×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 18 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
۳۰ هنرمند ایرانی در عتبات به یاد شهید سلیمانی و حضرت زهرا(س) اثر خلق می‌کنند

به گزارش تهران۲۴، نشست خبری رویداد هنری «ام المقاومة» که قرار است با حضور هنرمندان ایرانی در نجف اشرف و حرم مطهر امام علی(ع) برگزار شود، پیش از ظهر امروز و با تأخیر در مجموعه فرهنگی سرچشمه برگزار شد.

مرتضی علایی مدیر مجموعه ماهد در ابتدای این نشست گفت: این رویداد به همت جوانان دغدغه‌مند شکل گرفته و تلاشمان این است که رویدادی تزئینی نباشد و جریان‌ساز شود. 

وی افزود: همزمانی شهادت حضرت زهرا «ام المقاومة» و سرداران جبهه مقاومت ابومهدی المهندس و حاج قاسم سلیمانی، ما را بر آن داشت که در این راستا جریانی هنری ایجاد کنیم. ۲۴ و ۲۵ آذر در کربلا و ۲۶ و ۲۷ در نجف، آثاری خوشنویسی، مینیاتور و نگارگری، گرافیک، نقاشی و نقاشیخط با حضور ۳۰ هنر کنند خلق اثر صورت می‌گیرد. 

به گفته علایی، برخی آثار که نفیس هستند به موزه‌های عتبه علوی و حسینی اهدا می‌شود. البته همه آثار به صورت حرفه‌ای عکاسی می‌شوند تا از تصاویر آن‌ها در فضاهای شهری اکران شوند. 

مدیر مجموعه ماهد گفت: امروز تیم اول هنرمندان راهی عتبات می‌شوند. بنا داریم اگر. میسر شود، در شب شهادت حضرت زهرا در حرم امیرالمؤمنین، ارائه عمومی آثار را داشته باشیم که تا فردا جزئیات آن مشخص می‌شود. 

امیدوارم آثار هنری مناسبتی در آرشیوها نماند 

محمد روح‌الامین طراح نشان «ام المقاومة» که به نمایندگی از هنرمندان حاضر در نجف و کربلا در این نشست حاضر شده بود، گفت: ما به طمع زیارت در این کارگاه شرکت می‌کنیم و امیدواریم آثار خوبی تولید شود و در آرشیو نماند و در جامعه دیده شود. 

وی افزود: بیش از برگزاری این رویدادها که به طرز فزاینده‌ای برپا می‌شوند، به خروجی‌ها از نظر کیفی هم فکر کنیم و کارهایمان مؤثر باشد. 

روح‌الامین درباره طراحی نشان «ام المقاومة» گفت: به‌صورت خیلی فوری و توضیح مختصر سفارش آن را دریافت کردم. همه مادران شهدا «ام المقاومة» هستند اما از نظر گرافیکی، دو کلمه مادر و مقاومت فاصله معنایی دارند، پس سعی کردم نشانی که طراحی می‌شود هر دو معنا را داشته باشد. 

این طراح گرافیک درباره تبلیغات مذهبی در سطح شهر گفت: وقتی با آثار مطلوبی در سطح شهر مواجه شویم، حتی کسانی که گرایش چندانی به این مقوله هم ندارند، از آن تأثیر می‌پذیرد. 

روح الامین درباره حمایت از هنرمندان و آثار هنری گفت: درست است که در حوزه گرافیک به خلق آثار سفارشی می‌پردازیم اما هنر یک امر جوششی است. اینکه چقدر هنرمند را در معرض حمایت قرار می‌دهیم، باید در واقعیت به آن عمل شود. حمایت به معنای پول دادن نیست، هنرمند بیش از پول به توجه نیاز دارد. البته به واسطه شرایط اقتصادی، بخش مالی هم مهم است اما هنرمندانی که آزرده شده‌اند و رفته‌اند، مورد توجه قرار نگرفته‌اند حتی اگر حمایت مالی هم شده بودند. متأسفانه برخی مراکزی که صاحب بودجه هستند، برخورد زننده‌ای با هنرمندان دارند. 

وی افزود: مثلا در یک دوره‌ای برای معرفی شهدا، صرفاً به خلق نقاشی دیواری شهدا در معابر شهری پرداختیم تا مجموعه‌ها گزارش عملکرد بدهند. اما آن هنرمندان الان کجا هستند؟ خیلی از آن‌ها الان مشغول نقاشی ساختمان هستند! 

به گزارش فارس، علی فروزانفر مدیر حوزه هنری استان تهران و مجید قادری معاون فرهنگی هنری سازمان زیباسازی شهر تهران هم به عنوان حامیان رویداد، در نشست خبری حضور داشتند.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.