۸ نفر از مصدومان در وضعیت تروما، ۵۴ نفر دچار سوختگی و ۱۸ نفر دچار پارگی و بریدگی اعضای بدن شدند.

آشوبی با اشاره به درمان سرپایی ۲ مصدوم در محل حادثه اضافه کرد: ۱۲۸ مصدوم دیگر هم برای درمان در ۲ بیمارستان بستری شدند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان اعلام کرد: در حوادث دیشب کسی فوت و یا قطع عضو نشد.


مصدومیت ۱۳۰ نفر در حوادث چهارشنبه آخر سال گیلان

آمار مصدومان چهارشنبه‌سوری/کدام استان‌ها بیشترین حادثه را داشتند؟

محمد تقی آشوبی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: تاکنون ۱۹ مرد و ۴ زن در حوادث امشب چهارشنبه آخر سال مصدوم و روانه بیمارستان شدند.

وی افزود: ۷ مورد آسیب دیدگی از ناحیه چشم، ۱۰ مورد سوختگی، ۶ مورد بریدگی و خراشیدگی عضو از مصدومیت‌های حوادث امشب بوده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان تصریح کرد: ۶ نفر از این مصدومان به بیمارستان‌های رشت و ۱۷ مصدوم نیز به مراکز درمانی سایر شهرستان‌های استان منتقل شدند.

«شهرام مؤمنی» رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت هم اظهار کرد: تاکنون ۳۸ مورد حریق و حادثه در رشت گزارش شده است که یک زن بر اثر پرتاب نارنجک دستی دچار سوختگی و راهی بیمارستان شد.


مصدومیت ۱۳ نفر در حوادث چهارشنبه آخر سال در خراسان جنوبی

علیرضا عباسی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: متأسفانه ۱۳ نفر در خراسان جنوبی بر اثر حوادث چهارشنبه آخر سال مصدوم شدند.

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: از این ۱۳ نفر تعداد ۶ مرد و ۷ زن در استان بر اثر حوادث مرتبط با چهارشنبه سوری مصدوم شدند.

عباسی با اشاره به اینکه از این تعداد، ۹ نفر به بیمارستان اعزام و ۴ نفر در محل حادثه درمان شدند، ادامه داد: همه این مصدومان از بیمارستان مرخص شده اند.

وی گفت: بیشترین سوختگی‌ها مربوط به چشم و دست بوده است.

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه عامل بیشتر مصدومیت‌ها ترقه بوده است، گفت: سن بیشتر افراد حادثه دیده حدود ۳۰ سال بوده است.


مصدومان حوادث چهارشنبه سوری در اردبیل به ۱۵۳ نفر رسید

آمار مصدومان چهارشنبه‌سوری/کدام استان‌ها بیشترین حادثه را داشتند؟

طبق آمار منتشر شده از سوی اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل تعداد مصدومین چهارشنبه سوری امسال در این استان ۱۵۳ نفر بوده که خوشبختانه فوتی نداشته‌ایم که آمار دقیق در تصویر منتشر شده است.


حادثه‌ای در شب چهارشنبه آخر سال در کرمان گزارش نشد

آمار مصدومان چهارشنبه‌سوری/کدام استان‌ها بیشترین حادثه را داشتند؟

محمد صابری رئیس اورژانس کرمان در گفتگو با خبرنگار مهر بیان کرد: طبق گزارش‌های دریافتی از تیم‌های فوریت‌های پزشکی در سطح شهر کرمان با همکاری مردم و رفتار مسئولانه هیچ حادثه‌ای در شب چهارشنبه آخر سال گزارش نشد.

وی افزود: رعایت نکات ایمنی توسط مردم و برنامه ریزی صحیح خانواده‌ها و نظارت مسئولان در این زمینه بسیار کارساز بود.

وی بیان کرد: یک حادثه جزئی اواخر شب گذشته گزارش شد که تلفات و مجروحیت جدی در برنداشت.


