×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آیا «تردز» توئیتر را شکست می‌دهد؟

به گزارش تهران۲۴، درحالی که کاربران توئیتر با تغییرات این پلتفرم شکه شدند و بسیاری به فکر ترک این شبکه اجتماعی ۱۶ ساله افتادند، متا با معرفی تردز وارد میدان شد.

متا با این کار توئیتر را هدف گرفت و امیدوار بود از محبوبیت اینستاگرام برای ایجاد مقصد جدیدی جهت به اشتراک گذاری محتوای کوتاه استفاده کند. تردز تنها چند ساعت پس از راه‌اندازی، میلیون‌ها فالوور به خود اختصاص داد.

در حالی که واضح است که این پلتفرم هنوز در حال پیشرفت است، روش‌های مختلفی وجود دارد که از طریق آن ویژگی‌های توئیتر را برای کاربران اینستاگرام تطبیق می‌دهد. حتی در برخی موارد از توئیتر هم بهتر عمل کرده اما این بدان معنا نیست که تردز جایگزینی برای توئیتر است زیرا تفاوت‌های زیادی وجود دارد که روش‌های استفاده از هر پلتفرم را جدا می‌کند.

تفاوت های توئیتر و تردز

مدیریت حساب:

شما با استفاده از اعتبار اینستاگرام خود وارد برنامه تردز می‌شوید. اولین باری که وارد سیستم می شوید، در مورد انتقال جزئیات پروفایل اینستاگرام به تردز سوال می پرسد. اما توئیتر به پلتفرم رسانه اجتماعی دیگری وابسته نیست، بنابراین به طور مستقل با استفاده از اعتبار مورد نظر خود ثبت نام می‌کنید. با توجه به استقلال سایت، می توان در زمان دلخواه حساب توئیتر را حذف کرد، بدون اینکه هیچ پیامدی برای سایر پلتفرم‌های رسانه اجتماعی ایجاد شود. برای تردز اینگونه نیست و درصورت حذف اکانت، اینستاگرام نیز پاک می شود در واقع انگار تردز حساب اینستاگرام شما را گروگان نگه داشته است.

در دسترس بودن:

توئیتر  کار خود را به عنوان یک وب سایت شروع کرد  و در حالی که این پلتفرم شامل نسخه های مبتنی بر برنامه برای گوشی های هوشمند آی او اس و اندروید سازگار شده بود، نسخه وب سایت خود را حفظ کرد. این به کاربران انعطاف پذیری برای نحوه دسترسی به حساب و فید خود را می دهد.

تردز در حال حاضر فقط به صورت برنامه ای است که برای دانلود از فروشگاه های برنامه آی او اس و اندروید در دسترس است. این آن را منحصراً یک تجربه تلفن همراه می کند.

رایگان بودن:

تردز برای دانلود و استفاده کاملا رایگان است، در حال حاضرهیچ تبلیغی در آن وجود ندارد، اما احتمالاً تغییر خواهد کرد. توئیتر تبلیغات دارد. اما تعدادی از ویژگی‌های آن برای پرداخت اعضای اشتراک «تویتر بلو» در نظر گرفته شده است. این اشتراک ۸دلار در ماه یا ۸۴ دلار در سال هزینه دارد.

ویژگی های موجود برای کاربران آبی توئیتر به طور مرتب در حال تغییر است. مشترکین از هم‌اکنون، می‌توانند یک توئیت را پس از ارسال آن ویرایش، ظاهر آیکون برنامه توئیتر را سفارشی کنند و اخیراً محدودیت نرخ تعداد توئیت‌هایی که می‌توان خواند ایجاد شده است.

تایید شدن:

اگر در اینستاگرام تأیید شده باشید، در تردز تأیید خواهید شد. می‌توانید دستورالعمل‌های اینستاگرام را بررسی کنید تا ببینید آیا واجد شرایط تأیید اعتبار هستید یا خیر.

سیستم تایید توئیتر کمی پیچیده تر است. قبل از اینکه ایلان ماسک این پلتفرم را تصاحب کند، توئیتر بر اساس جایگاه عمومی افراد دستورالعمل‌های تأیید مشابهی با اینستاگرام داشت. این روزها می‌توانید از طریق اشتراک توئیتر آبی یک نشان تأیید بخرید. تنها استثناها این است که حساب‌های دولتی تیک خاکستری دریافت می‌کنند، در حالی که برخی سازمان‌ها و رسانه‌های خبری دارای تیک طلایی هستند.

پست متنی:

استفاده اولیه از توئیتر و تردز، برای همه مقاصد، یکسان است: به اشتراک گذاری پیام های کوتاهی که سایر کاربران می توانند مشاهده کنند و با آنها تعامل داشته باشند. تفاوت اصلی این است که محدودیت کاراکتر تردز ۵۰۰ است، در حالی که محدودیت کاراکتر توئیتر فقط ۲۸۰ است. این به این معنی است که می توانید تردهای طولانی تری نسبت به توئیت ها به اشتراک بگذارید. تفاوت های زیادی بین محتوای چندرسانه ای که می توانید در تردز و توئیتر ارسال کنید وجود دارد.

