×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 30 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
حرم امام حسین (ع) آماده عزاداری محرم شد

به گزارش تهران۲۴،، حرم امام حسین علیه‌السلام در آستانه محرم و ایام عزاداری شهدای کربلا، رخت عزا پوشید.

حرم امام حسین (ع) سیاهپوش شد

خادمان این آستان پس از جمع کردن بخشی از پارچه‌های سبزرنگ در حرم ارباب، پارچه‌های مشکی آماده شده در کارگاه حرم حسینی را وارد حرم کردند. برخی از زائران با ورود پارچه‌های مشکی به عزاداری پرداختند و به استقبال ماه محرم رفتند.

سیاهپوش کردن حرم حسینی

پارچه‌های عزا در قسمت‌های مختلف شبستان و صحن حرم امام حسین علیه‌السلام نصب و این آستان برای برپایی مراسم تعویض پرچم هم‌زمان با شب اول ماه محرم آماده شد.

هر ساله پرچم گنبد حرم امام حسین علیه‌السلام طی مراسمی با حضور زائران برگزار و پرچم عزا بر فراز گنبد حرم حسینی نصب می‌شود.

پهن شدن کفپوش قرمز در حرم حسینی

همچنین خادمان حرم امام حسین علیه‌السلام پس از جمع کردن فرش‌های شبستان و صحن‌های این آستان، فضا را برای عزاداری دهه اول محرم به ویژه تاسوعا و عاشورای حسینی آماده کردند. بر همین اساس، پس از جمع‌اوری فرش‌ها، پلاستیک و کفپوش قرمز در حرم پهن شد.

با سیاهپوش شدن حرم امام حسین علیه‌السلام، کربلا حال و هوای دیگری دارد و زائران هم آماده برپایی عزاداری محرم شده‌اند. در روزهای گذشته نیز ضریح حرم حسینی شست‌وشو شده بود.

اعزام زائران ایرانی برای سفر عتبات در دهه اول محرم آغاز شده است. البته در حال حاضر همه اعزام‌های زیر نظر سازمان حج و زیارت به صورت زمینی انجام می‌شود و با توجه به تأمین نشدن پرواز، سفر هوایی عتبات در دهه اول محرم انجام نمی‌شود.

در ادامه تصاویری از پهن کردن کفپوش قرمز در حرم امام حسین علیه‌السلام در استانه محرم را مشاهده می‌کنید:

پایان پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.