×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
نیمه دوم سال با بزرگترین جنگ ترکیبی مواجه شدیم

به گزارش تهران۲۴ حجت‌الاسلام محمدجواد حاج علی اکبری خطیب نماز جمعه این هفته تهران گفت: برای درک عظمت تقوا همین کفایت می‌کند که تقوا مکتب نهایی همه برنامه‌های خودسازی است. مخصوصاً که خودسازی در ماه رمضان قرار گرفته است.

وی در خطبه‌های نماز جمعه امروز ۲۶ اسفند در مصلی امام خمینی (ره) تهران، افزود: ماه معظم شعبان ماه مغفرت الهی ماه صلوات و مناجات شعبانیه است. این ماه به آخرین روزهای خود رسیده است و در آخرین جمعه ماه معظم شعبان قرار داریم.

حاج علی اکبری تصریح کرد: گام‌های ماه رمضان شنیده می‌شود و شاهد نزدیک شدن ماه خدا هستیم. جامعه مؤمنین باید با همه قلب و عمل خودشان از این حقیقت بزرگ استقبال کنند.

وی ادامه داد: از خدای متعال در این روزهای پایانی شعبان کمک بگیرید تا خدا ما را برای ماه رمضان آماده کند. دعا و استغفار فراوان داشته باشید و برای دردهای روحی خودتان از قرآن طلب شفا کنید.

حجت الاسلام محمدجواد حاج علی اکبری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران خاطرنشان کرد: من شما مؤمنین را به رعایت تقوای الهی دعوت می‌کنم. در آستانه ماه رمضان خطبه مشهوری از پیامبر اکرم (ص) وجود دارد که در آن امیرالمومنین (ع) از ایشان می‌پرسند کدام عمل در ماه رمضان با فضیلت تر است و پیامبر در پاسخ فرمودند فاصله گرفتن از گناه و آنچه خدا از شما حرام کرده است با فضیلت ترین کارها و اعمال در ماه رمضان است.

وی با تبریک فرا رسیدن بهار طبیعت و ماه مبارک رمضان اظهار داشت: فرا رسیدن بهار طبیعت و بهار عاشقان، ماه مبارک رمضان را تبریک عرض می‌کنم. این دو عطیه الهی هستند که با هم می‌رسد و ان شاءالله که برای امت و امام امت و خوبان و صالحان مبارک باشد.

امام موقت جمعه تهران تصریح کرد: همانطور که می‌دانید دهه آخر ماه شعبان دهه غبار روبی مساجد نامگذاری شده است. البته پیش از خطبه‌های امروز عزیزانی در این خصوص صحبت کردند و کار بنده را آسان کردند.

وی افزود: هر چند با مسجد طراز انقلاب اسلامی فاصله زیادی داریم اما باید مساجد را برای ضیافت الهی آماده کنیم و از جمال مسجد در فرهنگ عمومی غبارروبی کرده که البته این کار همه و بخصوص رسانه‌ها است.

حاج علی اکبری ادامه داد: امیدوارم با اهل مسجد محشور شویم و شایسته است در این ایام یادی کنیم از یادگار امام راحل عظیم الشان مان، حجت الاسلام والمسلمین حاج احمد خمینی که رهبر عزیزمان، رحلت او را غم جانکاه دانستند. وی چهره آشنای مردم، مشاور امین و یار دیرین امام بود که نقش بی بدیلی در حفظ سلامتی روح و جسم امام داشت و به همین خاطر حق زیادی بر گردن مردم دارد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران افزود: بعد از رحلت امام عظیم الشان هم شش سال مانند یک سرباز پا به پای رهبر عزیزمان بود و نقش بی بدیل خود را در این دوران به یادگار گذاشت.

حاج علی اکبری در بخش دیگری از خطبه خود اظهار داشت: این خطبه و این نماز جمعه آخرین نمازجمعه سال ۱۴۰۱ است و مؤمنین که اهل محاسبه و اهل عقل و خرد هستند پیگیر محاسبه شخصی، ملی و اجتماعی می‌باشند. آنان کارنامه شکست‌ها و موفقیت‌ها، درس‌ها و عبرت‌های خود را نگاه کرده و برای ادامه مسیر خود توشه بر می‌دارند.