مصدومیت ۴ نفر در چهارشنبه سوری سیستان و بلوچستان

فریبرز راشدی رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: تا ساعت ۲۳ چهارشنبه ۲۳ اسفندماه جاری، چهار نفر از شهروندان سیستان و بلوچستان در حوادث چهارشنبه آخر سال دچار مصدومیت شدند.

وی اضافه کرد: از این تعداد، سه نفر مربوط به زاهدان و یک نفر نیز مربوط به زابل بود که دچار سوختگی سطحی شده بودند.

شایان ذکر است در چهارشنبه آخر سال ۱۲ دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به همراه ۳۰ نفر از تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در نقاط مختلف تحت پوشش این دانشگاه، به فعالیت مشغول بودند.


۱۳ نفر مصدومان چهارشنبه سوری در هرمزگان /۲ نفر بستری شدند

فاطمه نوروزیان در گفتگو با خبرنگار مهر در تشریح آخرین وضعیت مصدومان حادثه چهارشنبه آخر سال بیان داشت: یک مصدوم پسر بچه ۱۲ ساله با سوختگی درجه یک دست بوده که در بیمارستان خلیج فارس درمان سرپایی شده است و مصدوم دیگر نیز پسر بچه ۱۲ ساله با سوختگی درجه ۲و۳ است که ۱۰ درصد قوزک پای چپ مچ و ران وی در آتش سوزی سوخته و اکنون بستری است. یک پسر بچه ۱۲ ساله در شهر میناب دچار سوختگی درجه یک ۱۵ درصد در ناحیه کمر و پا شده است که پس از دریافت خدمات درمانی مرخص شد.

وی با بیان اینکه متوسط سن مصدومان از ۱۲ سال تا ۶۰ سال بوده است، اظهارداشت: شش نفر در جزیره کیش، ۴ نفر در بندرعباس، یک نفر در میناب و ۲ نفر در جزیره قشم در حادثه چهارشنبه آخر سال دچار مصدومیت شدند که با مراجعه به مراکز درمانی خدمات مورد نیاز را دریافت کردند.

نوروزیان خاطرنشان کرد: همه مصدومان مراجعه کننده پس از دریافت خدمات درمانی ترخیص شدند بجز دو نفر که هنوز بستری هستند. یک نفر در کیش و یک نفر در بندرعباس با سوختگی درجه دو و سه بستری شدند.

وی افزود: بیشترین آسیب‌ها به دلیل سوختگی و صدمات و تروما به اندامها بوده و قطع عضو، آسیب به چشم و فوتی نداشتیم.


حوادث چهارشنبه سوری ٢ مصدوم در ایلام برجا گذاشت

صیدنور علیمرادی رئیس اورژانس ایلام گفت: خوشبختانه آخرین چهارشنبه سال ۱۴۰۱ با کمترین حادثه در استان ایلام گذشت.

وی افزود: شب گذشته که مصادف با جشن باستانی چهارشنبه سوری بود، دو حادثه در شهرستان ایلام اعلام گردید که هر دو مصدوم به صورت سرپایی به بیمارستان امام خمینی مراجعه کرده و مورد مداوا قرار گرفتند که خوشبختانه حال مصدومین مساعد گزارش شده است.


۹۵ نفر براثر حوادث چهارشنبه سوری در مازندران مصدوم شدند

رضا حبیبی ساروی در گفتگو با خبرنگار مهر شمار مصدومان حوادث چهارشنبه آخر سال را در استان ۹۵ نفر ذکر کرد و افزود: از این تعداد ۷۵ نفر مرد و ۲۰ نفر زن هستند.

وی با بیان اینکه پنج نفر از مصدومان بستری هستند، اظهار داشت: ۹۰ نفر نیز پس از درمان سرپایی ترخیص شدند و از مجموع مصدومان ۳۹ نفر در رده سنی شش تا ۱۸ سال، ۲۶ نفر در راه سنی ۱۸ تا ۲۹ سال و ۳۰ نفر رده سنی ۲۹ تا ۶۰ سال سن دارند.

وی با اشاره به اینکه هشت نفر از عابران براثر حوادث چهارشنبه سوری مصدوم شدند، گفت: شاهد یک مورد قطع انگشت براثر حوادث چهارشنبه آخر سال بودیم.

