×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
طرح چهار بخشی رژیم صهیونیستی علیه ایران

به گزارش تهران۲۴، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی که در روزهای مختلف جملات تکراری ضدایرانی خود را با چندین رسانه غربی از جمله روزنامه آمریکایی «نیویورک‌تایمز» و روزنامه انگلیسی «تلگراف» تکرار کرده، روز جمعه در مصاحبه با روزنامه آلمانی «دی ولت» خواهان یک طرح اضطراری برای رویارویی با ایران در صورت شکست احتمالی مذاکرات وین شد.

لاپید در روزهای اخیر و همزمان با انتشار اخباری درباره ازسرگیری مذاکرات وین و تلاش طرف‌های مذاکره کننده برای رسیدن به توافق، دست و پازنی‌های خود را برای فضاسازی علیه مذاکرات وین و مقصر جلوه دادن جمهوری اسلامی به کار گرفته است.

گزارش‌های منتشر شده نشان می‌دهد که وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با روزنامه آلمانی دی ولت تأکید کرد که طرح اضطراری برای مواجهه با شکست مذاکرات وین باید شامل اقدامات نظامی، اقتصادی، سیاسی و دیپلماتیک علیه ایران باشد.

در حالی که قرار است  مذاکرات وین در تاریخ ۲۷ دسامبر (۶ دی ماه) ازسرگرفته شود، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی از طرح ضدایرانی خود پرده برداشت و گفت: «این [طرح] شامل ترکیبی از چهار اهرم است که برای ایران روشن می‌کند که هیچ گزینه‌ای جز کنارگذاشتن اهداف غیرقانونی هسته‌ای خود ندارد».

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در ادامه گفت که طرح فوق باید تحریم‌های اقتصادی شدیدتر و انزوای دیپلماتیک و سیاسی ایران را به دنبال داشته باشد.

این مقام صهیونیستی که بر خلاف آن چه نشان می‌دهد، نگران پیشرفت در مذاکرات است، در مصاحبه با این روزنامه آلمانی از تشکیل یک ائتلاف جدید ضدایرانی در منطقه غرب آسیا خبر داد و گفت که جمهوری اسلامی باید این مسئله را درک کند که ائتلاف جدیدی در منطقه شکل گرفته است که مخالف «تروریسم» ایران است و به رفاه تمامی مردم علاقمند است.

وی لفاظی‌های تکراری خود در مصاحبه با نیویورک‌تایمز و تلگراف را تکرار کرد و گفت: «یک تهدید نظامی معتبر باید روی میز باشد. اگر ایران گمان کند که جهان قصد جدی برای متوقف کردنشان را ندارد، آن‌ها تلاش می‌کنند که بمب تولید کنند. ما باید برایشان روشن کنیم که جهان چنین اجازه‌ای را نخواهد داد».

دور هفتم مذاکرات وین برای رفع تحریم‌های آمریکا علیه ایران در تاریخ ۱۷ دسامبر (۲۶ آذر ماه) به پایان رسید و طرف‌ها در خصوص دو پیش‌نویس توافق که دربرگیرنده منافع ایران نیز بود، توافق کردند.

وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی همچنین روز گذشته در مصاحبه با روزنامه انگلیسی تلگراف تأکید کرده بود که رژیم صهیونیستی و همپیمانان غربی این رژیم می‌بایست برای جلوگیری از دستیابی ایران به تسلیحات هسته‌ای، یک تهدید نظامی معتبر ایجاد کنند.

مقام‌های رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر، دست‌ و پازنی‌ها برای اخلال در روند مذاکرات وین را تشدید بخشیده‌اند و تلاش می‌کنند تا طرف‌های مذاکره‌کننده را ترغیب به اعمال فشار علیه جمهوری اسلامی کنند.

با این حال مقام‌های جمهوری اسلامی ایران بارها تأکید کرده‌اند که در مذاکرات وین و برای رسیدن به توافق جدیت دارند و کار تا جایی پیش رفته است که حتی موضع ثابت ایران، تعجب صهیونیست‌ها را نیز برانگیخته است و یک تحلیلگر نظامی رژیم صهیونیستی گفت که مقامات این رژیم از اینکه ایرانی‌ها در مذاکرات موضع ثابت و محکم خود را حفظ کرده‌اند، دچار شگفتی شده‌اند. (جزئیات بیشتر)

جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده رفع تمامی تحریم‌ها علیه ایران، به گونه‌ای که قابل راستی‌آزمایی باشد مهم‌ترین دستور کار هیأت ایرانی را در این گفت‌وگوها تشکیل خواهد داد.

دولت «جو بایدن» به شکست سیاست موسوم به فشار حداکثری که دولت پیشین آمریکا پس از خروج از برجام علیه ایران به کار گرفت اعتراف کرده اما از انجام اقدامات لازم برای عقب‌گرد از آن مسیر خودداری کرده است. اصرار دولت بایدن بر حفظ تحریم‌های دوران ترامپ، یکی از مهم‌ترین محورهای اختلافات در دورهای گذشته مذاکرات وین که با هدف بازگرداندن آمریکا به برجام انجام می‌شد را تشکیل می‌داد.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.