وی ادامه داد: سال ۱۴۰۱ را پشت سر گذاشتیم. این اولین سال از قرن و دهه جدید بود. سال ۱۴۰۱ در تاریخ انقلاب اسلامی سالی متفاوت و نقطه عطفی بود و حوادث تلخ و شیرین زیادی داشت.

حاج علی اکبری افزود: زلزله، سیل، حوادث فراوان و البته نزولات آسمانی زیادی در این سال داشتیم که خسارات جانی کم اما خسارت مالی زیادی بوجود آمد. لذا لازم است در مدیریت بحران یک قرارگاه ملی و فراتر از ستاد بحران فعلی تعریف شود زیرا کشورمان حادثه خیز است.

امام موقت جمعه تهران تصریح کرد: در ارتباط با حوادث فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و امنیتی هم شاهد وقایع ریز و درشت فراوان بودیم. در نیمه دوم سال، مردم انقلابی و صبورمان بزرگترین جنگ رسانه‌ای و سهمگین‌ترین جنگ ترکیبی را شاهد بودند که از طرف عوامل استکبار جهانی به شکل تحسین برانگیزی برنامه ریزی شده بود حتی رهبر انقلاب نیز به این نکته اشاره کردند که برنامه ریزی آنها بسیار خوب بوده است.

وی افزود: آنها حوالی ۱۰۰ روز کشور را در محاصرات فراوان قرار دادند و در یک جنگ شناختی تلاش کردند چهره‌ای مخدوش از انقلاب اسلامی و ایران نشان بدهند تا میوه آن را از مذاکرات برجامی بدست آورند.

حاج علی اکبری ادامه داد: در پاییز و زمستان ۱۴۰۱ مردم و امت ما در برابر سه موج بزرگ ایستادگی کرد. اولین آن حملات پی در پی دشمن در عرصه رسانه‌ای و حتی با خشونت عریان و انجام رفتارهای وحشیانه بود. شایعه سازی و کشته سازی از برنامه‌های اصلی آنان بود. حادثه شاهچراغ، اتفاقات در سیستان و کردستان از جمله این امور بود. همچنین قتل بسیجیان و نیروهای انقلابی که آنها را از یادمان نمی بریم.

وی افزود: دشمنان در ادامه با پروژه مسموم سازی دانش آموزان و نیز فراخوان‌های چهارشنبه آخر سال تلاش کردند قائله دیگری به راه بیاندازند.

حاج علی اکبری خاطرنشان کرد: در ادامه تحریم‌ها دشمن عملیات شیطانی خود را انجام داد. در عین حالی که تلاش کرد ایران را از برخی مجامع بین المللی و جهانی اخراج کند تا دیپلماسی شیطانی خود را به انجام برسانند.

حاج علی اکبری تصریح کرد: دشمنان تلاش کردند اتهامات حقوق بشری واهی را بر ایران وارد کنند که این تلاش‌های آنان موج دوم حملاتشان بود. در عین حال که آنان در موج سوم دشمنی‌های خود با تشدید اغتشاشات ارز و سکه تلاش کردند اوضاع اقتصادی کشور را به هم بریزند و به دنبال دستیابی به دلار ۱۰۰ هزار تومانی بودند اما این سه موج توسط ملت ما خنثی شد.

وی افزود: اگر چه دشمن در برنامه ریزی اش دقیق بود اما گرفتار خطای محاسبه شد و محاسباتش غلط از آب در آمد. زیرا آنان ملت ما و رهبر ما را نشناخته و درکی از سنت‌های الهی ندارند.

حاج علی اکبری افزود: این شش ماهه دوم سال ۱۴۰۱ روزهای سختی را بر ملت ما گذراند اما دانشگاهی از حکمت‌ها و بصیرت‌ها شد. زیرا ملت علیرغم دشواری‌هایی که داشتند کاری کردند کارستان وعاشقانه پای نظام ایستادند.

