×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
«فتح قریب» با قلم هنرمندان بین‌المللی ثبت شد/اولین قدم برای «قدس»

به گزارش تهران۲۴،سیدامیر جاوید دستیار رئیس حوزه هنری درباره برنامه‌های حوزه بین‌المللی این نهاد توضیح داد: در حوزه هنری ما وارد فصل تازه‌ای از فعالیت‌های بین‌المللی شده‌ایم که رویداد «و فتح قریب» مختصری از این فصل تازه است که در جنوب لبنان رقم می‌خورد.

جاوید افزود: از ویژگی‌ها و نشانه‌های این فصل تازه حرکت حوزه هنری در فضای بین‌الملل، حضور و وجود و عاملیت و محوریت هنرمندان سراسر جهان است چه آنهایی که مستقیم با ایده و نگاه انقلاب اسلامی همراه و هم داستان هستند و چه آنهایی که در هر گوشه عالم، آزادیخواه است و برای آزادی تلاش و علیه ظلم قیام می‌کند.

وی در پاسخ به اینکه آیا این رویدادها در مناسبت‌های خاصی برگزار می‌شوند یا خیر، گفت: ما الزاماً مناسبتی پیش نخواهیم رفت، البته چون روز قدس جایگاهی ویژه دارد و یک روز نمادین برای همه آزادی‌خواهان عالم است، حرکت جمعی «و فتح قریب» توسط هنرمندان ۶ کشور در جنوب لبنان برای اولین بار رقم خورده است و بهانه‌ای برای اولین گام این حرکت‌ها شد اما الزاماً همه رویدادهای ما مناسبتی نخواهد بود و رویدادهایی را در هنرهای تجسمی (نقاشی، گرافیک، عکاسی و …)، هنرهای نمایشی و سینما در سال جدید خواهیم داشت که به فراخور اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

«فتح قریب» با قلم هنرمندان بین‌المللی ثبت شد/اولین قدم برای «قدس»

جاوید تصریح کرد: چیزی که در همه این برنامه‌ها اصل خواهد بود، حضور و محوریت و عاملیت هنرمندان بین‌المللی است و اینگونه نیست که ما در حوزه هنری برنامه‌ای را طراحی کنیم و آنها بیایند و اجرا کنند بلکه طراحی هم توسط همین هنرمندان انجام خواهد شد.

وی در ادامه درباره رویداد و اجرای دیوارنگاره «و فتح قریب» که روی دیوار حائل بین سرزمین‌های اشغالی و جنوب لبنان نقش خواهد بست، توضیح داد: در حال حاضر در نقطه صفر مرزی و مرز سرزمین‌های اشغالی و دیوار حائل با فلسطین اشغالی هستیم و روی این دیوار، شش هنرمند ایرانی و خارجی دیوارنگاره «و فتح قریب» را در قالب رویداد بین‌المللی هنری، نقش می‌زنند. این هنرمندان مشغول تکمیل دیوارنگاره هستند و تا شب این کار تمام خواهد شد.

دستیار رئیس حوزه هنری در پایان گفت: از ایران آقای مسعود نجابتی در این رویداد حضور دارند و رضا قصیر از لبنان، علی جروان از فلسطین، فادی الفرج از سوریه، سمیر بعداش از الجزائر و خانم ولاء محمد از مصر هنرمندان حاضر در این رویداد هستند.

انتهای پیام/

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.