×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
قالیباف: شورای نگهبان نهادی ریشه‌دار در تاریخ معاصر ایران است

به گزارش تهران۲۴، محمدباقر قالیباف در نطق پیش از دستور جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۲۷ تیر ماه) مجلس شورای اسلامی گفت: فرا رسیدن سالروز تشکیل شورای نگهبان با فرمان رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) را گرامی می‌داریم.

وی تاکید کرد: شورای نگهبان نهادی ریشه‌دار در تاریخ معاصر ایران است و از زمان تصویب اصل فراز اول قانون اساسی در زمان مشروطه تا به امروز وظیفه صیانت از قانون اساسی و احکام مبین اسلام را عهده‌دار بوده است.

قالیباف متذکر شد: حضرت امام خمینی (ره) در توصیف اهمیت این شورا بیان می‌کنند که تشخیص شورای نگهبان میزان است و همه باید آن را بپذیریم. رهبر معظم انقلاب نیز درباره اهمیت این شورا می‌فرمایند که شورای نگهبان مطمئن‌ترین دستگاه برای صیانت و حراست از نظام است.

وی ادامه داد: بنده به عنوان یکی از اعضای مجلس شورای اسلامی از یکایک اعضای شورای نگهبان به ویژه ریاست این شورا تقدیر و تشکر می‌کنم و باید بگویم که از نزدیک شاهد تلاش‌های بی‌وقفه شورای نگهبان و کار کارشناسی آنان در تصمیم‌گیری‌ها بوده‌ام.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر مجلس یازدهم به دلیل تصویب قوانین کارآمد مفتخر به دریافت عنوان مجلس انقلابی از سوی مقام معظم رهبری شده است، این افتخار جز با همکاری شورای نگهبان میسر نبود.

قالیباف گفت: فرا رسیدن ماه حزن و اندوه ماه محرم‌الحرام را به همه دوستداران اهل بیت تسلیت می‌گویم. ان شاء الله همه مردم عاشورایی ایران و عاشقان پرچم سرخ اباعبدالله در سراسر جهان بتوانند از خوان گسترده عزاداری مصیبت اهل بیت بهره‌مند شده و از همه التماس دعا دارم، باشد که با دعای همه شما عزیزان و با کرم خاندان اهل بیت توفیق خدمت‌گزاری به مردم را داشته باشیم.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.