وی خاطرنشان کرد: رهبری انقلاب با عفو پدرانه حدود ۹۰ هزار نفر به خاطر قضایای اخیر و سایر موضوعات استحکام و انعطاف خود را نشان دادند.

حاج علی اکبری گفت: سال ۱۴۰۱ سال ملت ایران بود. سال حضور اعجاب آور ملت در صحنه‌های سرنوشت ساز بود. از اجتماعات مختلف مانند سرود سلام فرمانده تا حماسه جشن عید غدیر و نیز راهپیمایی عظیم اربعین حسینی و نیز راه انداختن راهپیمایی ۱۳ آبان، تشییع شهدای مدافع امنیت و نیز راهپیمایی کم نظیر ۲۲ بهمن و همچنین حضور میلیونی مردم در جشن نیمه شعبان و بی اعتنایی بانوان جامعه و حتی کم حجاب‌ها به فراخون های دشمنان همه گوشه‌ای از افتخارات ملت بزرگ ما بود.

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: البته در این اوضاع و احوال و با وجود جنگ رسانه‌ای دشمنان تلاش کردند نقاط قوت ما را کمرنگ و موفقیت‌های ملت مان را به فراموشی بسپارند تا دیده نشود. اما علیرغم تلاش دشمن، آرامش بعد از سه سال از همه گیری ویروس کرونا، کاهش بدهی‌های ملی در داخل و خارج، راه اندازی صدها بنگاه اقتصادی، کاهش بیکاری، کاهش وابستگی به برجام، گسترش روابط آسیایی با چین و روسیه و نیز اخیراً با عربستان که با حفظ اصول حکمت، عزت و مصلحت بوده است همچنین رشد و تقویت موضع ایران در مذاکرات برجام و نیز به سرانجام رسیدن پروژه‌های مهم ملی از جمله آبرسانی الغدیر در استان خوزستان و نیز پروژه‌های مشابه در سنندج و همدان و افتتاح فاز ۱۴ پارس جنوبی از دستاوردهای مهم سال ۱۴۰۱ است.

وی افزود: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص رشد کیفی و کمی شرکت‌های دانش بنیان شاهد افزایش عددی آنها از شش هزار شرکت به ۹ هزار هستیم.
حاج علی اکبری خاطرنشان کرد: به لطف پروردگار در سال جاری شاهد افزایش بارش‌ها و نزولات آسمانی بودیم در عین حالی که با راه اندازی مرکز مبادله ارزی تلاش برای کنترل هیجانات ارزی انجام گرفت. این موفقیت‌ها امید را در ملت ایران سرشار کرد. یعنی ما توانستیم، پس می‌توانیم.

وی با اشاره به سال ۱۴۰۲ تاکید کرد: ان شاءالله این راه را در سال ۱۴۰۲ دنبال خواهیم کرد. البته در ۱۴۰۱ مردم در حوزه‌های مختلف و بخصوص در معیشت، اجاره خانه، مسکن و خودرو با مشکلات زیادی مواجه شدند. بخصوص اقشار کم درآمد که اتفاقاً عاشقان و هواداران اصلی انقلاب در این قشر قرار دارند. لذا مردم از ناهماهنگی‌های برخی دستگاه‌ها و نیز ضعف‌های نظارتی گله مند بوده و انتقاد دارند که ان شاءالله با همت مسئولین و خود مردم سال آینده سال بهتری باشد.

حاج علی اکبری افزود: حضور جهادی و بی تکلف رئیس جمهور در میان مردم و نیز شنیده شدن اخبار خوب مبارزه با فساد توسط قوه قضائیه و در عین حال مصوبات خیلی خوب مجلس از دیگر امور سال ۱۴۰۱ بوده است.

