×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تقارن بهار قرآن با بهار طبیعت مصداق «نور علی نور» است

به گزارش تهران۲۴، حجت‌الاسلام فتاح دماوندی، امام جمعه دماوند ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته دماوند ضمن تبریک پیشاپیش حلول ماه مبارک رمضان و فرارسیدن عید نوروز اظهار کرد: تقارن بهار قرآن (ماه رمضان) با بهار طبیعت (عید نوروز) مصداق نور علی نور است؛ هر چیزی بهاری دارد و بهار قرآن ماه مبارک رمضان و بهار مردم امام زمان (عج) و بیداری شب برای عبادت بهار دوستان خدا است؛ در ماه مبارک رمضان همه شهرها و روستاهای ما باید رنگ و بوی روزه‌داری و قرائت قرآن داشته باشند.

امام جمعه شهرستان دماوند بیان کرد: چه خوب است که دید و بازدیدهای نوروزی و صله رحم بعد از افطار و همراه با قرائت دعا باشد؛ باید افطاری ساده را ترویج کنیم؛ افطار دادن ثواب‌های بسیار زیادی دارد و نباید با تجمل‌گرایی و اسراف از این سنت حسنه جا بمانیم.

فتاح‌دماوندی تصریح کرد: از شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و گروه‌های جهادی و موکب‌داران تقاضا داریم، با همکاری مساجد افطار ساده برای مراجعین و مسافرین در قالب ایستگاه صلواتی فراهم کنند؛ رستوران‌ها می‌توانند با اخذ مجوز و رعایت مقررات تعیین شده در ایام نوروز به مسافرینی که روزه ندارند در محیط پوشیده که تظاهر به روزه‌خواری نشود، خدمات خود را ارائه کنند.

وی اشاره کرد: هیچ کس در ماه مبارک رمضان اجازه روزه خواری علنی ندارد و در صورت گزارش یا مشاهده اقدام قانونی انجام خواهد شد؛ از اداره میراث فرهنگی و گردشگری و فعالان فرهنگی تقاضا داریم محافل قرآنی و معنوی را در محیط‌های تجمع مسافرین و گردشگران نوروزی گسترش دهند.

امام جمعه دماوند خاطرنشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر با زبان نرم و اخلاق نیکو بر همه ما واجب است و باید در ماه مبارک رمضان به این واجب الهی توجه بیشتری داشته باشیم؛ تجاهر و تظاهر به روزه‌خواری در ملا عام و هتک حرمت ماه مبارک رمضان پذیرفته نیست و از ناهیان از منکر در این موضوع حمایت می‌کنیم.

فتاح‌دماوندی اضافه کرد: برای اینکه حالمان بهتر شود باید برنامه داشته باشیم، مراقب خودمان باشیم و از خود حسابرسی و خود را ارزیابی کنیم؛ در ماه مبارک رمضان و عید نوروز، فقرا و مستمندان را فراموش نکنیم .پدربزرگ ها و مادربزرگ ها و بزرگترها را فراموش نکنیم.

انتهای پیام/*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.