حبیبی ساروی ادامه داد: بیشترین تعداد مصدوم در شهرستان‌های ساری، آمل و بابلسر گزارش شده است.


۱۴۲ مصدوم در چهارشنبه سوری همدان

محمدرضا شکوهی اظهار کرد، حوادث مربوط به چهارشنبه پایان سال در استان همدان بدون فوتی و قطع عضو بوده است.

وی بیان کرد: همچنین ۱۷ نفر از ناحیه چشم دچار آسیب شدید شده‌اند و ۲۱ نفر هم با مصدومیت خراشیدگی و بریدگی گزارش شده است که چهار مورد از ناحیه سر و گردن و چهار نفر هم دستشان دچار بریدگی و خراشیدگی شد.

شکوهی با بیان اینکه حوادث چهارشنبه سوری امسال در همدان فوتی و قطعی عضو نداشت گفت: شمار مصدومان این آئین پارسال در استان همدان ۱۱۳ مورد بوده است.

وی با بیان اینکه این آمار مربوط به شبانه روز گذشته است اظهار داشت: حوادث چهارشنبه سوری امسال به تفکیک در شهرستان‌ها همدان ۷۶ مورد، تویسرکان ۱۷، ملایر ۱۵، بهار ۱۰، رزن ۹، کبودرآهنگ هشت، نهاوند ۶ و فامنین یک مورد به ثبت رسیده است.


۳۱۱ نفر در حوادث چهارشنبه سوری آذربایجان غربی مصدوم شدند

محمدامین ولی زاده در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص آمار مصدومان حوادث چهارشنبه سوری در استان افزود: در حوادث چهارشنبه سوری استان تا ساعت ۷ صبح امروز چهارشنبه ۳۱۱ نفر در استان مصدوم شده اند.

وی با بیان اینکه ارومیه با ۱۰۵ مصدوم، سلماس با ۳۸ مصدوم و چایپاره با ۲۷ نفر بیشتر تعداد مصدومان چهارشنبه سوری را داشتند.

ولی زاده با اشاره به اینکه بیشتر مصدومان از ناحیه دست، پا و صورت بر اثر مواد منفجره چهارشنبه سوری آسیب دیده‌اند، اظهار کرد: از مصدومان ۶۸ نفر زن و ۲۴۳ نفر مرد بودند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با بیان اینکه از تعداد مصدومان ۲۸۲ نفر به صورت سرپایی مداوا شدند، افزود: ۲۸ نفر در بخش اورژانس استان تحت نظر بوده و یک نفر از در هفته گذشته در اثر انفجار مواد محترقه در استان جان خود را از دست داده است.


۷۵ نفر در حوادث چهارشنبه سوری در اصفهان آسیب دیدند / کاهش ۳۲ درصد

منصور شیشه فروش در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به مصدومیت ۷۵ نفر در استان اصفهان بر اثر حوادث ناشی از چهارشنبه سوری در استان اصفهان اظهار داشت: این آمار بر اساس گزارش دانشگاه‌های علوم پزشکی اصفهان و کاشان احصاء شده است.

وی با اشاره به اینکه از این تعداد مصدوم ۱۷ نفر بستری و ۵۸ نفر نیز به صورت سرپایی درمان شده اند، ادامه داد: خوشبختانه در مجموع تعداد مصدومان این حادثه ۳۲ درصد کاهش داشته است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اینکه سازمان آتش نشانی اصفهان نیز شب گذشته تنها ۱۰ مورد مأموریت داشته است، اضافه کرد: اطفا حریق به خوبی انجام شده است.

وی با بیان اینکه ۱۲۰ تیم تخصصی نیروهای امداد و نجات در حالت آماده باش بودند، افزود: عوامل اورژانس، آتش نشانی و هلال احمر تا بامداد امروز در آماده باش بودند.

شیشه فروش گفت: مهم‌ترین حادثه شب گذشته برای سه نوجوانان ۱۷ تا ۱۸ ساله در عسگریه اصفهان رخ داد که این افراد دچار سوختگی شدند، همچنین قطع انگشتان نوجوان ۱۴ ساله نیز از دیگر حوادث مهم استان در چهارشنبه سوری سال ۱۴۰۱ بود.