پست های چندرسانه ای:

شما می توانید لینک های وب سایت، فیلم ها و تصاویر را در هر دو پلتفرم پست کنید. فایل‌های گیف را در هر دو سرویس نیز ارسال کنید، اما ابتدا باید گیف را در رول دوربین خود در تردز ذخیره کنید. توئیتر دارای محدودیت ۴ مورد در هر توئیت است، در حالی که تردز به شما امکان می دهد ۱۰ مورد را در یک پست به اشتراک بگذارید، که برای پست های ریلز در برنامه های اینستاگرام یکسان است.

تعامل با کاربر:

توئیتر و تردز از نظر تعامل نیز بسیار شبیه هستند. هر دو دارای دکمه لایک، نظر، عملکرد ارسال مجدد و نقل قول و گزینه های اشتراک گذاری هستند. تب Activity برنامه تردز به شما امکان می‌دهد ببینید چه کسی شما را دنبال کرده و چه کسی پست‌ها، پاسخ‌ها و برچسب‌های شما را دوست داشته است. همچنین می‌توانید پاسخ‌های خود را مستقیماً در صفحه نمایه مشاهده کنید، اگرچه نمی‌توانید گزارشی از پست‌هایی را که لایک کردید مشاهده کنید. توئیتر یک تب اعلان‌های مشابه دارد، به علاوه می‌توانید تمام لایک‌های گذشته خود را از طریق تب لایک اختصاصی در صفحه نمایه خود مشاهده کنید.

از نظر جستجو، در توئیتر می‌توانید کلمات یا عبارات را جستجو کنید تا همه پست‌های اخیر و مرتبط در دسترس عموم را ببینید. در تردز فقط می توانید حساب ها را جستجو کنید. این موضوع باعث می‌شود که تردز حداقل در حال حاضر کمتر مقصدی برای اخبار یا موضوعات پرطرفدار نسبت به توئیتر باشد. همانطور که مدیر آن هم اعلام کرده که آنجا جای اخبار سیاسی و سخت خبر نیست.

پیام رسانی:

تفاوت در ویژگی‌های پیام‌رسانی بین تردز و توئیتر ساده است: توئیتر پیام‌رسانی درون برنامه‌ای دارد، در حالی که تردز ندارد. پلتفرم پیام رسانی توئیتر به شما امکان می دهد از چند طریق با افراد ارتباط برقرار کنید. شما می توانید متن، تصاویر و فایل های گیف و حتی پیام های صوتی ارسال کنید. در حالی که اگر می‌خواهید با یک کاربر تردز ارتباط برقرار کنید، بهترین گزینه این است که دایرکت اینستاگرام او را امتحان کنید.

آیا تردز می تواند نقش توئیتر را بازسازی کند؟

زاکربرگ در اولین پیام‌های خود بر روی این پلتفرم گفت که تمرکزش بر تبدیل تردز به مکانی دوستانه است و افزود که این در نهایت کلید موفقیت آن خواهد بود. او نوشت: «این یکی از دلایلی است که توئیتر هرگز آنقدر که باید موفق نبود و ما می‌خواهیم آن را متفاوت انجام دهیم.» زاکربرگ پیش از این هم سعی در ساخت ریلز اینستاگرام مانند چیزی که در تیک تاک اتفاق می افتاد بود اما هرگز نتوانست از رقبا برتری بگیرد.

شبیه سازی متا از توئیتر خوب است. با این حال، از زمانی که ماسک آن را به دست گرفت، توئیتر پیچیده‌تر و به تدریج کمتر قابل استفاده شد. این یک تجربه کاربری است که متا روی آن شرط بندی می کند و آشکارا اعلام می کند که هرج و مرج در توئیتر فضا را برای یک محصول جدید در بازار ایجاد کرده است.

آدام موسری، مدیر محصول اینستاگرام، گفت که این شرکت احساس می کند که غیرقابل پیش بینی بودن اخیر در توئیتر نیاز به یک پلتفرم جدید را ایجاد کرده است.

تردز مانند بسیاری از محصولات متا تجربه آزاردهنده‌ای از ادغام بیش از حد با محصولات موجود را ارائه می‌دهد. البته مشکلات حریم خصوصی نیز در مورد آن وجود دارد. تردز می‌تواند طیف گسترده‌ای از اطلاعات شخصی، از جمله سلامت، مالی، مخاطبین، تاریخچه مرور و جستجو، داده‌های مکان، خریدها و اطلاعات حساس را جمع‌آوری کند. به همین دلیل هنوز در اتحادیه اروپا در دسترس نیست. این شرکت در حال کار بر روی انتشار این برنامه در کشورهای بیشتری است.

تردز هنوز یک پلتفرم جدید است و پتانسیل رشد سریع را دارد. از سوی دیگر، توئیتر بیش از یک دهه وجود داشته و از نظر رشد به سطح بالایی رسیده است. البته با چالش هایی نیز مواجه است. یک چالش جدید بودن این پلتفرم است و ایجاد پایگاه کاربری بزرگ به زمان نیاز دارد و توئیتر در حال حاضر یک پلتفرم تثبیت شده با پایگاه کاربران وفادار است.

تردز این پتانسیل را دارد که یک پل فرم رسانه اجتماعی موفق باشد. با این حال، برای شکست دادن توئیتر باید بر برخی چالش ها غلبه کند و اگر بتواند به این مهم دست یابد پس پتانسیل تبدیل شدن به یک پلتفرم رسانه اجتماعی بزرگ را دارد.

پایان پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.