×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
کارنامه قابل قبولی در حکمرانی نداریم/ از محیط دانشگاه دور نشدم

به گزارش تهران۲۴؛ محمدباقر قالیباف صبح امروز (دوشنبه ۱۵ آذرماه) در دانشگاه شهید بهشتی ضمن تبریک روز دانشجو، گفت: دانشجویان و جوانان کشور همواره ثابت کردند که برای استقلال کشور، عزت مردم و پیشرفت کشور تا پای جان آماده فعالیت، رشادت و مجاهدت هستند. دانشجویان زمانی که اقتضا کند در عرصه علم و پژوهش تلاش می‌کنند و اگر هم لازم باشد در میدان دفاع از کشور مانند دوران دفاع مقدس جان‌فشانی و جهاد می‌کنند.

وی درباره تحول در حکمرانی، افزود: بحث مربوط به حکمرانی، بزرگترین چالش امروز کشور است و بارها هم این موضوع را مطرح کردم، ما در حوزه حکمرانی کارنامه قابل قبولی نداریم و دچار مشکل هستیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در دنیای امروز امنیت هزینه دارد و جمهوری اسلامی ایران امروز با مردم‌سالاری دینی در استقلال و آزادی تثبیت شده است و کارنامه بسیار خوب و به سمت عالی در این زمینه دارد.

قالیباف تاکید کرد: بنده هیچگاه از محیط دانشگاه دور نشدم و اگر در حوزه‌های اجرایی هم موفقیتی بوده است، در جایی بوده است که دانشگاه و دانشجویان در محوریت قرار داشته‌اند. باید حواس ما به دانشگاه و دانشجویان که در همه عرصه‌ها پیش قراول هستند، باشد.

وی افزود: هر کدام از مسئولان که از محیط دانشگاه غفلت کند، اشتباه می‌کند. بنده به هوشمندسازی، مردمی سازی و شفاف سازی اعتقاد دارم. در مجلس این مسائل مورد توجه قرار می‌گیرد، به گونه‌ای که همه اساتید و دانشجویان در بخش قانون‌گذاری و نظارت مجلس می‌توانند نقش‌آفرینی و اظهارنظر کنند. 

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: باید حکمرانی را در کشور اصلاح کنیم. اگر ما در حوزه اقتصاد به چالش‌های بزرگی دچار شدیم، به این دلیل است که اقتصاد ما دولتی است و اصلاح روند حکمرانی و اداره کشور ضرورت جدی دارد. 

قالیباف تاکید کرد: با این نظام بروکراسی کشور به موفقیت نمی‌رسد. نظام بروکراسی ما مانند یک اسب سرکشی شده و مشکلات زیادی را برای کشور ایجاد کرده است. 

وی اظهار داشت: ما باید باورهای خود را اصلاح کنیم و به سنت‌های الهی اعتقاد داشته باشیم. نظام بروکراسی هم باید حل و فصل شود چرا که تاثیرات بسیار منفی در روند کشور داشته است. 

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بنده ۲ ماه قبل «معاونت حکمرانی و مدیریت» را در مرکز پژوهش‌های مجلس راه‌اندازی کردم و از ظرفیت بیش از ۳۰۰ نفر از دانشجویان استفاده می‌شود و از همه نخبگان هم دعوت می‌کنم که در این زمینه همکاری کنند. برای اصلاح ساختار بودجه و همه مشکلات کشور باید روند حکمرانی و مدیریت فعلی اصلاح شود. 

قالیباف ادامه داد: کسی فکر نمی‌کرد که یک روستایی، پیرمرد، پیرزن و یا کودک در کمتر از ۳ دقیقه به پلیس دسترسی داشته باشد اما ما این کار را انجام دادیم. پس باید به «می‌توانیم» باور داشته باشیم 

وی افزود: به جوسازی ها توجهی نداشته باشید. بنده همه پروژه‌هایی را که در شهرداری انجام می‌شد، به صورت شفاف اعلام کردم. 

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در آستانه برنامه هفتم توسعه هستیم. بنده اخیراً به دولتمردان با صراحت گفتم که باید برنامه هفتم کاملا شفاف و مشخص باشد، نه به گونه‌ای که اجرایی نشود.ما باید فهم مشترک در مسائل و حل مسائل پیدا کنیم. 

قالیباف بیان کرد: برای رفع مشکلات اقتصادی، دولت نباید بیش از دخل خود خرج کند که اگر این اتفاق بیفتد، از جیب مردم پول برداشت می‌شود و سراغ بانک‌ها می‌روند و نقدینگی افزایش می‌یابد. 

وی تاکید کرد: مجلس نباید وکیل الدوله شود. لزومی ندارد که نمایندگان در صحن مجلس نامه بنویسند که قالیباف یا رئیسی در انتخابات شرکت کنند و این کار پسندیده نیست و بنده اجازه ندادم که آن نامه از تریبون مجلس قرائت شود. 

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: لزومی ندارد که نماینده مجلس از مجلس به دولت عبور کند. اما بنده شهادت می‌دهم که دو نماینده‌ای که به دولت رفتند، لابی نکردند و دولت خودش آنان را معرفی کرد. حتی خاندوزی مقاومت بسیار زیادی کرد و تمایل داشت که در مجلس بماند.

قالیباف تصریح کرد: شهرداری پست حساس و مهمی است و شورای شهر تهران، علیرضا زاکانی را برای شهرداری تهران انتخاب کردند و نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم رأی مثبت دادند و استعفای وی را پذیرفتند. 

وی تاکید کرد: قانون انتخابات ما دچار مشکل است و باید حتما اصلاح شود. ما باید تمرکززدایی کنیم و قانون شهرداری‌ها و شوراهای شهر را از این حالت تشریفاتی خارج کنیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.