مصدومیت ۴۵ نفر در چهارشنبه آخر سال در یزد /۵ نفر هنوز بستری هستند

احمد دهقان در گفتگو با خبرنگار مهر تعداد کل مصدومان مرتبط با چهارشنبه آخر سال را ۴۵ نفر اعلام کرد و اظهار داشت: پنج نفر از این مصدومان با آمبولانس به بیمارستان منتقل شدند.

وی با بیان اینکه ۳۸ نفر با وسیله نقلیه شخصی به بیمارستان اعزام شدند، افزود: دو مصدوم نیز توسط اورژانس در محل حادثه به صورت سرپایی درمان شدند و در مجموع ۳۸ نفر نیز در بیمارستان به صورت سرپایی تحت درمان قرار گرفتند.

رئیس اورژانس استان یزد ادامه داد: پنج نفر از حادثه دیدگان در بیمارستان بستری هستند و هنوز ترخیص نشده اند.

دهقان یادآور شد: پنج نفر از مصدومان زن هستند، ۴۰ نفر از آنها مرد هستند، کم سن‌ترین مصدوم چهار ساله و مسن‌ترین آنها ۴۳ ساله هستند.

وی در مورد توزیع جغرافیایی مصدومان بیان کرد: ۳۷ نفر از مصدومان مربوط به شهرستان یزد، یک نفر میبد، یک نفر ابرکوه، سه نفر اردکان، دو نفر بافق و یک نفر ساکن شهرستان تفت بوده اند.


۱۱ نفر در حوادث چهارشنبه سوری چهارمحال و بختیاری مصدوم شدند

محمود شمسی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: ۱۱ نفر در حوادث چهارشنبه آخر سال در این استان دچار مصدومیت شدند.

وی افزود: آسیب جدی به مصدومان وارد نشده و بعد از انتقال به مراکز درمانی به صورت سرپایی درمان و ترخیص شدند.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: یکی از موارد مصدومیت‌ها در شب چهارشنبه سوری گزارش ترکیدن ترقه در دست دو مرد ۳۶ ساله و ۱۶ ساله در شهرستان‌های سامان و شهرکرد بود که این حادثه باعث آسیب به دست این دو فرد شد.

شمسی‌پور مورد دیگر را مصدومیت مرد ۲۳ ساله از ناحیه شکم در شهرستان فارسان عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: دو مرد ۱۲ و ۱۹ ساله و یک زن ۶۰ ساله نیز به دلیل سوختگی در ناحیه دست و پا به مراکز درمانی مراجعه کردند.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی چهارمحال و بختیاری با اشاره به سوختگی دست یک مردم ۳۸ ساله در شهرستان اردل، اضافه کرد: دیگر مصدومانی که شب گذشته به دلیل حوادث شب چهارشنبه سوری به مرکز آموزشی درمانی آیت‌الله کاشانی شهرکرد مراجعه کردند شامل دو مرد ۱۷ و ۲۰ ساله، یک زن ۳۵ ساله و یک کودک ۶ ساله بودند که بعد از انجام اقدامات درمانی مرخص شدند.


آمار مصدومان چهارشنبه آخر سال در فارس به ١٠٧ نفر رسید

آمار مصدومان چهارشنبه‌سوری/کدام استان‌ها بیشترین حادثه را داشتند؟

محمد جواد مرادیان صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: در شب آخرین چهارشنبه سال در استان فارس ١٠٧ نفر مصدوم شدند.

وی اضافه کرد: تنها یک نفر در استان به علت استفاده از مواد محترقه جان باخت که این فرد یک نوجوان ١۵ ساله در شهر قادرآباد بود.

مرادیان افزود: در شهرستان شیراز ٨٢ نفر دچار مصدومیت شدند و در شهرستان‌های استان نیز ٢٣ نفر در چهار شنبه آخر سال مصدوم شدند.

وی ادامه داد: ١۵ نفر از این افراد دچار مصدومیت از ناحیه چشم، ٣۴ نفر سوختگی، یک نفر قطع عضو و ۵٧ نفر تروما شدند.