وی با اشاره به بیاناتی از رهبر انقلاب تاکید کرد: ما بر اساس بیانات رهبری انقلاب که منطق انقلابی را مطرح کردند با تاکید بر نقاط قوتمان به جنگ نقاط ضعف مان می‌رویم و از منطق ارتجاعی که به دنبال بزرگنمایی نقاط ضعف و چشم دوختن به دیگران است دوری می‌کنیم.

حاج علی اکبری ادامه داد: در سالی که گذشت در منطقه و جهان به لطف خدای متعال شرایط جبهه مقاومت خیلی خوب بود. وضعیت سوریه که بر اساس آن و بعد از یک دهه تحریم به جهان عرب برگشت. در عراق با همه تلاش دشمنان و با هوشمندی مردم دولت تشکیل و بر مشکلات غلبه کردند. در فلسطین عملیات‌های رعدآسا علیه رژیم صهیونیستی صورت گرفت. همچنین در یمن بعد از ۷ سال همچنان بر آرمانهای خود مقام ایستاده‌اند. در لبنان که دشمن به دنبال فروپاشی اقتصادی و سیاسی بود شاهد مقاومت در برابر جبهه عبری- عربی بودیم و در نهایت باید گفت بازنده منطقه، رژیم کثیف کودک کش صهیونیستی است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به برادران و خواهران حاضر در نماز جمعه اظهار داشت: مانند حال خوب شما، حال جبهه مقاومت خوب است و برعکس حال دشمنان خیلی خراب است. صهیونیست‌ها هیچ گاه حالشان اینقدر بد نبوده است. آنان در حال حاضر گرفتار مهاجرت معکوس، تظاهرات‌های فراوان داخلی و بی ثباتی‌های سیاسی هستند. به گونه‌ای که تمام سیاست‌هایشان در منطقه به گل نشسته و مانده‌اند که چه خاکی بر سرشان کنند.

حاج علی اکبری ادامه داد: کار رژیم صهیونیستی به آنجا رسیده که فلان مسئول شان بعد از حدود ۲۶ تا ۲۷ صفحه تحلیل گفته است احتمالاً ما به ۸۰ سالگی عمر اسرائیل نمی رسیم.

وی افزود: دوستی به کنایه به صهیونیست‌ها نوشته بود آقای ما بیشتر از اینها به شما مهلت داده بود چرا اینقدر عجله دارید زودتر عمر نحس تان تمام شود.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به بازی‌های جام جهانی قطر خاطرنشان کرد: در جریان بازی‌های جام جهانی قطر آنان با یک سیلی از سوی مردم و در دفاع از آرمان فلسطین مواجه شدند.

حاج علی اکبری با اشاره به شرایط اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها اظهار داشت: اروپایی‌ها هم وضع شان خوب نیست. جنگ اکراین موجب تسریع در فروپاشی نظم لیبرالی غرب شده است. بروز قحطی در انرژی و مواد غذایی موجب ایجاد بحران در اقتصاد کشورهای غربی و نیز عرصه بین المللی آنان شده است. آمریکایی‌ها هم روسیاه‌تر از همیشه علیرغم سرمایه گذاری و هزینه بسیار بخصوص در موضوع اغتشاشات علیه ایران و جبهه مقاومت نشان دادند که حماقت‌های آنها تمام نمی‌شود و قصد عاقل شدن ندارند.

وی افزود: آمریکا در سال گذشته با رکود، تورم و نیز بدهی‌های نجومی مواجه بوده است. همچنین شاهد زمین خوردن بانک‌هایشان هستیم. در عین حالی که مشکل کرونا، کشتارهای مسلحانه در جامعه و قطب بندی‌های سیاسی را در جامعه آنان شاهدیم.

حاج علی اکبری در پایان خاطرنشان کرد: برادران و خواهران عزیز سال ۱۴۰۱ سال ایران، جبهه مقاومت و سال آسیا در شکل گیری قطب بندی‌های جدید و حرکت به طرف نظم نوین جهانی بود. سال ۱۴۰۱ قدمی بود به سوی ظهور حضرت حجت (عج).

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.