به گفته این مقام مسئول ٩٩ نفر از این افراد به علت انفجار ترقه، ۵ نفر اکلیل سنج، ١ نفر تیرخوردگی و ٢ نفر به علت آتش سوزی دچار مصدومیت شدند.


حوادث چهارشنبه سوری در زنجان ۱۶۸ مصدوم برجا گذاشت

داریوش تقی لو در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: ۱۶۸ نفر بر اثر حوادث چهارشنبه سوری دچار حادثه شدند.

وی با اشاره به قطع عضو سه مصدوم در استان زنجان، افزود: قطعی عضو این شهروندان از ناحیه دست بوده است.

رئیس اورژانس استان زنجان گفت: از تعداد مصدوم، ۱۳۱ نفر آقا و ۳۱ نفر خانم بوده اند که بیشترشان از ناحیه دست، پا و صورت بر اثر مواد منفجره چهارشنبه سوری آسیب دیده‌اند.


چهارشنبه آخر سال در البرز ۱۹۲ مصدوم و ۲ قطع عضو برجا گذاشت

احمد مهدوی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: حوادث چهارشنبه آخر سال البرز منجر به مصدومیت ۱۹۲ شد از این تعداد ۱۵۵ مرد و ۳۷ زن هستند.

وی ادامه داد: از این تعداد ۲۷ نفر در بیمارستان بستری شدند که سه مورد آسیب شدید چشمی وجود داشت.

رئیس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی البرز بیان کرد: امسال مورد فوتی نداشتیم اما دو مورد قطع عضو از ناحیه کتف و انگشت رخ داد.

وی متذکر شد: آمار مصدومین حوادث چهارشنبه آخر سال در البرز به نسبت سال قبل افزایش نداشت.


تصاویری از مصدومان چهارشنبه سوری در استان‌ها


آمار مصدومان چهارشنبه‌سوری/کدام استان‌ها بیشترین حادثه را داشتند؟
آمار مصدومان چهارشنبه‌سوری/کدام استان‌ها بیشترین حادثه را داشتند؟
آمار مصدومان چهارشنبه‌سوری/کدام استان‌ها بیشترین حادثه را داشتند؟
آمار مصدومان چهارشنبه‌سوری/کدام استان‌ها بیشترین حادثه را داشتند؟
آمار مصدومان چهارشنبه‌سوری/کدام استان‌ها بیشترین حادثه را داشتند؟
آمار مصدومان چهارشنبه‌سوری/کدام استان‌ها بیشترین حادثه را داشتند؟
آمار مصدومان چهارشنبه‌سوری/کدام استان‌ها بیشترین حادثه را داشتند؟
آمار مصدومان چهارشنبه‌سوری/کدام استان‌ها بیشترین حادثه را داشتند؟
آمار مصدومان چهارشنبه‌سوری/کدام استان‌ها بیشترین حادثه را داشتند؟
آمار مصدومان چهارشنبه‌سوری/کدام استان‌ها بیشترین حادثه را داشتند؟
آمار مصدومان چهارشنبه‌سوری/کدام استان‌ها بیشترین حادثه را داشتند؟
آمار مصدومان چهارشنبه‌سوری/کدام استان‌ها بیشترین حادثه را داشتند؟
آمار مصدومان چهارشنبه‌سوری/کدام استان‌ها بیشترین حادثه را داشتند؟
آمار مصدومان چهارشنبه‌سوری/کدام استان‌ها بیشترین حادثه را داشتند؟
آمار مصدومان چهارشنبه‌سوری/کدام استان‌ها بیشترین حادثه را داشتند؟
آمار مصدومان چهارشنبه‌سوری/کدام استان‌ها بیشترین حادثه را داشتند؟
آمار مصدومان چهارشنبه‌سوری/کدام استان‌ها بیشترین حادثه را داشتند؟
آمار مصدومان چهارشنبه‌سوری/کدام استان‌ها بیشترین حادثه را داشتند؟

برای دیدن بقیه تصاویر اینجا و اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.